Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Synes dere denne vogna er fin?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-09, 09:48   #141
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Det er mye bedre plass i handleposen under Stokke-vognen enn under Quinny-vogna mi.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 09:49   #142
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Trappefunksjonen er jo noe av det som er best med hele vognen. Man må jo ikke felle sammen hjulene men det går jo så mye enklere å dra vognen etter seg når man gjør det. Lar man hjulene være blir den jo akkurat som en vanlig vogn.


Åja, venninnen min sier at man ødelegger vognen om man ikke bruker trappefunksjonen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 11:11   #143
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Jeg elsker den vognen, og passer meg helt fint i tillegg til min TFK
Gleder meg til jeg skal ut å shoppe å kjøre Xplory igjen

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 11:22   #144
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Har ei venninne som har en slik vogn...ho er kjempe fornøyd!!
Jeg har lånt den en gang, var i oslo...men synes ikke den var spes bra på brostein og fortaus kanter....på Oslo City var den knall god...
Så som shopingtrille er den perfekt....=0)

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 11:38   #145
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åja, venninnen min sier at man ødelegger vognen om man ikke bruker trappefunksjonen.

Mener man skal bruke den, ja. Men må jo innrømme at jeg ikke gidder det for noe få trinn altså.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 18:59   #146
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åja, venninnen min sier at man ødelegger vognen om man ikke bruker trappefunksjonen.

Det er vel få vogner man egentlig skal dra opp trapper hvis man leser bruksanvisningen.

Skal man dra stokkevognen opp mange trapper så går det jo veldig mye raskere og enklere å bruke trappefunksjonen. Men for et par trinn så blir det mye ekstra styr.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:09   #147
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Ja, jeg forstod det bare sånn at Stokke-vognene var litt spesielle når det gjaldt trapper, at de tålte mindre. Man skal vel helst bære vognene i trapper, men jeg går i trapper hver eneste dag, minst 2 x daglig, så jeg har ikke så mye valg. *grr*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:42   #148
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Jeg tror definitivt Xplory tåler mindre enn andre vogner dersom man drasser den opp uten å slå sammen hjulene. Sammenslått tåler den nok mer enn andre vogner, for ikke å snakke om at prosjekt gå-i-trappene-med-vogna blir mye lettere.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:11   #149
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Jeg synes ikke det var så forferdelig mye lettere å gå i trapper med den sammenslått enn å gå i trapper med en vanlig vogn? Jeg holder jo bare fremhjulet på Quinny-vognen min litt oppover, så blir det jo det samme. Har prøvd begge deler og synes den trappegreia på Stokke er litt oppskrytt? Kanskje jeg ikke har prøvd den i en situasjon der man merker forskjellen, feks. i en rulletrapp? Jeg holder meg jo langt unna rulletrapper med vogner uansett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:13   #150
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Jeg prøvde selge sånne en periode..

Heise opp og ned setegreia var treg, og den var vrien å slå sammen. Ikke spesielt overbevisende når man demonstrerer. Mulig den har kommet seg nå men...

Designet er greit nok.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:34   #151
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes ikke det var så forferdelig mye lettere å gå i trapper med den sammenslått enn å gå i trapper med en vanlig vogn? Jeg holder jo bare fremhjulet på Quinny-vognen min litt oppover, så blir det jo det samme. Har prøvd begge deler og synes den trappegreia på Stokke er litt oppskrytt? Kanskje jeg ikke har prøvd den i en situasjon der man merker forskjellen, feks. i en rulletrapp? Jeg holder meg jo langt unna rulletrapper med vogner uansett.

Jeg synes det er stor forskjell. I rulletrapp vil den jo ikke ha noen funksjon da. Det er jo når man må dra den opp trinnene man merker det. Stokkevognen kan jeg dra etter meg med en hånd. Det kan jeg ikke gjøre med noen av de andre vognen jeg har hatt, ikke på samme måte.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:37   #152
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Det er sikkert bare jeg som er så vant med å dra vogna i trapper, jeg må jo gjøre det hver eneste dag.
Jeg ser ikke for meg at jeg hadde turt å dra Stokkevogna opp eller ned trapper med EN hånd heller.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:53   #153
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Grunnen til at Xploryn er greiere å få opp trapper med sammenslåtte hjul er for det første at all vekten kommer på "to" hjul, og på en stang. Sittedelen sitter jo direkte på stanga. Med andre vogner så får man ekstra tyngde i bakenden av vogna når man drar den opp trappa. I tillegg veier den 10 kg i motsetning til Brio/Simo/Teutonia som ofte veier mellom 14 og 20 kg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:54   #154
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Fin er nok ikke ordet jeg ville brukt, nei.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:58   #155
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg prøvde selge sånne en periode..

Heise opp og ned setegreia var treg, og den var vrien å slå sammen. Ikke spesielt overbevisende når man demonstrerer. Mulig den har kommet seg nå men...

Designet er greit nok.

Vognen er striere i starten, men det går seg til når den har blitt slått sammen og demontert en del ganger.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 00:21   #156
Sunniv@
Fullverdig medlem
 
Sunniv@ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 32
Sunniv@ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Ser snål ut. Ser heller ikke verken behagelig eller trygg ut.

Sunniv@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 00:53   #157
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Opprinnelig lagt inn av Sunniv@, her.

Ser snål ut. Ser heller ikke verken behagelig eller trygg ut.

Jeg bare lurer; tror du virkelig vognen er ubehagelig og utrygg?
Tror du ikke foreldre hadde merket om ungene satt vondt i den? De fleste rapporterer jo at barna elsker å sitte i nettopp denne vognen. Og tror du den hadde blitt solgt på det norske markedet om den ikke var trygg? Jeg forstår meg fremdeles ikke på argumentasjon, som går på de umiddelbare følelsene en får rundt utseendet på vognen, uten at en tenker seg om to ganger og prøver å resonnere litt.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 01:12   #158
Sunniv@
Fullverdig medlem
 
Sunniv@ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 32
Sunniv@ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg bare lurer; tror du virkelig vognen er ubehagelig og utrygg?
Tror du ikke foreldre hadde merket om ungene satt vondt i den? De fleste rapporterer jo at barna elsker å sitte i nettopp denne vognen. Og tror du den hadde blitt solgt på det norske markedet om den ikke var trygg? Jeg forstår meg fremdeles ikke på argumentasjon, som går på de umiddelbare følelsene en får rundt utseendet på vognen, uten at en tenker seg om to ganger og prøver å resonnere litt.

Jeg sa ikke at jeg trodde det, jeg sa at den ser slik ut. Den ser ukomfortabel ut, og det er nok til at jeg ikke hadde kjøpt den. Jeg synes at vogner skal se deilige og komfortable ut. Og så synes jeg de skal ha høye kanter, slik at jeg føler at barnet ligger/sitter trygt. Kall meg gjerne gammeldags, men det har nok med at jeg ikke er helt med på de nye vognmotene. Hvorfor kjøpe en vogn som ikke tiltaler meg utseendemessig og følelsesmessig, bare fordi andre synes de er supre?
En annen ting; Jeg tar ikke alt for god fisk, bare fordi de er tillatt på det norske markedet. Er ikke få ganger at godkjente leker og barneutstyr blir fjernet fra hyllene pga sikkerheten ikke var så god likevel...

Sunniv@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 01:50   #159
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Sitat:

Hvorfor kjøpe en vogn som ikke tiltaler meg utseendemessig og følelsesmessig, bare fordi andre synes de er supre?

Hvem er det som sier at du skal kjøpe denne vognen? Du argumenterer med at den ser usikker og ubehagelig ut og jeg påpeker at dette ikke er tilfellet.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 02:13   #160
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes dere denne vogna er fin?

Jeg vurderte den når jeg skulle kjøpe vogn faktisk. Den er jo genial for oss med lange bein.
Men jeg synes ikke den er fin å se til da. :P

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no