Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

[Hustråd] Vi skal bygge på

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-11, 16:56   #21
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Åpen løsning ned, nei? Hvor skal jeg liksom snorke når jeg kommer tilbake?

Jeg synes kokos-forslaget så interressant ut.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:03   #22
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Åpen løsning ned, nei? Hvor skal jeg liksom snorke når jeg kommer tilbake?

Jeg synes kokos-forslaget så interressant ut.

Vi har jo forhåpentligvis et ordentlig gjesterom da, om du ikke kommer før. Kjellerstuen må være lukket igjen uansett, med den stygge sofaen som står der.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:03   #23
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg er mest opptatt av at det ser pent ut utenfra og ikke som en kloss. *har sett mye rare påbygg*

Det er vi også, det skal ikke bare være funksjonelt, men det skal se greit ut også.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:10   #24
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.



Kan vi!? Det vil jeg jo aller helst. Samme tomt, flett nytt hus. :drømmer:

Vi skulle bygge på, 80 kvadrat til sammen i 2 etg, men pga at huset i dag er byggdpå 3 ganger fra før, å har en hel del bærende vegger på idiotiske plasser så ble det billigere for oss å bygge helt nytt hus

Så vi flytter heller til nesten år, kaster ut svigermor


Lykke til

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 23-06-11 kl 20:29.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:14   #25
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Drit-kjipt når det er slik Honda. Før vi gjør noe her må vi muligens grave opp rundt hele huset og fikse drenering og sånt skit. Morfaren til mannen og svigermor bygget grunnmuren selv, og etter å ha sett annet arbeid skulle jeg gjerne hatt en inspeksjon av den, for å si det sånn. Vi har begynt å rive på vaskerommet i kjelleren og tatt ned veggen inn mot blindkjelleren, for planen har vært å lage et helt ok bad der, slik at vi faktisk har do/dusj i en byggeprosess. Mannen har fjernet en del flis og sånt, og når det regner, så kommer det vann inn. Det siver ikke inn, men betongen i hjørnet blir fuktig. Så muligens det har noe å si for øvrig fukt/mugg i den ene boden.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:15   #26
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Jeg er imponert over Kokos-forslaget! Basert på den tegningen ville jeg tenkt på å slå sammen gjestetoalett og vaskerom, og plassert det der gjestetoalettet er tegnet inn. Eventuelt bare laget ett stort kombinert bad/vaskerom og plassert det der det opprinnelig er tegnet inn gjesterom/kontor på nesten 12 kvm. Stort bad er deilig! (Er det evt mulig å ha vaskerom nede - evt med skittentøysjakt fra etasjen over?) Da ville jeg i så fall hatt kontor/gjesterom der Kokos har tegnet bad. Det som er tegnet inn som vaskerom ville jeg tatt inn i kjøkkenet. Så vidt jeg skjønner er den høyre veggen sørvendt, så der kommer det sol tidlig. Mye vinduer og luft på kjøkkenet er utrolig deilig. Hvis dere skal ha en semi-åpen løsning med kjøkken og stue holder det kanskje med bare en spisegruppe, f.eks lengst ned på tegningen. Store vinduer/skyvedør ut mot terrassen, og for øvrig mye lys i påbygget.

Jeg er ikke noe flink til dette, men det er helt klart viktig å ha tenkt gjennom hva som er viktig for dere når dere snakker med en arkitekt. Flinke arkitekter bør finne løsninger på gode og prioriterte ønskelister.

Det blir spennende å følge dette fremover.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 22:01   #27
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Slik ser forresten huset ut med tak:

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 01:12   #28
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Jeg skulle også ha valgt en åpen løsning kjøkken/stue og hatt et stort bad. Gjesterommet syns jeg ikke trenger å være så stort, men det må jo eventuelt få plass til en sovesofa som har sengen ute. Kokos forslag er ellers veldig bra!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 07:19   #29
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Drit-kjipt når det er slik Honda. Før vi gjør noe her må vi muligens grave opp rundt hele huset og fikse drenering og sånt skit. Morfaren til mannen og svigermor bygget grunnmuren selv, og etter å ha sett annet arbeid skulle jeg gjerne hatt en inspeksjon av den, for å si det sånn. Vi har begynt å rive på vaskerommet i kjelleren og tatt ned veggen inn mot blindkjelleren, for planen har vært å lage et helt ok bad der, slik at vi faktisk har do/dusj i en byggeprosess. Mannen har fjernet en del flis og sånt, og når det regner, så kommer det vann inn. Det siver ikke inn, men betongen i hjørnet blir fuktig. Så muligens det har noe å si for øvrig fukt/mugg i den ene boden.

Aiai

Vi gravde drenering for noen år siden, en som gravde opp så gjore mann all jobbingen med å legge den og fikse murer noen plasser der det så ut som den trakk vann,var bare å ta bort litt inne og ute,legge nytt å legge på ny slammig?!? :trøtt og husker ikke helt hva det het: og etter det er det gjørne helt tørt.
Noen sier at det ble tørt for at det ikke sto noe mot muren en stund så den fikk tørke opp før vi fylte igjen, men jeg vet nå ikke helt

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 08:52   #30
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Så spennende - skal følge med!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 01:18   #31
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Har fått et forslag fra en venninne som så interessant ut:

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 01:22   #32
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Hva er det rosa rommet? Tar ikke det blå rommet litt for mye av stuen? Selve stuedelen blir vel ikke så stor nå?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 09:16   #33
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Jeg er enig med Pelen. I tillegg ville jeg virkelig ikke hatt stua et nivå ned hvis det ikke var helt nødvendig av byggtekniske årsaker.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 09:32   #34
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Så spennende at dere skal bygge på. Gleder meg til å følge prosessen!
Slikt nivå ned tror jeg fort kan bli et irritasjonsmoment. I alle fall har jeg bevist unngått hus med slike, og hus med halve etg.
Og så tror jeg det er lurt med vaskerommet i nærheten av kjøkkenet.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 09:33   #35
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Så spennede Elsker å følge med på byggetråder men har ikke noe peiling på ting og tang

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 12:49   #36
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hva er det rosa rommet? Tar ikke det blå rommet litt for mye av stuen? Selve stuedelen blir vel ikke så stor nå?

Vi satt og så på det i går kveld. Om vi går for en noenlunde slik planløsning, så må vi selvsagt justere her og der. Og det blå rommet vil ikke være så stort, for litt av poenget med å bygge på er jo å få større stue.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 19:04   #37
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Dette kommer å bli bra! Du må tenke på at du nå får gjennomgang gjennom kjøkkenet. Alle som kommer inn i huset ditt må igjennom kjøkkenet. Og så må du ha masse lyst på kjøkkenet ettersom det ikke blir mye lys utifra.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 19:14   #38
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Så spennende med en byggetråd. Her må jeg følge med!

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 20:07   #39
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Jeg likte Kokos forslag jeg.
Jeg ville ikke lagt opp til en løsning der en må gå igjennom kjøkkenet for å komme til stuen.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 20:52   #40
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hustråd] Vi skal bygge på

Jeg synes gjennomgang fra gang til stue bør være romsligere enn på forslaget over her.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no