Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Syn på damefotball vs. fotballspillende døtre

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-08, 22:27   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Syn på damefotball vs. fotballspillende døtre

Jeg har aldri vært noen fan av damefotball. Jeg er rett og slett litt for glad i herrevarianten, og fotballdamene er og blir i mine øyne en slapp skygge av "the real thing". Men, nå har det seg sånn at jeg tror storesøster (5) fort vekk kan ende opp med å begynne med fotball med tiden. Hun har en fotballspillende far som ivrer veldig for dette, og flere lokale idrettsklubber i nærheten som kan være aktuelle når den tid kommer. Hun er også veldig fysisk og sterk, og jeg tror dette er en idrett som kan passe for henne etterhvert. Jeg har også et veldig positivt syn på fotball som treningsform, siden man jo både trener fysikk, teknikk og har denne lagspillbiten. Det er en flott idrett, men så var det dette med damer/ jenter og fotball da. Jeg ser for meg en mulig, fremtidig samvittighetsgreie her nemlig.

Av den grunn lurer jeg på - dere som har fotballspillende døtre her inne, hadde dere fra før av et udelt positivt syn på damefotball? Endret dere kanskje syn underveis? Eller, skiller dere litt på fotball på "grasrotnivå" ift. landslag/ toppserie? Går det an å være kritisk i det skjulte til damefotball generelt, samtidig som man er gæern supporterforelderTM på sidenlinjen, liksom?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:28   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syn på damefotball vs. fotballspillende døtre

Tja - det er kjempegøy å se jentelag spille, spesielt om man har kjente på laget...

Så man kan godt la jentungen spille fotball og ha det kjempegøy på de kampene, selv om man syns kvinnefotball er ekstremt kjedelige greier.

:erfart:

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:29   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Syn på damefotball vs. fotballspillende døtre

Ja takk begge deler.
Har spilt fotball i mange år, og det går an å like herrefotball bedre enn damefotball, på tross av at man har fotballsparkende døtre.

  Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:36   #4
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syn på damefotball vs. fotballspillende døtre

Jeg liker ikke å se fotball i det hele tatt. Ja, bortsett fra når storesøster spiller.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:38   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Syn på damefotball vs. fotballspillende døtre

Jeg sliter veldig med hvorfor du skal være "kritisk i det skjulte". Det høres veldig 50-talls ut i mine ører. Javel, fotballdamene er ikke like gode som herrene, so be it. Men fra å tenke det, til å generelt ha et negativt syn på damefotball, blir nesten bakstreversk.

Selvsagt kan du være en heiende fotballmor som ikke er klistret til skjermen når damene spiller i toppserien eller på landslag. På samme måte ville du vært en heiende svømmemor, selv om du kanksje ikke vet navnet på en eneste norsk toppsvømmer.

Holdninger, my dear.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:39   #6
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Syn på damefotball vs. fotballspillende døtre

Elsker fotball, men synes ikke noe særlig om å se damefotball. Men når barna spiller blir det noe helt annet. Du kommer nok til å like å se din datter spille.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:49   #7
Lotte
Aktiv
 
Lotte sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 172
Lotte er litt kul
Standard

Sv: Syn på damefotball vs. fotballspillende døtre

Når man kjenner noen som spiller kamp er det bestandig gøy å se.

Jeg synes damefotball er greit å se på jeg. Men som alltid synes jeg kamper som "betyr" noe er mer spennende en treningskamper. Jeg har blitt veldig engasjert i finalekamper.

Lotte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:56   #8
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Syn på damefotball vs. fotballspillende døtre

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg sliter veldig med hvorfor du skal være "kritisk i det skjulte". Det høres veldig 50-talls ut i mine ører. Javel, fotballdamene er ikke like gode som herrene, so be it. Men fra å tenke det, til å generelt ha et negativt syn på damefotball, blir nesten bakstreversk.

Selvsagt kan du være en heiende fotballmor som ikke er klistret til skjermen når damene spiller i toppserien eller på landslag. På samme måte ville du vært en heiende svømmemor, selv om du kanksje ikke vet navnet på en eneste norsk toppsvømmer.

Holdninger, my dear.

Jeg må bare underskrive på denne. Jeg kan dog ingenting om fotball, og ser hverken på damer eller herrer.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 23:45   #9
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syn på damefotball vs. fotballspillende døtre

Jeg spilte fotball selv i mange år, og hadde en mor som overhode ikke var interessert. Det syntes jeg var litt trist. Hvis min datter begynner å spille kommer jeg til å oppmuntre henne, og kommer til å være glad for at hun holder seg i form (samt at det er en veldig sosial sport). Tror nok at selv om du ikke liker damefotball, så blir det noe helt annet når en heier på avkommet sitt fotballag når den tiden kommer

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 23:54   #10
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Syn på damefotball vs. fotballspillende døtre

Jeg synes det er moro å se på jentefotball, min mann trente et jentelag i 8 år, og jeg var alltid på sidelinjen, selv etter at min datter sluttet på laget, var også med noen av jentene på sonesamlinger i 2 år, min datter var ikke med der. kjempemoro å se på og jeg klarte ikke å holde meg hjemme. Min datter sluttet da hun var 14. hadde spilt siden hun var 6 år.
Har fulgt med på damefotball i mange år også, lenge før min datter begynte på fotball, liker godt å se landslaget spille i allefall, kommer kanskje litt av at for en del år siden så var ei i familien med på landslaget. Hun ble forøvrig kåret til VMs beste spiller et år, var vel midten på 90 tallet tror jeg.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 00:07   #11
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syn på damefotball vs. fotballspillende døtre

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Har fulgt med på damefotball i mange år også, lenge før min datter begynte på fotball, liker godt å se landslaget spille i allefall, kommer kanskje litt av at for en del år siden så var ei i familien med på landslaget. Hun ble forøvrig kåret til VMs beste spiller et år, var vel midten på 90 tallet tror jeg.

Ja nå er kusinen min med i OL, og da må jeg jo se på og det er spennende! Men ellers bryr jeg meg døyten om verken dame eller herrefotball. Men jeg kan ikke helt se at det er så mye kjedeligere med damefotball enn herrefotball jeg da.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 00:27   #12
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syn på damefotball vs. fotballspillende døtre

Jeg ser ikke på noe idrett, og synes egentlig at hele publikumsgreia er snål. Sorry, alle suportere. Jeg driver en del med forskjellige hobbyer, og jeg synes det er interessant å se hvordan andre gjør ting for å få inspirasjon, tips og triks. Men tanken på å bare sitte å glane på noen ... Jeg greier ikke helt å skjønne det. (Jeg skjønner at de som driver med idrett synes det er gøy å følge med, men de som ikke driver med noe selv. Why?)

Jentene mine får drive med det de vil, men jeg påvirker så godt jeg kan. Jeg er først og fremst interessert i at de driver med ting som jeg opplever som praktisk mtp henting, levering, dugnad, penger osv

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 03:43   #13
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syn på damefotball vs. fotballspillende døtre

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Av den grunn lurer jeg på - dere som har fotballspillende døtre her inne, hadde dere fra før av et udelt positivt syn på damefotball? Endret dere kanskje syn underveis? Eller, skiller dere litt på fotball på "grasrotnivå" ift. landslag/ toppserie? Går det an å være kritisk i det skjulte til damefotball generelt, samtidig som man er gæern supporterforelderTM på sidenlinjen, liksom?

Min datter spiller fotball, men damefotball er en sann liderlse. Jeg har også selv spilt fotball ,mem uansett synes jeg damefotball er pinglefotball i forhold til herrefotball. Jeg har altså ikke forandret mening, og tror heller ikke jeg kommer til å gjøre det.
Til eget forsvar (); så liker jeg damehåndball bedre enn herrehårndball.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 07:40   #14
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syn på damefotball vs. fotballspillende døtre

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.


Av den grunn lurer jeg på - dere som har fotballspillende døtre her inne, hadde dere fra før av et udelt positivt syn på damefotball? Endret dere kanskje syn underveis? Eller, skiller dere litt på fotball på "grasrotnivå" ift. landslag/ toppserie? Går det an å være kritisk i det skjulte til damefotball generelt, samtidig som man er gæern supporterforelderTM på sidenlinjen, liksom?

Jeg har null interresse av fotball i det hele tatt.
Er ikke kritisk til damefotball, jeg liker bare ikke fotball (på tv).
Men det er kjempe morro å være med jentene.
Så ja, vil tro man kan være gæern supporterforelderTM uansett!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 09:48   #15
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Syn på damefotball vs. fotballspillende døtre

Jeg ser ikke på fotball på tv.
Men hadd en lysende fotball kariere selv, helt til kneet røk da jeg var 18.
Spilte først på guttelag til jeg gikk i 5 klassen. først da startet et lag opp med jentelag.

Mann hater fotball, men så ble han og nektetav sin far å spille på dem klubben han ville, der de klassen hannes spilte. han måtte spille i en annen klubb om han skulle spille vist ikke fikk han kommeseg på trening selv

Men han nekter ikke turbo eller snoopy å spille det når den tid kommer.Nå spiller turbo ilag med treneronkelen, som har lært han et par triks.
Tror ikke fotballlagene har begynner med fotball for ungene før de begynner på skolen.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 09:51   #16
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syn på damefotball vs. fotballspillende døtre

Jeg skal begynne å si herrefotball siden alle sier damefotball.

Fotballdamene er ihvertfall gode og gjør det bra internasjonalt, i motsetning til fotballherrene. Damer er jo "pingler" i forhold til herrer i all fysisk idrett, det er jo ikke spesielt for fotball. Håndballdamene finner jo f.eks. god motstand i gode 18-års herrelag. Apples and oranges, ingen vits å sammenlikne.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no