Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-13, 19:00   #1
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Advarsel: rein reklame (uoppfordra).

Vi har i snart to månader vore eigarar av ein ny Nissan Leaf. Den blei kjøpt som bil nr. 2, og hovedsaklig til mitt bruk. Den blir brukt til pendling inn til jobb (ca 4-5 mil ein veg), og har gjort kvardagen lettare når vi nå slepp å bruke buss (som tar nesten ein time ein veg). Vanlig bil til byen blir ikkje brukt på grunn av miljø (vi har dieselbil). Nissan Leaf er det næraste ein kjem plug-and-play vil eg påstå



Bilen er altså fantastisk å bruke! Den er meir trafikksikker enn andre el-bilar, som var eit viktig poeng for meg - eg vil ikkje kjøre rundt i ein blikkboks. Den har automatgir (som var litt rart for meg i starten), og er sterk som fy. Mykje raskare å få fart på enn gode gamle Touran'en i alle fall Vel er han kanskje ikkje vakker, og det er litt dårlige fjernlys syns eg. Men elles er den ein nytelse å kjøre. Nå har arbeidsgjevar sørga for stikkontakt ute på jobben, slik at eg slepp rekkeviddeangsten Eg kom meg både fram og tilbake, men når det var 15 minus her, så gjekk pila på rødt før eg stupte inn i garasjen her heime. Kapasiteten går ned med mange minus. Eg kommuniserer med bilen via Iphone - og vi er blitt veldig gode venner. "Full tank" kostar ikkje mange kronene, og eg suser gjennom diverse bompasseringar utan å betale noko. Å kjøre vanlig bil inn til byen kvar dag kostar 1700,- i månaden i bompassering her eg bur.

Så denne bilen kan eg beint fram tilrå som ein god nr. 2 bil, til den som pendlar, og til den som vil ha ein god, miljøvennlig bil.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 19:02   #2
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Vi har hatt vår i nesten ett år, og jeg kan bare signere! Fantastisk herlig bil

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 19:03   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Kommer du deg fram og tilbake uten lading? Jeg kjører øvre Romerike - Oslo 4-5 dager i uka.

Har tenkt en del på å skaffe meg noe sånt. Men har p.t. Ikke lademulighet på jobben.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 19:03   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Vi har denne på drømmelista vår. Broren min kjøpte seg en for en stund siden, kom selvsagt innom på skrytevisning på vei hjem fra bilforhandleren.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 19:09   #5
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Kommer du deg fram og tilbake uten lading? Jeg kjører øvre Romerike - Oslo 4-5 dager i uka.

Har tenkt en del på å skaffe meg noe sånt. Men har p.t. Ikke lademulighet på jobben.

Ja, det gjer eg, men det er ubehagelig knapt, så eg er glad eg kan lade på jobben. Mannen er meir avslappa i forhold til det - men han lever livet sitt med knappast mulig margin i alt han gjer. Eg likar å "safe" Offisielt så seiest det at bilen skal greie 15 mil, men det er under ideelle forhold, dvs. med behagelig utetemperatur. Er det kaldt ute og du må kjøre på med varme minkar rekkevidden betraktelig. Men 10 mil skal den klare heilt bra.

Den rekk lenger om du kjører mykje i 50-60 sone. Å kjøre i 100 på motorveien krev meir kraft enn køkjøring.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 19:36   #6
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Kult!

  Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 19:48   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Hvor mye koster den? Jeg tror jeg kan finansiere den med det jeg sparer i bensin sånn omtrent. Nå får jeg bompenger dekket av jobben, men det skatter jeg av, så at jeg slipper det er jo et lite pluss. Og så har jeg noe km-godtgjørelse. Så jeg tror det kan gå.

Er dette den beste bilen i klassen som dere ser det?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 19:53   #8
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Startar på 240 000,-
Rykter tilseier at det kjem ein ny modell ein eller annan gong i nær framtid, kanskje neste år? Dette veit eg svært lite om, men det kan jo tenkast den er enda litt betre. Sånn er det vel med det meste...

http://www.nissan.no/NO/no/services-...ikasjoner.html

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 19:53   #9
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Men du? Det er en spesiell stikkontakt, sant? Spør fordi det ikke er ladestasjoner på vei til og fra hytta. Dersom man kan lade med vanlig strømuttak, skulle det gå greit, men dersom det krever en spesiell installasjon (hvilket jeg tror), blir det verre.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 19:56   #10
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Nei, vanlig straumuttak. Men ledningen du brukar bort til bilen er spesiell, og den følger med bilen. Du kan kjøpe fleire slike ledningar, så slepp du å dra med deg over alt. Men heilt vanlig stikkontakt er det som krevst. Dog bør du ikkje bruke skøyteledning.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 20:04   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Hvordan merker man dette på strømregningen? Får man ikke monsterregninger?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 20:07   #12
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Har ikkje sjekka ut kor mykje den drar - finst vel ein oversikt på det. Det kostar ingenting å lade på offentlige plasser i alle fall. Eg "fyller" litt når eg er på IKEA f.eks. Mitt lokale kjøpesenter har også gratis lading. Jobben krev meg ikkje for pengar. På bensinstasjonen der eg kjøpte kaffe plugga eg i veggen og spurde om det var greit. Ingen problem (dog er det minimalt lading på såpass kort tid som eit lite stopp.. .. IKEA derimot )

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 20:17   #13
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Det er snakk om nokre tierar verkar det som. Per lading. Når bilen er tom krev det laang ladetid, opp til 10 timar. Vår bil går i lading på kvelden, og er full til morgonen. Men om ein pendlar langt, kjem heim med 1/5 igjen på batteriet, så er det ikkje sjølvsagt at ein kan bruke El-bilen til å hente tante Gunda på flyplassen på kvelden. Da er det greit med ein vanlig bil i tillegg. Syns nå eg da.

Men det er altså fantastisk å kjøre gratis. Lading kostar litt, men bensin og diesel kostar langt meir.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 10:33   #14
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Jeg leste om Opel Ampera (?) i går, det virket å kunne være en perfekt bil. Elbil med bensinmotor som kan ta over hvis batteriet blir tomt. Men den kostet 400+ og det er litt dyrt for en bil som er nummer 2+ at den ikke kan kjøre i kollektivfeltet.

Hvis jeg var sikker på å få ladeplass på jobben, så hadde jeg fint greid meg med Leaf.

Hva er hovedforskjellene på Leaf og miev og de andre som er et hakk rimeligere?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 10:43   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Forkjellen er at Leaf er bil, og de andre elbil
Neida, men det er noe i det. Leafen kjennes ut som om man kjører en helt vanlig nybil, mens de andre kjennes mer blikkboks og billige ut. De har også mindre rekkevidde. Vi prøvde iMiev og Leaf på lån fra forhandler, for å sjekke skikkelig. Vi var aldri i tvil. Leafen er også den eneste 5-seteren, og det er grei plass til 2 barneseter + et barn mellom i baksetet. Det går med 3 seter, men da er det trangt.
Kjørecomforten er helt annerledes Leafen enn de tre andre (de er like).
Da vi testa, virka det som om det var 3-4 mil kortere rekkevidde på iMieven.

Strømregning: ingen monsterhopp hos oss, og vi lader hver dag.
Vi bruker også skøteledning -trodde ikke det var noe problem?
Lader med vanlig kurs tar lang tid, men langs veien finnes det også hurtigladere. Da lader du opp til 80% batterikapasitet på 15-20 minutter.

Hybridbilene er sikkert veldig bra, men da får du ikke elbilfordelene som gratis parkering, bompenger og å kjøre i kollektivfeltet.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 10:52   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Kanskje jeg må prøve en sånn bil? Har en kollega som kjører en av de andre og den er litt liten. Jeg har 8 mil om dagen på motorvei, så det er helt OK å ikke sitte i en blikkboks.

Eller vente ett år for å se om rekkevidden blir litt lenger.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 10:54   #17
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Vi har hatt vår i over e år (jeg tror at år var nummer 5 som ble utlevert i Norge). Vi er meget fornøyde og vi bruker nesten ikke den andre bilden.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 11:00   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Det eneste negative for oss er at trekket godt kunne være litt mørkere. I tillegg hadde det vært optimalt om man kunne ha hengerfeste på den. I tillegg så går den sjelden de milene de sier at den skal gå, men slik var det med vår Think også. I april/mai får vi en Tesla S som vi har bestilt, dvs en stor familiebil som er 100 % elektrisk. Den går 50 mil. Da har vi to elbiler og vi trives veldig godt med det. Vi vurderer også en Tesla X når den kommer, den kan man ha hengerfeste på og da trenger vi ikke en "vanlig" bil lenger. Vi sparer mye penger på å ha elbil og miljøet har det bedre.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 11:17   #19
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Skulle gjerne hatt Tesla... Men det blir altfor dyrt for oss.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 17:54   #20
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Produktanbefaling: Elbil Nissan Leaf

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.


Strømregning: ingen monsterhopp hos oss, og vi lader hver dag.
Vi bruker også skøteledning -trodde ikke det var noe problem?
Lader med vanlig kurs tar lang tid, men langs veien finnes det også hurtigladere. Da lader du opp til 80% batterikapasitet på 15-20 minutter.

Hybridbilene er sikkert veldig bra, men da får du ikke elbilfordelene som gratis parkering, bompenger og å kjøre i kollektivfeltet.

Det er vel mer enn 15-20 minutter, men mener å huske en halvtime.

Nissan uttalte vel ellers tidligere at den vanlige ladekabelen for bruk mot vanlig elnett er for "nødbruk" og at man ikke skal lade til vanlig via denne, men at det er meningen man skal ha hjemmeladeenheten installert - koster en del og koster litt i installasjon også.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no