Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-08, 13:40   #1
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Ny ekteskapslov (Dagbladet)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/11/537860.html




Gratulerer!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:43   #2
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Fantastisk!

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:50   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Hurra!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:50   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

En trist dag.

Denne loven blir selvsagt hilset hurra og velkommen av alle de som er normalt oppegående.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:52   #5
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.999
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Det var på tide

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:53   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Endelig!

Jeg kan ikke begynne å fortelle hvor glad dette gjør meg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:54   #7
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Sitat:

Likevel håper Kristelig Folkeparti å stoppe deler av loven i siste øyeblikk, ved å tvinge alle stortingsrepresentantene til å stemme. Der i gården slutter man aldri å håpe på mirakler.



Fantastisk bra, endelig!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:56   #8
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

En trist dag.

Denne loven blir selvsagt hilset hurra og velkommen av alle de som er normalt oppegående.

Dette synes jeg er å gå litt for langt faktisk. At folk ikke er enige i dette har jo ingenting med å være normalt oppegående.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:58   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Dette synes jeg er å gå litt for langt faktisk. At folk ikke er enige i dette har jo ingenting med å være normalt oppegående.

Der er vi nok bare uenige. Jeg synes ikke folk som har så sterke fordommer mot andres seksualitet at de vil diskriminere dem på den måten, er særlig oppegående.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:58   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.698
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Endelig!

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:58   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Det var på tide ja.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 14:03   #12
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Der er vi nok bare uenige. Jeg synes ikke folk som har så sterke fordommer mot andres seksualitet at de vil diskriminere dem på den måten, er særlig oppegående.

Helt enig med deg Iset - jeg har også litt problem med å kalle de hardbarka motstanderne av loven for oppegående personer. Rett og slett fordi de mangler respekt for andre menneskers behov.

Jeg er kjempestolt over at Norge får en slik lov!

  Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 14:03   #13
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Hurra!

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 14:10   #14
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Dette synes jeg er å gå litt for langt faktisk. At folk ikke er enige i dette har jo ingenting med å være normalt oppegående.

Jo, det har det faktisk. Å si at det er en trist dag fordi det innføres felles ekteskapslov, sier veldig mye om den som sier det. Å i det hele tatt være imot, og i etterkant deppa, fordi enkeltgrupper i samfunnet ikke lenger diskrimineres, vitner om mindre oppegående mennesker.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 14:14   #15
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Der er vi nok bare uenige. Jeg synes ikke folk som har så sterke fordommer mot andres seksualitet at de vil diskriminere dem på den måten, er særlig oppegående.

Deg om det. Her synes jeg faktisk du har en veldig diskriminerende holdning til folk som ikke er enig med deg. Kan igrunn være like galt det.
Synes vi skal respektere hverandre uansett jeg.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 14:24   #16
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Deg om det. Her synes jeg faktisk du har en veldig diskriminerende holdning til folk som ikke er enig med deg. Kan igrunn være like galt det.
Synes vi skal respektere hverandre uansett jeg.

Det kan du ikke mene. Du kan seriøst ikke påstå at det er like ille å ta avstand fra disse diskriminerende menneskene, som det er å nekte enkeltgrupper av samfunnet de samme rettighetene heterofile har. Det er ikke bare homofile som diskrimineres, men barna deres, og jeg priser meg lykkelig over disse modige menn og kvinner som har kjempet frem denne loven. Jeg synes Øivind Benestad har et menneskesyn som diskvalifiserer han i enhver diskusjon om politikk.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 14:25   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Deg om det. Her synes jeg faktisk du har en veldig diskriminerende holdning til folk som ikke er enig med deg. Kan igrunn være like galt det.
Synes vi skal respektere hverandre uansett jeg.

Jeg synes ikke det å erklære seg uenig med noen (selv om man gjør det ved å kalle dem "ikke alminnelig oppegående") på grunn av meningene deres kan kalles "diskriminering". Det vil jeg heller kalle "uenighet", og det er ikke bare lov, men nærmest sunt. (Hadde Iset nektet noen å få en jobb eller skoleplass på grunn av meningene deres, kunne jeg kanskje gått med på å kalle det diskriminering - det kom litt an på jobben, da.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 14:25   #18
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Synes vi skal respektere hverandre uansett jeg.

Du om det.

Ben "ingen respekt" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 14:28   #19
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Deg om det. Her synes jeg faktisk du har en veldig diskriminerende holdning til folk som ikke er enig med deg. Kan igrunn være like galt det. Synes vi skal respektere hverandre uansett jeg.

Jeg mener åpent og ærlig at disse meningene ikke representerer noe oppegående syn. Du må gjerne argumentere i mot, og jeg vil likevel respektere deg som menneske, men ser ingen grunn til å la det degenerere til "alle meninger er like bra så da står vi her". Hurra for loven! (Gitt at ingenting skjæreer seg i siste sekund :notorisk pessimist: )

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 14:31   #20
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Ny ekteskapslov (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes ikke det å erklære seg uenig med noen (selv om man gjør det ved å kalle dem "ikke alminnelig oppegående") på grunn av meningene deres kan kalles "diskriminering". Det vil jeg heller kalle "uenighet", og det er ikke bare lov, men nærmest sunt. (Hadde Iset nektet noen å få en jobb eller skoleplass på grunn av meningene deres, kunne jeg kanskje gått med på å kalle det diskriminering - det kom litt an på jobben, da.)

Brukte vel litt feil ord her. Ser det er bedre å bruke uenighet.
Jeg har ikke sagt noe om loven, men synes det blir feil å kalle folk mindre oppegående.
Hva er igrunn kriteriene for å bli kalt slikt?
For meg er det faktisk ganske så sterkt å kalle noen slikt.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no