Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kombinert vaskemaskin og tørketrommel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-07, 15:05   #1
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Kombinert vaskemaskin og tørketrommel

Vi har bestemt oss for å kjøpe en tørketrommel til babyen kommer. Så nevnte en kollega av meg at han har en kombinert vaskemaskin og tørketrommel. Dette virker jo genialt for oss med små bad, dårlige tørkemuligheter på vinterstid og snart baby i hus. Vi får da plass til stellematte oppå maskinen, noe vi ikke får hvis vi kjøper bare tørketrommel siden den må stå oppå vaskemaskinen. Vaskemaskinen var en som var i leiligheten når vi flyttet inn og jeg har en mistanke om at den ikke vasker så rent som ønskelig.

Noen som har erfaringer med slike kombimaskiner og hva er det jeg bør passe på ved et evt. kjøp av en?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 15:11   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Mine foreldre har hatt en Zanussi kombimaskin i mange år. Den har gått som ei klokke, men det skal sies at det stort sett kun er "rene" voksenklær som går i maskinen, og at tørketrommeldelen blir brukt minimalt.

For de som trenger å spare plass er den nok genial, men til mitt bruk og vårt klesforbruk kunne jeg like gjerne hatt to vaskemaskiner og en tørketrommel

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 15:20   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Det er helt sikkert genialt hvis alt virker.
Har sjekket litt selv, og veldig ofte tar vaskemaskina flere kg mer vask enn det tørketrommelen takler, så da må man evt. ta ut overskytende før man kan tørke.
Jeg fant ut at jeg heller ville ha søyle, for om en av delene går i stykker så får du jo ikke brukt den andre delen heller, mens reparasjon pågår.

  Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 15:56   #4
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Som sjuggerpløm sier, så er kapasiteten på vaskemaskinen og tørketrommelen ofte veldig forskjellig. Det kan medføre at du f.eks må tørke en håndklevask i to omganger. Ingen krise selvfølgelig, men upraktisk fordi du må ha en tørkeplass i tillegg likevel.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 16:11   #5
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Svigerforeldrene mine kjøpte en slik og endte likevel etter et par mnd å kjøpe en tørketrommel utenom.

Tøyet ble ikke skikkelig tørt, samt at de måtte tørke i to omganger eller henge opp på snor.
Den brukte lang tid på å tørke, ikke særlig strøm vennlig.

Husker ikke hva slags merke dette var.
Nå blir den kun brukt som vaskemaskin.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 16:24   #6
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Jeg har jobbet på elektrobutikk, og vil ikke anbefale kombi. Det er som sagt over, må den til reperasjon, så står du ute begge deler...
Det var nesten ingen kunder som ønsket kombi-maskin heller. Kommer nok av en grunn Selv har jeg ikke tørketrommel, har liten plass. Men det finnes klesstativ som går i høyden og ikke i bredden, da sparer dere jo litt gulvplass

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 19:34   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Som sjuggerpløm sier, så er kapasiteten på vaskemaskinen og tørketrommelen ofte veldig forskjellig. Det kan medføre at du f.eks må tørke en håndklevask i to omganger. Ingen krise selvfølgelig, men upraktisk fordi du må ha en tørkeplass i tillegg likevel.

Og du må kjøre tørketrommelen i to omganger, og bruker mye mer strøm. I disse "strøm-tider" er vel ikke det så gunstig?

  Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 19:36   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Hvis det er plassen som er problemet, så går det fint an å sette en kondens-trommel et annet sted enn på badet

  Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 19:40   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Send meg en sms så skal jeg høre med lillebror Fersken.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 19:44   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Vi har en som vi er fornøyd med, men jeg har nok ikke kjøpt det nå. Problemet er jo at man ikke kan fylle på en ny maskin med vask mens man tørker tøy, så man blir liksom aldri ferdig med klesvask.

Jeg har nok heller kjøpt trommel og satt de oppå hverandre nå.

Vi har UPO som tar 8 kg tøy til vask og 5 kg tøy til tørk. Den funker fint altså, men som sagt: vi bruker den aldri omtrent.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 19:45   #11
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Hva med vaskesøyle?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:46   #12
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Vi har det, og er ganske fornøyd. Hatt den halvannet år nå, og ser ingen grunn for å kjøpe ny. Den tar 5kg vask og 4kg tørk.
Ariston heter den.

(men tror vi blir nødt å kjøpe en større vaskemaskin dersom det kommer en unge til i fremtiden)

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:12   #13
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

IKKE KJØP KOMBI!!!!

Vi gjorde det rett før poden ble født, dette var i oktober 2005. Allerede i mars 2006 sluttet tørketrommeldelen å funke! Utsuget hadde tettet seg, og rep.mannen sa at det bare er sånn maskinene ER! Vi hadde brukt den så godt som daglig, men det skal/bør de jo tåle. (Er ikke lo-filter på disse). Hvis jeg ville unngå at det skjedde igjen så måtte jeg bare slutte å bruke trommeldelen.

I slutten av juli i år hadde vi rep. igjen, da var det et hjul inni der et sted som hadde blitt slått løs, noe som gjorde at maskinen bråkte veldig og trommelne ikke funket. (Har brukt trommelen bare 4-5 ganger siden mars 2006 da....siden den tetter seg).


Og på tirsdag så kommer rep.mannen igjen. Rett før helgen så begynte den å lekke vann.



UPO har vi, STYR unna.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:15   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Jeg sier som flere over. IKKE KJØP KOMBI! Vi har hatt det og det var noe ræl.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:01   #15
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Vi har også hatt, men kvittet oss med den da vi fikk plass til vaskesøyle.

Ulempene er nevnt; plass til mindre til tørk enn til vask, og du kan selvsagt ikke kjøre vask og tørk samtidig. Riktignok hadde vår lofilter, men det måtte rengjøres ofte.

Det beste er selvsagt å ha separat, men om du ikke har plass, så er det bedre enn å ikke ha tørketrommel i det hele tatt. Vi hadde en Electolux tror jeg, og hadde ikke trøbbel med den de fem årene vi hadde den.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:11   #16
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm

Har sjekket litt selv, og veldig ofte tar vaskemaskina flere kg mer vask enn det tørketrommelen takler, så da må man evt. ta ut overskytende før man kan tørke

.
Er dette jeg og la merke til, at mange har ganske stor forskjell på kapasitet på vask og tørk. Mye derfor jeg spurte, jeg har ikke erfaring med tørketrommel i det hele tatt.

Opprinnelig lagt inn av smurfine

Selv har jeg ikke tørketrommel, har liten plass. Men det finnes klesstativ som går i høyden og ikke i bredden, da sparer dere jo litt gulvplass

Nå har jeg ikke sett så godt etter selv, har du link eller bilde mottas det med takk

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm

Hvis det er plassen som er problemet, så går det fint an å sette en kondens-trommel et annet sted enn på badet

Har ikke så mange andre plasser å sette en eventuell tørketrommel. Ikke i denne leiligheten hvertfall.

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru

Send meg en sms så skal jeg høre med lillebror Fersken.

sms er sendt

Tusen takk for tilbakemeldinger. Ikke akkurat svar jeg ønsket, håpet at flesteparten skulle si det var noe fantastiske greier så jeg bare kunne gå til innkjøp av en og løst både tørkeproblemer og stelleplassdiskusjoner

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:33   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

.
Er dette jeg og la merke til, at mange har ganske stor forskjell på kapasitet på vask og tørk. Mye derfor jeg spurte, jeg har ikke erfaring med tørketrommel i det hele tatt.

Nå har jeg ikke sett så godt etter selv, har du link eller bilde mottas det med takk


Har ikke så mange andre plasser å sette en eventuell tørketrommel. Ikke i denne leiligheten hvertfall.

sms er sendt

Tusen takk for tilbakemeldinger. Ikke akkurat svar jeg ønsket, håpet at flesteparten skulle si det var noe fantastiske greier så jeg bare kunne gå til innkjøp av en og løst både tørkeproblemer og stelleplassdiskusjoner

Du har ikke plass til vegghengt stellebord, sånn at du kan ha tørketrommel oppå vaskemaskinen da?
Du får også stellebord som kan klappes sammen på midten, slik at de ikke tar noe plass omtrent

  Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:41   #18
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Leieboerne har kombimaskin, og de er veldig fornøyd. De har en Ariston. De er dog bare to voksne mennesker, men trener til gjengjeld mye ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:43   #19
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Har ikke noe egnet veggplass nei. Gidder ikke å pusse opp/ommøblere på skap og slikt siden vi bare leier.

I utgangspunktet var ideen å ha tørketrommelen oppå vaskemaskinen og ha stellekommode på barnerommet som er 4 skritt unna badet.

Hvis jeg bare leter litt ekstra etter husmorgenet mitt så skal det i teorien gå uten tørketrommel også om jeg bare er flink til å ta tøyet av tørkestativene så snart det er tørt.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:49   #20
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Vi har kombi i leiligheten, tørke funksjonen brukes sjeldent, fordi den er dårlig.
Men vi kjøpte en svært billig variant altså, så mulig der finnes bedre. Dersom dere har planer om å bruke tørketrommelen vil jeg absolutt anbefale å ha en egen.
Heller kjøpe stellebord til å henge på veggen (kan få kjøpe av meg, men det er litt langt borte da...).
Stativ som har plass til mye i høyden har de på ikea mener jeg, eller var det på chlas ohlson (husker ikke helt hvor jeg så det).

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no