Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Slitesterke bukser

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-15, 09:31   #21
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Her er det forresten vært stor forskjell på storebror og lillebror, storebror er en mye mer rolig type enn lillebror, og lillebror kan arve hans bukser stort sett. Lillebror spiller fotball i alle friminutt og buksene ser derfor ut deretter. Problemet mitt er ikke alltid hullene, men grønsken som kommer på buksene, som jeg ikke får bort, og da hadde det ikke hjulpet om det var snakk om merkebukse eller ei.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-15, 09:35   #22
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Her er det forresten vært stor forskjell på storebror og lillebror, storebror er en mye mer rolig type enn lillebror, og lillebror kan arve hans bukser stort sett. Lillebror spiller fotball i alle friminutt og buksene ser derfor ut deretter. Problemet mitt er ikke alltid hullene, men grønsken som kommer på buksene, som jeg ikke får bort, og da hadde det ikke hjulpet om det var snakk om merkebukse eller ei.

Her spiller de heldigvis i ballbingen, så ingen grønske. Ellers hadde nok podens bukser også vært fulle av grønske,for han spiller også fotball i omtrent alle friminutt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-15, 09:38   #23
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor kjøpes Diesel bukser da?

Min vokser såpass sent så sånn sett kunne han godt fått noen dyrere om de varer.

Jeg har kjøpt på junior barneklær ,kidsbrandstore og brukt her inne.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-15, 10:46   #24
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slitesterke bukser

W hadde i flere år lapper på alle buksene sine. Og etterhvert lapper over lappene!
Jeg var snar til å sette på lapper ellers ble revnene så store at det bare var å kaste de.
Fremdeles, i en alder av 14 år, sliter han hull i langbuksene, men foreløpig går han i shorts og kommer sikkert til å gjøre det til snøen kommer.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-15, 13:51   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Jeg kjøpte strykelapper i dag og en ny bukse fra Lindex.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 14:04   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Ingen grønskeproblematikk her heller, de har ballbinge med kunstgress, men det spilles også på grus eller asfalt, når banen er forbeholdt andre (de har hver sine tider til å ha banen). Men uansett underlag så er vel ikke jeans det mest egnede tøyet for fotball eller annen idrett. Så jeg har bare satt min egen forfengelighet på pause, og lar poden bruke dertil egnede klær så lenge det er fotball han driver med. Så lenge han har penere jeans/bukser han kan ha på seg når anledningen krever det så er det greit. Jeans til bytur/besøk etc, og treningstøy til fotball.

Strykelapper sitter ikke på lenger enn til første vask, har jeg erfart. Da begynner de å rulle seg opp i kantene. Så man må sy noen sting i tillegg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 14:10   #27
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Ja, min bruker ikke så ofte dongeri på skolen, han bruker helst joggebukser, de får grønske de også.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 14:14   #28
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Ja, min bruker ikke så ofte dongeri på skolen, han bruker helst joggebukser, de får grønske de også.

Ja, jeg tenker at det uansett er mer akseptabelt at treningsklær bærer preg av at de har vært brukt til trening. For strengt tatt er det jo det samme de gjør, enten det heter lek (på skolen) eller trening (etter skolen). Og jeg synes det er greit at de kan få utfolde seg på fotballbanen og med fysisk aktivitet i friminuttene uten å behøve å bekymre seg for klær.

Eneste rådet jeg har i forhold til grønske er at det synes mindre på mørke klær.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 19:28   #29
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Edit: De here cordfløyelsbuksene fra hm jeg anbefalte....Det er ikke det at jeg ikke anbefaler lengre men nå har gutten min fått hull i to stykker av de på to dager. Men det er nå ikke bare klærne det går utover, verre med gutten selv. Trenger noen i min omgangskrets noe for sårstell trenger de iallfall ikke bruke tid på legevakta, bare å komme hit...

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 19:46   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ingen grønskeproblematikk her heller, de har ballbinge med kunstgress, men det spilles også på grus eller asfalt, når banen er forbeholdt andre (de har hver sine tider til å ha banen). Men uansett underlag så er vel ikke jeans det mest egnede tøyet for fotball eller annen idrett. Så jeg har bare satt min egen forfengelighet på pause, og lar poden bruke dertil egnede klær så lenge det er fotball han driver med. Så lenge han har penere jeans/bukser han kan ha på seg når anledningen krever det så er det greit. Jeans til bytur/besøk etc, og treningstøy til fotball.

Strykelapper sitter ikke på lenger enn til første vask, har jeg erfart. Da begynner de å rulle seg opp i kantene. Så man må sy noen sting i tillegg.

Jeg strøk på lapp på lørdag og sydde rundt, men lappen løsnet i går.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 23:30   #31
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ingen grønskeproblematikk her heller, de har ballbinge med kunstgress, men det spilles også på grus eller asfalt, når banen er forbeholdt andre (de har hver sine tider til å ha banen). Men uansett underlag så er vel ikke jeans det mest egnede tøyet for fotball eller annen idrett. Så jeg har bare satt min egen forfengelighet på pause, og lar poden bruke dertil egnede klær så lenge det er fotball han driver med. Så lenge han har penere jeans/bukser han kan ha på seg når anledningen krever det så er det greit. Jeans til bytur/besøk etc, og treningstøy til fotball.

Strykelapper sitter ikke på lenger enn til første vask, har jeg erfart. Da begynner de å rulle seg opp i kantene. Så man må sy noen sting i tillegg.

Min nekter å gå i joggebukse, han bruker bare jeans. Det har aldri hindret han i å sparke fotball eller turné.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 23:30   #32
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg strøk på lapp på lørdag og sydde rundt, men lappen løsnet i går.

Bruk bena på en bukse som er for liten eller lommene på en som er ødelagt. Mye mer holdbart og mer behagelig å ha på.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 23:43   #33
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Hull og grønske over en lav sko her også. Og han liker ikke bukser i tykkere olastoff - i tillegg er han så smal at det meste sklir ned, så jeg kjøper myke stretchjeans i jenteavdelingen (ikke si det til ham ). Har ennå ikke testet ut nyvinningen til kr 98 på HM.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 23:46   #34
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Jeg har aldri skjønte grønskeproblematikken. Mine kommer ofte hjem fulle av grønske, men etter en runde i vaskemaskina er da grønsken borte igjen. Og jeg sysler ikke med flekkfjerning og spesielt vaskeregime, altså.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 23:46   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Den ene buksen, Levis forøvrig, arvet, som ble lappet for noen uker siden fikk to nye hull i dag. Han får bruke den til hullene blir større. Da går den i søpla.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 23:47   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har aldri skjønte grønskeproblematikken. Mine kommer ofte hjem fulle av grønske, men etter en runde i vaskemaskina er da grønsken borte igjen. Og jeg sysler ikke med flekkfjerning og spesielt vaskeregime, altså.

Jeg får vekk noe, men slettes ikke alt, men det slites ofte av i vask etter noen ganger.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 23:54   #37
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Grønske går ikke bort her - ikke med vanish heller. Bruker Blenda sensitive eller liknende. Synes i grunnen ikke den tar knekken på noe som helst av flekker. Sokker som har vært i sandkassa, f.eks., blir aldri seg selv igjen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 23:55   #38
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Jeg bruker også bare Blenda sensitive, men det blir jo reint. Vi har jo såpass ville mengder klesvask at det meste blir vasket mens flekkene er ferske, kanskje det betyr noe?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-15, 00:26   #39
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Min nekter å gå i joggebukse, han bruker bare jeans. Det har aldri hindret han i å sparke fotball eller turné.

Neida, det hindrer ingen, her har det vært unger som har sparket fotball i bunad og tatt backflip på trampoline i ballkjole. Jeg mener bare at det ikke plager meg å sende han på skolen i treningstøy (i motsetning til tidligere, da det gjorde svært vondt i forfengeligheten å sende unger på skolen i joggebukse/treningsbukse ), men trøster meg selv med at det kan forsvares, siden det tross alt er litt bedre egnet til idrett enn jeans (ellers ville vel jeans vært mer brukt på fotballstadions og turnhaller rundt om). Mens jeg helst ser at han bruker noe annet enn treningstøy ellers, på byturer og i andre anledninger, da synes jeg han kan se litt skikkelig ut. Og da sliter han heller ikke hull på knærne. Så det har blitt løsningen her, selv om han riktignok har gått i jeans på skolen hele siste uka. Som ved et mirakel er den fortsatt hel (kjøpt på zara), og jeg krysser fingrene for at den holder litt til. Den er helt ny, det er derfor han ville ha den på, men nå skal den få spares litt så den kan brukes til litt penere anledninger ei stund framover.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-09-15 kl 09:41.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-15, 09:33   #40
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slitesterke bukser

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har aldri skjønte grønskeproblematikken. Mine kommer ofte hjem fulle av grønske, men etter en runde i vaskemaskina er da grønsken borte igjen. Og jeg sysler ikke med flekkfjerning og spesielt vaskeregime, altså.

De går ikke bort her.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no