Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-13, 12:23   #41
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg tror hovedgrunnen til kjøp er kjøring i kollektiv feltet, dvs muligheten til å spare tid. Alle jeg kjenner med elbil sier det iallfall, svært mange kollegaer og naboer har fått seg en slik bil.

Om det nå er særlig miljøvennlig med bil nr tre på to voksne kan nok diskuteres.

Det er nok en liten andel som kjøper elbil av miljøhensyn. Det handler for svært mange om det rent praktiske i henhold til kollektivfelt og parkering. Videre har man skattemessige fordeler ved elbil som firmabil, som gjerne da kombineres med de nevne praktiske elementene. Husk at for de som har det som firmabil, ville gjerne firma uansett ha dekket drivstoffutgifter.

Hadde egentlig vært interessant å se på tall for hvor stor andel av elbilene som er solgt/leaset som firmabiler.

Det er ikke uten grunn til at Asker og Bærum er norges frameste elbilområde. Ser jeg ellers områder hvor jeg selv bor, kombineres gjerne elbilen med en større SUV i oppkjørselen.

For en del som kjøper privat er det også driftsmessige besparelser - i hvert fall i utgangspunktet. Jeg er nok redd at man vil se en stor skespsis mot å kjøpe elbiler som er noen år gamle med tanke på potensielle kostander for vedlikehold og utskifting av batteri.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 13:35   #42
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

For Bergen sin del er det få kollektivfelt, så kjøp av elbil her (som er blitt temmelig vanlig), har lite med det å gjere. Det som betyr mest for oss er at det er miljøvennlig og at vi ikkje betaler bompenger. Om eg kjører vanlig bil kvar dag til jobb blir det opp mot 3000 kr i bompenger i månaden. I staden kan eg nå heller finansiere deler av el-billånet.

Og det er faktisk ganske deilig å vite at eg ikkje forureinar Heilt skuldfri blir ein likevel ikkje. Bilen må ladast, og spørsmålet om kor straumen kjem frå er relevant.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no