Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pulled pork og ...?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-22, 19:31   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pulled pork og ….?

Jeg så til min store glede at butikken selger poser med blanding av hodekål og gulrot, ferdig vasket og finkuttet. Så da ble det jammen coleslaw her også, noenlunde sånn som liefje beskriver det (hvitvinseddik i stedet for sitron). Skal jeg kjøpe et helt kålhode blir mesteparten kastet, så det gidder jeg sjelden. Så takket være denne tråden ble det pulled pork i dag, med coleslaw, diverse annet valgfritt grønt, og hjemmebakte pitabrød. Takk for inspirasjon!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-22, 19:50   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pulled pork og ….?

Mandolin er tingen, vet du. Da snitter du opp det du bruker hver dag. Men jeg måtte lære på den harde måten at jeg trenger mandolinhanske.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-22, 19:58   #43
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pulled pork og ….?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mandolin er tingen, vet du. Da snitter du opp det du bruker hver dag. Men jeg måtte lære på den harde måten at jeg trenger mandolinhanske.

Ja, men tviler på at resten av kålhodet holder seg til neste gang jeg har behov for kål, ca når jeg får lyst på fårikål en gang i oktober... Jeg bruker det så sjelden at resten bare blir liggende. På samme måte som f.eks fennikel eller stilkselleri. Kjøper det, bruker en sjettedel i en bestemt matrett, resten blir liggende til det råtner og går i søpla.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-22, 20:09   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pulled pork og ….?

Jeg har det også sånn med fennikel og selleristang. Spesielt fennikel. Verdens mest oppskrytte grønnsak.

Men kål (gjerne den røde varianten) kan jeg bruke daglig. Som salat til middagen. Blander inn det jeg har av frukt og grønt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-22, 20:19   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pulled pork og ...?

Ja, jeg bruker fennikel i en fiskegryte som jeg lager en sjelden gang. Veldig godt der, men har ingen andre matretter jeg bruker det i.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-22, 22:43   #46
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pulled pork og ...?

Fennikel er nyyydelig i tomatsalat. Bare tomater, fennikel og fetaost. Også dressing av god olivenolje og sitron, salt og pepper. Nydelig til grillmat eller annet kjøtt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-22, 23:10   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pulled pork og ...?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Fennikel er nyyydelig i tomatsalat. Bare tomater, fennikel og fetaost. Også dressing av god olivenolje og sitron, salt og pepper. Nydelig til grillmat eller annet kjøtt.

Jeg liker forsåvidt smaken av fennikel. Men jeg synes, nesten uansett tilberedning, at den oppleves veldig trevlete i konsistensen. Også hvis den varmebehandles/grilles. Urolig vanskelig å skjære i og å tygge.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 07:57   #48
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pulled pork og ...?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Fennikel er nyyydelig i tomatsalat. Bare tomater, fennikel og fetaost. Også dressing av god olivenolje og sitron, salt og pepper. Nydelig til grillmat eller annet kjøtt.

Ja!
Fennikel er så godt og så anvendelig. I tillegg til det lierfje ramser opp:
*I tomatsaus
Hakket i små biter og la koke med i sausen
*Karamellisert fennikel
Surr strimlet fennikel i smør til den er litt myk, ha på litt sukker og balsamico og surr videre i 10-15 min. Nydelig til kjøtt, fisk og topping på en god salat.
*I kjøttsuppe og grønnsaksuppe
*Kokt sønder og sammen og kjøres med stavmixer eller blender til purè.
*Jeg synes grillet sitron og stekt fennikel passer så godt sammen, både som tilbehør til en kjøttrett, sikkert også fisk, på hvit pizza i lag med potet og grillet paprika og rødløk, og i salat.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 09:36   #49
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pulled pork og ...?

Vi har kun brukt pulled pork med tacotilbehør. Prøvd 2 ganger. Jeg synes det lett blir kvalmende og gjørmete. Tror ikke de andre synes det er noe mer enn greit..

Har latt den trekke i oppkokt vann i 20min. Rørt oppi en god dæsj BBQsaus og blandet godt. Jeg har brukt burgerbrød. Synes ikke noe om lefser.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 14:49   #50
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pulled pork og ...?

Herreguuuud så mye god mat folk lager! Hvorfor er ingen av dere gift med meg?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 16:02   #51
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pulled pork og ...?

Pulled pork er godt sammen med Mac'n Cheese, så har du mye osterester i kjøleskapet er det bare å koke i hop makaroni og ost. Går du på google får du opp mange oppskrifter på dette.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 16:49   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pulled pork og ...?

Fennikel er ikke helt min greie, men kål får bein å gå på hos oss. Det er jo godt til alt. Rester av kål er utmerket i wok.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 17:08   #53
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pulled pork og ...?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vi har kun brukt pulled pork med tacotilbehør. Prøvd 2 ganger. Jeg synes det lett blir kvalmende og gjørmete. Tror ikke de andre synes det er noe mer enn greit..

Har latt den trekke i oppkokt vann i 20min. Rørt oppi en god dæsj BBQsaus og blandet godt. Jeg har brukt burgerbrød. Synes ikke noe om lefser.

Jeg er som deg, og har funnet en mer spiselig versjon.
Jeg er ikke glad i bbqsmak eller bbqgjørm, så jeg lager min egen rubb som er mer som hjemmelaget tacokrydder og tilsetter litt chilipaste og litt finrevet løk og gnir det godt inn i kjøttet. Steker som vanlig i ildfast form med lokk, lav temperatur og langtids.
Det blir et mye tørrere kjøtt, men samtidig mørt og saftig pga steker i egen kraft, og etter min smak mye bedre enn bbqvarianten. Så bruker jeg heller en god saus eller deilig dressing på.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 20:05   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pulled pork og ...?

Jeg synes ikke heller de soggy greiene fra Tulip er veldig wow, egentlig. Men det hender mannen kjøper det. (Det er han som handler.) Pulled pork er iallfall bedre enn pulled chicken fra samme merke. Æsj.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-22, 13:09   #55
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pulled pork og ...?

Jeg er ikke særlig glad i majones-basert coleslaw, så lager en med vinaigrette, sennepsfrø og koriander som er knallgod til pulled pork.

Hentet oppskriften herfra: https://kokkelering.no/coleslaw-i-to-varianter/

Coleslaw med vinaigrette
1/2 rødkål
1 sjalott- eller rødløk
1 gulrot
1 rød chili
1 ss sennepsfrø
2 ss olje
1 ss honning
2 ss eple- eller hvitvinseddik
2 ss hakket koriander

Finstrimle kål, gulrot, løk og chili
Varm olje i en panne på middels varme
Tilsett sennepsfrøene og la de surre til de popper
Bland oljen med sennepsfrøene, sammen med eddik og honning
Tilsett hakket koriander og bland dressingen med kålblandingen

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no