Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Verdens enkleste og beste kake

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-22, 12:25   #21
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.727
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det finnes sånne "Kakestjerneskudd", aner ikke hva de kalles.

Fåes på Jernia blant annet.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 12:31   #22
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Kladdkaka, enkelt og godt. Toppes med is, bær, sjokolade eller alt.
https://trinesmatblogg.no/recipe/kla...ed-bringebaer/

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 12:36   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Toro Brownies kan pimpes opp ved å dekke hele kaka med bringebær og biter av knekt oreo-kjeks, slik som her. Ser veldig flott ut, og smaker godt! Vi har i tillegg sprayet over med kakeglitterspray (kjøpt på Kitch'n, tror jeg, eller Traktøren muligens), og det ble enda mer festlig.

Serveres med vaniljeis.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 12:53   #24
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Toro Brownies kan pimpes opp ved å dekke hele kaka med bringebær og biter av knekt oreo-kjeks, slik som her. Ser veldig flott ut, og smaker godt! Vi har i tillegg sprayet over med kakeglitterspray (kjøpt på Kitch'n, tror jeg, eller Traktøren muligens), og det ble enda mer festlig.

Serveres med vaniljeis.

Jeg er ikke alltid glad i bringebær sammen med sjokolade, men den må jeg prøve.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 13:11   #25
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

«Spektakulært» trenger ikke være mer enn et stjerneskudd stukket ned i kaken til pynt, altså. Men man får nok ikke tak i stjerneskudd på denne tiden av året, kanskje.

JO! Europris, eller var det Nille? har slike til å sette på kake, jeg kjøpte nemlig et stjerneskudd formet som et 8-tall til min 8-åring, de har sikkert tallet 1 også! Kjempegøy.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 13:16   #26
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Denne kaka fra Jacobs også smaker som hjemmelaget kake faktisk. Første gangen jeg fikk den servert et sted så var jeg helt overbevist om at den hadde hun laget selv, helt til jeg fikk svaret. Ligger i frysedisken på Meny og sikker noen andre butikker i Norgesgruppen. Så setter du "fyr" på toppen med tall eller stjerneskuddbombe. Fås på Nille.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 13:40   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

«Spektakulært» trenger ikke være mer enn et stjerneskudd stukket ned i kaken til pynt, altså. Men man får nok ikke tak i stjerneskudd på denne tiden av året, kanskje.

Det har de på Coop, Nille og Europris, hvert fall. Jeg kjøper hele året.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 14:25   #28
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Jeg har laget Toro brownie med friske bær og melisdryss på et kvarter (minus steketiden), og fått bejublende tilrop ved servering.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 14:32   #29
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Jeg liker ikke Toro brownie . Elsker brownies da, hjemmelaget.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 14:35   #30
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Nei, er heller ikke fan av brownies (eller oreo, for den saks skyld, som jeg foreslo å pynte med), men ungdommene mine elsker det. Så derfor må det med når de har bursdag.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 14:42   #31
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg liker ikke Toro brownie . Elsker brownies da, hjemmelaget.

Så klart hjemmelaget er bedre, men akkurat den fra Toro har i hvert fall vært veldig populær blant ungdommen i huset/på besøk.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 14:43   #32
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Denne kaka er ei skikkeleg snopekake, browniesaktig botn med kjempegod glasur i rause mengder.

BOTN

100 g smør
3 dl sukker
1½ ts vaniljesukker
¼ ts salt
4 ss kakao
1½ dl kveitemjøl
2 egg
4 ss hakka mandlar. (Eg har gjerne i nokre ss ekstra)

---
SJOKOLADEGLASUR

100 g smør
3½ dl melis
3 ss kakao
3 ss kaffe
2 ts vaniljesukker

----

Smelt smøret og avkjøl, bland saman alle ingrediensane. Ha i ei 24cm form. Eg har bakepapir i botn og neste gong må eg hugse å ha papir langs kantane også, for den heng lett fast sjølv om ein smører godt.

Steik på 175 grader, 30 min nederst i ovnen.

Avkjøl

---

Smelt smøret til glasuren og bland inn resten av ingrediensane. Smør på når kaka er kald.

Vi har pynta denne med lys nonstop, smågodt og makroner. Det blir skikkelig fest.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 14:55   #33
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Vi kjører is dersom jeg ikke rekker å bake. Is med strø og saus er luksus her.
Også har vi to flagg som står på bordet.
Altså fløteis i forskjellige smaker. Gjerne sånn litt luksus is. Hele familien elsker fløteis.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 15:18   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Dere, altså!

Fine, hjelpsomme folk!

Jeg har kjøpt den sjokoladekaken fra Rema og masse sjokoladesmågodt som jeg skal pynte med. Og så laget jeg gulrotmuffins i full fart, kun fordi han er så glad i gulrotkake.

Han liker ikke så godt pavlova, faktisk, men den fra Jacobs utvalgte som er vist her i tråden ser fantastisk ut! Den skal jeg kjøpe inn til familieselskapet i helgen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 15:19   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi kjører is dersom jeg ikke rekker å bake. Is med strø og saus er luksus her.
Også har vi to flagg som står på bordet.
Altså fløteis i forskjellige smaker. Gjerne sånn litt luksus is. Hele familien elsker fløteis.

God ide, at jeg ikke kom på det selv!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 15:20   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Denne kaka er ei skikkeleg snopekake, browniesaktig botn med kjempegod glasur i rause mengder.

BOTN

100 g smør
3 dl sukker
1½ ts vaniljesukker
¼ ts salt
4 ss kakao
1½ dl kveitemjøl
2 egg
4 ss hakka mandlar. (Eg har gjerne i nokre ss ekstra)

---
SJOKOLADEGLASUR

100 g smør
3½ dl melis
3 ss kakao
3 ss kaffe
2 ts vaniljesukker

----

Smelt smøret og avkjøl, bland saman alle ingrediensane. Ha i ei 24cm form. Eg har bakepapir i botn og neste gong må eg hugse å ha papir langs kantane også, for den heng lett fast sjølv om ein smører godt.

Steik på 175 grader, 30 min nederst i ovnen.

Avkjøl

---

Smelt smøret til glasuren og bland inn resten av ingrediensane. Smør på når kaka er kald.

Vi har pynta denne med lys nonstop, smågodt og makroner. Det blir skikkelig fest.

Takk! Skal definitivt lages. Skal den være seig som en brownie?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 15:36   #37
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk! Skal definitivt lages. Skal den være seig som en brownie?

Ja, jeg vil si at den blir det.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-22, 10:28   #38
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Toro Brownies kan pimpes opp ved å dekke hele kaka med bringebær og biter av knekt oreo-kjeks, slik som her. Ser veldig flott ut, og smaker godt! Vi har i tillegg sprayet over med kakeglitterspray (kjøpt på Kitch'n, tror jeg, eller Traktøren muligens), og det ble enda mer festlig.

Serveres med vaniljeis.

Nam, dette hørtes og så veldig godt ut. Her er Oreo stor stas for alle og vi har en 3åring å feire til helgen så skal jammen lage denne og ta med.
Lurer på om det er bedre å bruke frosne bringebær og røre litt i de sånn at det blir litt bløtt og oppdelt? Istedenfor ferske bær?

Håper dagen til 18åringen ble en suksess.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-22, 12:02   #39
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Sikkert godt å bruke frosne bær også ja, men de friske blir også ganske oppbløtt og flyter litt ut når de steker.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-22, 12:05   #40
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens enkleste og beste kake

Min favoritt sjokoladelangpannekake er den som heter kjelesjokoladekake fra det søte liv. Utrolig saftig og enkel å lage. Det er min go to når det gjelder barnebursdager og kakesalg. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/kjelesjokoladekake

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no