Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hagens kronikk i Aftenposten

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-10, 19:46   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.934
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Hagens kronikk i Aftenposten

Jeg leste kronikken hans i dag, og skjønte liksom ikke hva dette hadde å gjøre som en kronikk, i Aftenposten. Jaja, han og datteren hans er uenige med ex-svigersønn om barna skal se han som transe, men blir det noe bedre (familien mindre utsatt) om Hagen går ut i media? Nå vet ihvertfall langt flere hvem dette omhandler.

Enig i at dette var litt for privat til at det bør lages en kronikk om det i Norges største avis.

Men nå fikk ihvertfall Hagen kringkastet at han synes ex-svigersønn er en drittsekk

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 21:27   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.927
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Jeg har ikke lest kronikken, men så litt om det å TV2 Nyhetene nå og synes ikke dette har noe i media å gjøre.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 21:30   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Jeg lurer litt på hva Aftenposten har tenkt på i dette tilfellet. Opplagstall? Det kan godt være at denne faren er skikkelig kjip mot ungene sine, hva vet vi. Jeg kan allikevel ikke forstå at det vil være bedre for barna med en slik offentlig skittentøysvask.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 21:37   #4
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Det fremstår som en underlig redaksjonell vurdering.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 00:00   #5
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Han kan godt diskutere dette på generell basis, men å dra inn ex-svigersønn som eksempel blir for privat. Han har helt klart noe imot denne mannen, men da får han ta oppgjøret ansikt til ansikt og ikke via media.

Jeg hørte Hagen på radioen hvor han bl.a var bekymret for barna og barnas venner som fikk se pappa på stranden i bikini osv. Ja, for dette utspillet hans gir jo ingen belastning for barna det gjelder.

(Jeg har ikke sett Jentene på Toten så jeg aner ikke hva ex-svigersønnen har sagt om familiesituasjonen. Er Hagens innlegg et svar på dette kanskje, siden han ikke kunne uttale seg i programmet?)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 00:23   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Her syns jeg Aftenposten har tatt en høyst merkelig avgjørelse, med å la Hagen vaske familiens skittentøy i offentlighet - under påskudd av å rette søkelys mot personvern og etikk - beskyttelse av barn - i media.

Enden på visa er jo at VG (selvsagt) kastet seg over dette - så nå er det full rulle med oppslag på nett, og i dag førstede i Dagbladet - både fra Hagen og fra eks svigersønnen, det blir tatt opp i tv og diskutert her og der...

Tenker barnebarna til Hagen er fornøyd nå ja.

Så - Aftenposten burde holdt seg for gode til å sette i gang dette, når Hagen ikke var klok nok til å vaske skittentøyet sitt innenfor privatsfæren.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 20-05-10 kl 09:07.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:16   #7
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.809
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

I denne saka her syns eg både Hagen og ex-svigersønnen bæsjar litt på leggen.

Hagen startar heile kronikken med å tvile på at transpersonar blir diskriminert:

Sitat:

Endsjø hevder at transpersoner er blant de grupper som blir utsatt for fordommer og diskriminering i samfunnet. Hvor er dokumentasjonen for påstanden om at det er fordommer mot transpersoner og at de er utsatt for såkalt diskriminering?

Deretter skriver han dette:

Sitat:

Mine barnebarn flyttet langt unna sin far fordi barna etter hvert uttrykte at de var livredde for at han skulle hente dem på skolen i dameklær eller at han som kvinne skulle vise seg i nabolaget. Da han/hun ble med i Jentene på Toten, uttalte psykologen i samværsrettssaken at det var et «overgrep mot barna» dersom noen av barna skulle bli assosiert med ham/henne og dermed bli identifisert i sitt nærmiljø. På tross av denne kunnskap om virkningen på barna valgte han/hun å stå frem med fullt etternavn, noe som ytterligere bidro til at barna rent faktisk ble assosiert med ham.

Dersom det ikkje eksisterer fordommar eller diskriminering i samfunnet skulle vel ikkje legninga skape noko problem for barna?

Han meiner også at ex-svigersønnen burde stått fram med si legning før han fekk barn med kona. Lett for han å seie. Med dei holdningane som er i samfunnet i dag (blant anna frå sånne som Hagen) ville nok eg og prøvd å kjempe mot legninga mi dersom eg var mann og transe. Ville nok håpt i det lengste at eg skulle "vokse det av meg".

Men ex-svigersønnen sitt jo også litt i glasshus når han kritiserer Hagen for å dra fram familesaker i media. Det har han jo sjølv gjort når han valgte å stå fram i dette TV-programmet uten å diskutere det med barna først. Der står han fram med fullt navn og snakkar også om barna.

Nei, denne kronikken burde Aftenposten latt vere å trykke.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:17   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Jeg hørte intervjuet med Hagen på Dagsrevyen og han var bare en ekkel, fordomsfull gammel mann som mener man skal følge konvensjonene eller dø.

"Burde la være å utsette sine barn for dette..., har holdt alle for narr..."

Vel, vel. Hvis man kjenner det minste til dette samfunnet, så er det homofiendtlig, transefiendtlig og fullt av forakt for annerledeshet. Det er ikke bare bare å komme ut av skapet som ung, klart man prøver å leve så vanlig, konvensjonelt og streit som mulig, når man ser hva slags holdninger de annerledese møtes med.

Unger blir mobbet for alskens og de ungene jeg kjenner som har mødre eller fedre som har kommet ut av skapet i voksen alder, har det gått veldig fint med og de har ikke blitt mobbet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:18   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Er dette han fyren som sto fram i avisen og fortalte at han var nektet all kontakt med barna sine fordi han er transe for litt siden? Og er han da svigersønnen til Carl?

Jeg fikk isåfall med meg at transepappaen sto frem i avisen for noen uker siden og fortalte om konflikten med barnas mor som endte med at han ble fratatt all kontakt med barna sine.

Den gangen tenkte jeg at han tydeligvis har tatt et valg. Han vil heller på tv og i avisen med sin transseksualitet enn å prioritere sin egen situasjon med egne barn. Jeg hadde ikke særlig sansen for den måten å gjøre det på. En ting er å være transe. Det er han. Det er helt ok. Men han trenger ikke stå på barrikadene som rikskjent transe når han har unger å ta vare på. Noen andre kan - og gjør også - den jobben.

Jeg har ikke fått med meg hva Hagen sier heller jeg. Men jeg antar det da kom som en motreaksjon på intervjuet med svigersønnen. Dog kom det ikke frem noe sted at det var Hagens barnebarn det var snakk om den gangen.

  Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:20   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

... Og om Hagen er så bekymra for sine barnebarns ve og vel, på grunn av dette tv-programmet... Vel, jeg har ikke sett "Jentene på Toten," jeg antar det er fler enn meg som ikke har sett dette programmet, og som ikke ante hvem hans eks svigersønn er.

Nå vet hele Norge og flere til hvem hans eks svigersønn er - hengt ut i Media i regi av en harmdirrende bestefar som har sine barnebarns velferd i tankene...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:21   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Også skjønner jeg ikke helt greia. En transe går i både manne og kvinneklær. Men er det sånn at han må gå i kvinneklær hver onsdag? Jeg kjenner et par transer som gjerne trekker i drag på byen på lørdag, men som aldri går på jobb som kvinne. Jeg trodde det burde være en grei sak å la være å dukke opp i drag på SFO siden dette da er et problem for ungene?

  Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:21   #12
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.900
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

De burde ikke trykket dette nei, det har ingenting i media å gjøre.

Litt på siden så hadde jeg en gutt i nabolaget før, han hadde en pappa som brukte dameklær og høye hæler,gutten hans synes det var fryktelig flaut å bli hentet av han i barnehagen osv. Han ville bare at mamma skulle hente han og være sammen med han ute.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:24   #13
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.956
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Også skjønner jeg ikke helt greia. En transe går i både manne og kvinneklær. Men er det sånn at han må gå i kvinneklær hver onsdag? Jeg kjenner et par transer som gjerne trekker i drag på byen på lørdag, men som aldri går på jobb som kvinne. Jeg trodde det burde være en grei sak å la være å dukke opp i drag på SFO siden dette da er et problem for ungene?

Nå kjenner jeg ikke helt til Jentene på Toten, eller denne eks-svigersønnen. Men det er altså forskjell på å "trekke i drag i helgene" og å føle seg som en kvinne fanget i en mannskropp.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:26   #14
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Jeg har jo forståelse for at både ekspartner, barn og resten av familie/svigerfamilie kan oppleve at de har blitt holdt for narr om en mann plutselig viser seg å oppleve seg som kvinne, en kvinne plutselig viser seg å forelske seg i et annet kjønn enn tidligere hevdet osv.

Det er ikke noe vanskelig å forstå at det lager liv i leiren i en familie, og jeg mener ikke nødvendigvis at transpersonen fritas for ansvar for partners og barns reaksjoner når vedkommende har gått inn i en relasjon under falsk flagg.

Jeg skjønner bare ikke hva familiens skittentøyvask har i media å gjøre, selv om vedkommende transperson har vært med i en dokumentarserie.

...og Hagen beviser vel ganske ettertrykkelig at han ikke aner hva han uttaler seg om, med sitater som dette: "Endsjø hevder at transpersoner er blant de grupper som blir utsatt for fordommer og diskriminering i samfunnet. Hvor er dokumentasjonen for påstanden om at det er fordommer mot transpersoner og at de er utsatt for såkalt diskriminering?"

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:29   #15
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.809
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Nå kjenner jeg ikke helt til Jentene på Toten, eller denne eks-svigersønnen. Men det er altså forskjell på å "trekke i drag i helgene" og å føle seg som en kvinne fanget i en mannskropp.

Ja, det er det. Men denne mannen går i manne-klær på jobb, så han kunne sikkert klart å ha på manne-klær når han hentar på SFO også.

Men sidan han har planar om å skifte kjønn burde jo mor og far i samarbeid få til ei tilvenning slik at barn og venner av barna blir vant til å sjå han i kvinneklær. Eg tenker at informasjon er viktig. Kanskje han kunne snakka med barna på SFO/i klassen og forklart litt om legninga si.
Eg har ikkje sett på "Jentene på Toten", så eg veit ikkje om dette er ein person som det ville fungert med. Mulig han berre ville gjort vondt verre ved å oppføre seg idiotisk.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:30   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Dette er ikke drag-queens, dette er menn som føler seg som kvinner og opplever seg fanget i mannekroppen, de har det kjempetøft.

Sitat:

Transkjønnethet (tidligere omtalt som transseksualisme) er en kjønnsidentitetsforstyrrelse der et individs kjønnsidentitet er motsatt av individets biologiske kjønn. Dette vil si at en person med kvinnelig biologisk kjønn opplever å ha en mannlig kjønnsidentitet (transkjønnet mann), eller en person med mannlig biologisk kjønn opplever å ha en kvinnelig kjønnsidentitet (transkjønnet kvinne). Personer med transkjønnethet ønsker som regel hormonell og kirurgisk behandling for å gjøre kroppen mest mulig i samsvar med sin kjønnsidentitet, og å leve og bli akseptert som dette kjønnet.[1]

(http://no.wikipedia.org/wiki/Transkj%C3%B8nnethet)

En trasvestitt, derimot, han kler seg litt ut av og til.

Sitat:

En transvestitt defineres ofte som en person som av og til ønsker å opptre som det annet kjønn uten at dette betyr at vedkommende mistrives eller på noen annen måte har problemer med sin "sanne" kjønnsidentitet.

(http://www.fpenorge.no/default.asp?id=15)

Det å være transkjønnet er ikke noe man kan velge, det er som seksuell legning, det bare er slik.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:32   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Nå kjenner jeg ikke helt til Jentene på Toten, eller denne eks-svigersønnen. Men det er altså forskjell på å "trekke i drag i helgene" og å føle seg som en kvinne fanget i en mannskropp.

Jo - det er stor forskjell. Nå fikk jeg lest det Hagen skrev også. Han er åpenbart transseksuell - ikke bare transvestitt.

Men - jeg er faktisk enig med Hagen helt og holdent i at denne mannen ikke kan forvente at alle skal ta på strak arm at i dag heter pappaen til Mattias Stine og er en dame. Ikke uten at han i det minste informerer.

Jeg ser moren til ungene sto frem for skole og barnas miljø i forbindelse med denne serien også. Jeg syns vel igrunnen de kunne blitt spart for dette. Og at det var smakløst å informere om ønske om kjønnsskifte gjennom tv-skjermen. Jeg er faktisk enig med Hagen om at denne fyren ikke har håndtert barna sine særlig godt.

Jeg er også enig i at Hagen tar kronikken sin for langt inn i det private.

  Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:32   #18
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.527
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Jeg kjenner jeg hadde vært mer fordomsfull til en svigersønn som stilte på virkelighets-TV enn en transvistitt. (Jeg liker ikke Hagen sin kronikk, men jeg kan forstå de følelsene han har for ex-svigersønnen. At Aftenposten valgte å trykke den! Say no more!! Og at ex-svigersønnen står frem på virkelighets-TV uten å ha snakket med barn, ex-kone, kone, whatever - jeg er enig i at det er lite hyggelig gjort mot barna.)

Og så kan man legge på alle hvis, om, atte, men som kommer når det er virkelige folk og virkelige saker man diskuterer. Kanskje har mannen fortalt dette til barna? Kanskje har Hagen skikkelig transfob (<- kult nyord, dere la merke til det? Nå er det ut å være homofob, det er sååååå 1990) og bruker barna som brekkstang? Umulig å vite slikt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:32   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

...og Hagen beviser vel ganske ettertrykkelig at han ikke aner hva han uttaler seg om, med sitater som dette: "Endsjø hevder at transpersoner er blant de grupper som blir utsatt for fordommer og diskriminering i samfunnet. Hvor er dokumentasjonen for påstanden om at det er fordommer mot transpersoner og at de er utsatt for såkalt diskriminering?"

"Kan de ikke bare være normale? Er det så mye forlangt?"



De har en helt sinnssvak selvmordsrate, hvis jeg ikke husker feil.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:34   #20
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Men mim - sålenge han konsekvent stiller i mannsklær på jobben så kan han velge å ta hensyn til barna sine og stille i mannsklær blant deres venner også? Det er jo mulig å ta hensyn? Vondt - sikkert. Men mulig - ja.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no