Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Litt for mye forlangt?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-11, 19:16   #1
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Spørsmål

Litt for mye forlangt?

Er det sent av ei venninne å komme i dag og spør om jeg kan fikse kjolen hennes til Lørdag? Hun har visst lenge at hun trenger den til helga, men har ikke fått drasset seg hit med den.. (før nå)
Jeg skal selv i bryllup til min bror og dette vet hun også om. Det innebærer kakebaking, hjelp med pynting og grillfest Fredag kveld for å treffe de som kommer langveisfra..
I morgen må jeg få ordnet med egen kjole (selvsydd, mangler bare en liten finish) og mannens antrekk, samt litt praktisk i forhold til snuppa og barnevakt..
Er jeg urimelig som sa nei til venninna mi? Jeg hadde lovet henne å hjelpe henne så jeg har en liten dum følelse i magen...

(og en annen ting, er det dumt å poste dette innlegget her? Fins det ett slags "klageforum" jeg heller skulle ha brukt? )

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 19:23   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Litt for mye forlangt?

Ja, det er sent. Det beste er vel bare å si som det er at du ikke har tid?

Med mindre du hadde lovet henne at du kunne fikse det hvis hun leverte i dag, så må jo det være helt fair?

Forøvrig er det dårlig med egne klageområder på dette forumet. Man klager igrunnen der det passer, men man må være klar for at folk ikke alltid synes grunnen til å klage er god nok

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 19:33   #3
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt for mye forlangt?

Du kan legge bort den dårlige følelsen - helt riktig valg.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 19:47   #4
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Litt for mye forlangt?

Visst hun ikke syr selv (og det gjør hun vel ikke, da hadde hun vel ikke spurt deg), så forstår hun kanskje ikke hvor mye arbeid det er? Og selv om hun vet at du skal i bryllup selv, så vet hun kanskje ikke alt annet du har å gjøre i forbindelse med det? Når du fra før har lovet henne å ordne kjolen før bryllupet, så tenker jeg at det er litt kjipt å si nei nå med mindre du hadde sagt at du måtte få den i god tid eller noe sånn på forhånd. Tror jeg ville vært ganske opprådd om jeg var henne, selv om hun selvfølgelig ikke burde ha kommet så seint.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 19:49   #5
Tuva Birgitte
Aktiv
 
Tuva Birgitte sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Innlegg: 160
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Sv: Litt for mye forlangt?

Det var absolutt ikke feil av deg å si nei så sent. Du har det travelt og har rett og slett ikke tid til å fikse noen andre sin kjole på så kort varsel. Hun burde ha kommet mye tidligere og du trenger ikke ha dårlig samvittighet.

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 20:12   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt for mye forlangt?

Du hadde ikke tid. Da fikk du jo ikke gjort det. Sånn er det. Det er i alle fall sånn jeg øver meg på å tenke, for jeg sliter litt med at jeg blir oppspist av dårlig samvittighet for alt mulig rart. Greit at du lovte, du kunne kanskje ha minnet henne på det forrige uke og nevnt at hun måtte komme med den om du skulle rekke det - men det var jo hennes ansvar, når det kom til stykket.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 20:46   #7
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Litt for mye forlangt?

Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Hun burde kommet med kjolen mye tidligere, om hun ville benytte seg av tilbudet ditt.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 21:32   #8
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Litt for mye forlangt?

Takk for svar.. Jeg prøver å kvitte meg med den dårlige følelsen..
Hun skal ikke i bryllup, hun skal på countryfestival.. Det er lenge siden vi snakket om det og jeg hadde glemt at det var denne helgen.. :P
Jeg hadde selfølgelig minnet henne på det hvis jeg visste at det kom til å kræsje så totalt med bryllupet.. Huff, dette var kjipe greier...
Jeg skjønner jo det at hun kanskje tror at det bare er ett vips siden hun ikke syr selv, men jeg syns alikevel at det er lite med tre dagers varsel.. Uansett hva man ber andre om så må de jo få litt tid på seg hvis det ikke er krise...

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 21:46   #9
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt for mye forlangt?

Da er det i alle fall ikke noe å tenke mer på - bryllup trumfer country-festival, spør du meg. Altså har du viktigere ting å holde på med selv, og det visste hun om. Da burde hun vært tidligere ute.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 12:10   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt for mye forlangt?

Jeg hadde nok svart nei.
Og ha dårlig samvittighet for å si nei er noe du må slutte med.

Min mor kom stadig med noe jeg måtte "fikse" på for henne, sånn rett før vi skulle gå når hun skulle være barnevakt, og en gang gjorde jeg det der og da for å vise at det tar tid. Det ble ingen kino på meg, men hun har skjønt at TTT.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 22:18   #11
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Litt for mye forlangt?

Hehe..da ble hun nok rimelig stresset tenker jeg..

Jeg er nok litt for snill for sent i går kveld ringte jeg og sa at hvis hun kom med det med en gang så skulle jeg prøve å gjøre det innimellom..
Hun skjønte visst alikevel at det var litt kort varsel og sa at hun skulle høre med ei anna venninne som syr... Og jeg er bare glad for at det er "no hard feelings" ...

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:38   #12
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Litt for mye forlangt?

Så fint, da løste det seg jo på en bra måte

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no