Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Barnesikringsvideo på Aftenposten som er feil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-13, 13:23   #1
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Barnesikringsvideo på Aftenposten som er feil?

http://www.aftenposten.no/webtv/Slik...l#.UU2d0KWEvb4

Se hvordan damen legger det øvre beltet. Jeg legger begge beltene under kroken, og jeg måtte gå tilbake i bruksnavisningen for å sjekke nå, i redsel for at jeg hadde gjort dette feil de siste 4 årene. Men ifølge bruksanvisningen på Britax så skal begge beltene under belteføringen.

Mulig det er ulike retningslinjer for ulike beltestoler, men dette ser feil ut, ja?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:37   #2
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnesikringsvideo på Aftenposten som er feil?

Det ser feil ut ja, jeg har begge beltene under "hornet". Mulig det er jeg som tar feil?

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:37   #3
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnesikringsvideo på Aftenposten som er feil?

Jeg synes også dette ser feil ut.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:39   #4
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnesikringsvideo på Aftenposten som er feil?

Jeg også legger under sånn som deg. Men etter hva jeg kan se så er ikke kroken på våre seter så tykk som denne.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 15:08   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnesikringsvideo på Aftenposten som er feil?

Det sitter vel strengt tatt mye bedre inntil slik det er vist i videoen? Jeg tror ikke det har så mye å si at det er noe å rope feil for.
Alle bruksanvisninger jeg har sett viser dog begge belter under hornet.

I praksis fester Knotten seg selv, må se hva han gjør med øverste beltet neste gang. (Om han gjør "feil" er det årlig interaksjonsdesign. )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 16:23   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnesikringsvideo på Aftenposten som er feil?

Vi har Britax Kid+ og begge skal under hornet. Jeg synes at beltet her blir liggende altfor langt opp. Slik ligger det jo ikke på voksne og eldre barn som ikke bruker ekstra sikring.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 16:57   #7
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnesikringsvideo på Aftenposten som er feil?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det sitter vel strengt tatt mye bedre inntil slik det er vist i videoen? Jeg tror ikke det har så mye å si at det er noe å rope feil for.
Alle bruksanvisninger jeg har sett viser dog begge belter under hornet.

Det var det, jeg ble usikker på, om dette var feil. Mulig begge måter er like sikkert? Det viktigst er vel at beltet er stramt.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 19:57   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnesikringsvideo på Aftenposten som er feil?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Det var det, jeg ble usikker på, om dette var feil. Mulig begge måter er like sikkert? Det viktigst er vel at beltet er stramt.

Jeg synes som sagt beltet ligger feil, og det skal det jo ikke. Usikker på hvor mye det har å si, men det kan jo ha mye å si ift riktig beskyttelse av vitale organer. Kanskje spørre Harepusen?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 19:58   #9
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnesikringsvideo på Aftenposten som er feil?

Jeg stusset også på det, selv om vi ellers gjør som henne, dvs strammer skikkelig til.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 13:01   #10
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnesikringsvideo på Aftenposten som er feil?

Dette ser feil ut ja...

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 10:24   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnesikringsvideo på Aftenposten som er feil?

Så bra, Sonja!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 14:34   #12
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnesikringsvideo på Aftenposten som er feil?

Så bra, Sonja.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 22:20   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnesikringsvideo på Aftenposten som er feil?

Strengt tatt bør de ikke bare fjerne, men komme med informasjon om at de har fjernet en artikkel/video pga. feil i den.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 13:36   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnesikringsvideo på Aftenposten som er feil?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Strengt tatt bør de ikke bare fjerne, men komme med informasjon om at de har fjernet en artikkel/video pga. feil i den.

Absolutt enig! Det kan jo være en god del som nå har endret praksis etter å ha sett denne videoen

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no