Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Black Friday

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-18, 23:25   #61
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Black Friday

Har handlet litt i år, men det var i dagene før.

Har kjøpt gaver fra til oss fra foreldre/svigermor. Får da to fine gaver innenfor budsjettet, og dette er ting vi uansett hadde kjøpt oss en eller annen gang.

Handelsstanden ødelegger litt for seg selv. Nå trenger man snart ikke handle noe til full pris før jul.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 00:04   #62
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Black Friday

Jeg tror salg er den nye veiledende prisen. Det er en del butikker der jeg flere ganger i året kan handle med 25% rabatt. Da er ikke lenger full pris normalpris.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 00:25   #63
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Black Friday

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Kunne være en interessant øvelse å sammenlikne svarene her og i "hamstre"-tråden. Svært mange mente at det å hamstre på billigsalg er bare lurt, og first come first serve.

Jeg synes det er litt forskjell på mat og elektronikk/klær/leker eller hva det nå er som er på tilbud i dag. I hamstretråden er det vel snakk om å kjøpe inn ting man uansett ville kjøpt.

Jeg synes ikke det er galt å handle på black friday, men personlig er jeg ikke veldig innstilt på å gå i kø. Kjøper man ting man uansett hadde tenkt så er det greit å spare de kronene.

Det ble mer handling på meg enn jeg trodde det skulle bli i dag. Kjøpte noen merkeklær i julegave, hadde aldri kjøpt de til fullpris, men benyttet sjansen nå.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 00:32   #64
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Black Friday

Jeg er ikke glad i å handle, så dager med baluba og massevis av folk holder jeg meg i hvert fall unna. Jeg gikk tur i mørket, det var min markering. Men gikk på en smell etter 15 km og kjøpte ostepop

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 06:53   #65
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Black Friday

Jeg hater folkemengder og køer og holder meg langt unna.
Jeg oppfatter at prisen settes opp før rabatten legges på, og dermed er det ikke så mye å spare. Jeg handlet klementiner til fredagskaffen og var på kino med ungene.
Jeg skal uansett gi opplevelser og tid i julegaver, og her er det lite å spare på black friday.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 08:22   #66
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black Friday

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 09:21   #67
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black Friday

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 10:11   #68
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black Friday

Jeg må visst innrømme at jeg handlet bittelitt på nett i går kveld.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 13:07   #69
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Black Friday

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Tatt helt på kornet.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 13:34   #70
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Black friday

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg blir også sur av konseptet, og har som generelt prinsipp at jeg aldri handler på salg hvis jeg ikke uansett har planlagt over en viss tid å kjøpe tingen. Hvis TV-en hadde røket like før BF hadde jeg sikkert ventet og kjøpt ny da, men generelt lever jeg etter regelen om at man bare har spart penger hvis man hadde kjøpt tingen uansett.

Jeg kjøper såpass få julegaver at det ikke er verdt stresset for meg å kave meg ut på BF for å kjøpe dem. Hater folkemengder.


Oppdatering. Jeg har begynt å kjøpe inn et middagsservise til fint (Bogstad Hvitt), og har ikke funnet det i butikken her i byen som fører det på over et halvt år - ganske irriterende, i grunnen. Jeg hadde ikke engang tenkt på at nettbutikkene kunne ha BF-salg, men da denne tråden gjorde meg oppmerksom på det, bestilte jeg fire tallerkener. Sparte 400 kroner, og dette var altså noe jeg uansett ville kjøpt. Passer bra nå rett før jul, så har jeg nok til alle på jul- og nyttårsaften.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 13:43   #71
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Black Friday

Vi har handlet julegaver vi uansett hadde handlet, og alle var planlagte. Så nå er vi ferdige med gaver til alle nevøer, nieser og filletantebarn, samt mye til barna. Vi kjøpte også airfryer som vi har planlagt en god stund, da den kom på tilbud. Jeg har handlet alt på nett, dessverre, men hadde jeg vært frisk nok til det så hadde jeg heller handlet lokalt. Svært viktig poeng dette med å opprettholde et levende lokalsamfunn.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 14:27   #72
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Black friday

Har akkurat svidd av noen kroner på julegaver på nett. For å få fri frakt endte jeg så klart opp med å kjøpe noe jeg egentlig ikke trengte.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 20:36   #73
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Black Friday

Har vært flink. Ikke handlet en eneste ting hele uken utenom hundefor og nytt halsbånd til voffen. Var 25% på dyrebutikken i går og halsbåndet hadde han hatt i 6 år så det var helt morkent i leddet der låsen var på. Og så var vi på helgehandel.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 20:47   #74
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black Friday

Nei. For noen år siden bestemte jeg meg for at dette skulle være den dagen jeg ikke skulle handle noe som helst ut over vanlige matvarer.
Jeg bestemte også at denne dagen skulle jeg bruke tid på å være i lag med folk jeg bryr meg om, og gjerne bruke noen penger hos lokale kaffesjapper.
Det har jeg greid å holde, og i går gikk jeg, yngste datter og yngste barnebarn fra kafé til kafé i 5 timer, og du og du for en fin dag vi hadde.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 22:21   #75
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Black Friday

Her ble det også deilig kaffe hos den lokale kaffebutikken. Deilig start på dagen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 23:38   #76
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Black Friday

Kjøpte ingenting i går, men i dag ble det ansiktskremer på 40 % på apoteket (som jeg uansett måtte kjøpt) og en julegave på 25 %.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-18, 00:03   #77
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black Friday

Jeg lot også være å handle i går, men bestilte fotokalendere i dag, og BF-rabatten gjaldt fortsatt. Jeg sier jo ikke NEI til 50 %, bare for å ri prinsippene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-18, 00:07   #78
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Black Friday

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Jeg hater folkemengder og køer og holder meg langt unna.
[b]Jeg oppfatter at prisen settes opp før rabatten legges på, og dermed er det ikke så mye å spare.[/] Jeg handlet klementiner til fredagskaffen og var på kino med ungene.
Jeg skal uansett gi opplevelser og tid i julegaver, og her er det lite å spare på black friday.

Det jeg har uthevet her, det er noe jeg har oppfattet og stusset på. Hva legges til grunn i denne "påstanden"?

Etter min tid i butikkyrket, så vet jeg jo at varene kom inn og ble solgt til en fastsatt pris. La oss si en dongeribukse til 500 kr. 500 var satt, og det var det den kostet.

Så kom det kampanjer. Type ta to betal for en, 30% på dongeri, etc. I en kort periode. Her ville jo ta to betal for en vær mer lønnsom enn 30%, sånn sett. Deretter ordinær pris på 500 kroner igjen, frem til evt neste kampanje.

Og det er her jeg stusser, blant annet fra div programmer på tv. Det blir henvist til at den aktuelle varen, vi holder oss til buksa til 500 kroner, ble solgt for 250 kroner på en kampanje, for så å selges til ordinær pris igjen etter noen dager, og så til feks 350 kroner på neste kampanje. Type BF.

Har bedriften da satt opp prisen, og gitt en dårlig rabatt til BF?

Jeg tenker nei, for kampanjer går sin gang, og de varierer. Det er ordinærpris som gjelder, og kampanjens pris er den den er, uavhengig av tidligere kampanjer.

Setter de opp prisen til mer enn utgangsprisen, så er det jo ikke innafor så klart. Men det tror jeg aldri jeg har opplevd å se, faktisk.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-18, 02:45   #79
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Black friday

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Det som irriterer meg mest er at i Norge kjører de Black Week, og ikke bare Black Friday.

Akkurat!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-18, 09:05   #80
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Black friday

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Har akkurat svidd av noen kroner på julegaver på nett. For å få fri frakt endte jeg så klart opp med å kjøpe noe jeg egentlig ikke trengte.

Haha, kjenner meg igjen. Eldste ønsket seg en løpejakke, jeg fant den knallbillig på en velprøvd nettside. Men manglet 500kr på fri frakt. Som om frakten koster 500. Det ble ullundertøy til meg selv det, til 700 kr. :koko:.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no