Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kombinert vaskemaskin og tørketrommel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-07, 22:50   #21
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Jeg har litt mer positiv erfaring da!
Jeg ville kanskje muligens også foretrukket begge deler, men selv om jeg bor i stort hus var det av bekkengrunner nødvendig å ha plass til vask/tørk og stellebord på et lite rom. Jeg kjøpte derfor kombinertmaskin i nov 2004, og er fornøyd med det.

Den har ulempene nevnt over ift kapasitetsforskjeller og at begge er vekke ved reparasjon. I tillegg er de rimelige/normalprisede modellene som regel dårlige, og jeg kjenner igjen erfaringene over. Både fra venner og fra maskinen i utleieleiligheten, som kostet halvparten av min og er halvparten så god.

Men jeg kan jo fortelle om min maskin "AEG Lavamat turbo 16810 update", eneste lenken jeg finner i farten er http://www1.uk.shopping.com/xPF-Aeg-LAV16810


Den tar 7 kg vask og 5 kg tørk, det har jeg gitt blaffen i og ikke hatt problemer med, den tørker det den vasker i 95% av tilfellene. Den har vært til to reparasjoner, som begge var min feil, med ting mistet ned under trommelen.

Blir jeg spurt om hva som var beste kjøp til babyen i nyfødttiden svarer jeg ofte "vaskemaskinen, lammeskinn og bodyer med T-åpning".
Maskinen kostet minst det samme som en god vaskemaskin og en god trommel til sammen, men jeg la benkeplate over og fikk et praktisk stellebord i rett høyde, og strategisk plassert...

Jeg var enormt takknemlig for å kunne sette på en vask når jeg la meg, og velge at den skulle være ferdig tørket også når jeg sto opp, i stedet for å måtte hive det over i tørketrommel etterpå. Det samme når jeg skulle ut og trille, handle etc. (NB mange velger å ikke gå ut når vaskemaskin, oppvaskmaskin etc står på). Så jeg synes jeg sparer inn ulempen ved å ikke kunne ha vask og tørk samtidig, men selvsagt er det innimellom en situasjon hvor det er upraktisk.

Så mitt råd; velger dere en kombinert er det like greit å velge en dyr en, og ihvertfall ikke en italiensk - se på AEG eller et annet tysk merke.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:53   #22
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Har ikke dette selv, men synes det må være veldig upraktisk og ikke kunne vaske klær samtidig som tørketrommelen går.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 23:15   #23
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Balansekunstneren

Jeg har litt mer positiv erfaring da!
Jeg ville kanskje muligens også foretrukket begge deler, men selv om jeg bor i stort hus var det av bekkengrunner nødvendig å ha plass til vask/tørk og stellebord på et lite rom. Jeg kjøpte derfor kombinertmaskin i nov 2004, og er fornøyd med det.

Den har ulempene nevnt over ift kapasitetsforskjeller og at begge er vekke ved reparasjon. I tillegg er de rimelige/normalprisede modellene som regel dårlige, og jeg kjenner igjen erfaringene over. Både fra venner og fra maskinen i utleieleiligheten, som kostet halvparten av min og er halvparten så god.

Men jeg kan jo fortelle om min maskin "AEG Lavamat turbo 16810 update", eneste lenken jeg finner i farten er http://www1.uk.shopping.com/xPF-Aeg-LAV16810


Den tar 7 kg vask og 5 kg tørk, det har jeg gitt blaffen i og ikke hatt problemer med, den tørker det den vasker i 95% av tilfellene. Den har vært til to reparasjoner, som begge var min feil, med ting mistet ned under trommelen.

Blir jeg spurt om hva som var beste kjøp til babyen i nyfødttiden svarer jeg ofte "vaskemaskinen, lammeskinn og bodyer med T-åpning".
Maskinen kostet minst det samme som en god vaskemaskin og en god trommel til sammen, men jeg la benkeplate over og fikk et praktisk stellebord i rett høyde, og strategisk plassert...

Jeg var enormt takknemlig for å kunne sette på en vask når jeg la meg, og velge at den skulle være ferdig tørket også når jeg sto opp, i stedet for å måtte hive det over i tørketrommel etterpå. Det samme når jeg skulle ut og trille, handle etc. (NB mange velger å ikke gå ut når vaskemaskin, oppvaskmaskin etc står på). Så jeg synes jeg sparer inn ulempen ved å ikke kunne ha vask og tørk samtidig, men selvsagt er det innimellom en situasjon hvor det er upraktisk.

Så mitt råd; velger dere en kombinert er det like greit å velge en dyr en, og ihvertfall ikke en italiensk - se på AEG eller et annet tysk merke.

Godt å høre at noen har positiv erfaring også. Uansett det blir kombi eller "bare" tørketrommel så kommer vi til å styre unna de billigste modellene. Har selv erfaringen at på hvitevarer så henger kvalitet og pris til en stor grad sammen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 23:20   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Jeg kjøper aldri kombiløsninger, hvis jeg kan unngå det. Av den enkle grunn at når det ene går, så må man bytte det andre også, enten det fortsatt virker eller ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 00:12   #25
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Brodern sier njei, Peaches ... (Men jeg skal få et bedre svar i morgen.)

Min kusine har på den andre siden hatt sin Ariston kombimaskin i årevis.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare

Sist redigert av Ru : 20-08-07 kl 00:24.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 00:17   #26
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

I min tørketrommel har jeg et lofilter jeg tømmer etter hver gang den er brukt. På min mors kombimaskin er lofilteret veldig kronglete plassert. Ikke rart slike maskiner går istykker.

Hos mor er den ikke mye i bruk. Det kan jo være greit å ha en i den værste småbarnstiden, men bassere seg på at den ikke varer lengere.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 10:53   #27
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

I min tørketrommel har jeg et lofilter jeg tømmer etter hver gang den er brukt. På min mors kombimaskin er lofilteret veldig kronglete plassert. Ikke rart slike maskiner går istykker.

Loet skal gå ut med vannet i vår maskin iallefall.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 11:04   #28
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Har ikke dette selv, men synes det må være veldig upraktisk og ikke kunne vaske klær samtidig som tørketrommelen går.

Jeg kan ikke tromle og vaske klær samtidig uansett jeg, for da går sikringen...Kjipe saker

Jeg har dessverre ingen erfaring med kombivaskemaskin, men ville nok satset på 2 maskiner, de skal jo bli brukt en del i årene framover

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 11:15   #29
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Min bror hadde en slik, men den ble raskt byttet ut.
Så ut fra min brors erfaringer, kan jeg ikke anbefale deg å kjøpe en slik.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 14:44   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel

Jeg leita her for jeg har i opprag å kjøpe hvitevarer til en enslig voksen mann. Ikke Ariston altså? Det var jo den jeg fant på Elkjøp, jo.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 18:18   #31
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinert vaskemaskin og tørketrommel

-ea-: Vi har en Ariston vaskemaskin, og er veldig fonrøyd med den. Min kusine har kombivarianten, også Ariston, og er nøgd med den.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 20:22   #32
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kombinert vaskemaskin og tørketrommel

Jeg har Ariston i utleieleiligheten og tror bare den er sånn passelig. Den tørker ihvertfall ganske dårlig.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no