Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Sprukket glass i vedovn

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-06, 19:52   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sprukket glass i vedovn



Glasset i Jøtul vedovnen vår sprakk nettopp. Helt ufattelig typisk nå som det 1) er kaldt nok til å fyre og 2) snart er jul.

Hva gjør vi? Regner med at man ikke får tak i nytt glass på null komma svisj? Det må vel gjennom forhandler? Kan vi fyre i den likevel?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 20:43   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sprukket glass i vedovn

Jeg ville ha ringt Jøtul i morgen. Har dessverre ingen andre råd.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 20:46   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sprukket glass i vedovn

Gubben ville ha fyrt hvis det bare er ei sprekk. Jeg er ikke enig der.
Har du noen rist å sette imellom for å hindre gnister?
Uansett - ikke ta noen sjanser. Det er dessuten ikke fare for noe særlig kulde ennå.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 20:49   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sprukket glass i vedovn

Vårt glass i vedovnen Dovre, knustes en lørdag, da dro jeg de de ovnene selges, så sa han ene som jobbet der at siden glasset vårt var flatt, uten bue så kunne jeg dra til glassmester å få skjert ut et nytt glass. Måtte bare presisere at det skulle være i en ovn.
betalte 500 kr for et nytt et... Hadde blitt mye dyrere om de skulle ha bestilt et på butikken og så hadde det tatt ca.14 dager å få det..

Så jeg ville ha ringt Jøtul i morgen tilig å hørt hva de sa, så hadde jeg kanskje ringt butikker rundt å hørt om de hadde nye glass inne. Om du ikke bare kan dra til en glassmester .Men det må du spørre Jøtul eller en butikk som selger ovnene om...

Lykke til

Sånn her så vår ut :

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 12:19   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sprukket glass i vedovn

Takk for råd jenter. Jeg ringte til første og beste forhandler på lista, og jammen hadde de ikke akkurat et sånnt glass inne på lager

Det ble en dyr "jeg er sikker på at denne går inn her bare jeg stapper hardt nok" men nå har jeg lært.

Vi skal fyre i ovnen i jula (og vi har bare to ovner i hele leiligheta så vi trenger virkelig vedovnen vår når det er såpass kaldt som nå).

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 12:35   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sprukket glass i vedovn

Så bra det ordnet seg!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 13:35   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sprukket glass i vedovn

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Takk for råd jenter. Jeg ringte til første og beste forhandler på lista, og jammen hadde de ikke akkurat et sånnt glass inne på lager

Det ble en dyr "jeg er sikker på at denne går inn her bare jeg stapper hardt nok" men nå har jeg lært.



Så bra



Vårt sprak bare helt plutselig

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 13:44   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sprukket glass i vedovn

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Vårt sprak bare helt plutselig

Er du sikker? Det er den versjonen jeg vurderte å servere mannen nemlig

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 13:54   #9
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sprukket glass i vedovn

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Vårt sprak bare helt plutselig

Vi har helt lik vedovn :engstelig:

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 14:04   #10
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sprukket glass i vedovn

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Er du sikker? Det er den versjonen jeg vurderte å servere mannen nemlig

Ja jeg åpnet døren og POFF sa det
Jeg hadde hjerte i halsen og panikk. Mann hørte bare er VRÆl. Han var ute og snekkret på veggen. han trodde jeg var døden nær
Var masse ved i ovnen og jeg skulle hive inn en til for at jeg skulle ut noen timer. ble veldig god trekk Hehe

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Vi har helt lik vedovn :engstelig:

Vi kjøpte huset av noen raringen så mannen på butikken mente at døra hadde fått hard behandlig før, og så hadde glasset blitt dårlig eller noe sånt.Men vi har nå brukt ovnen i 1 år.
Med vanligbehandlig så skal det ikke skje. Så tror ikke du bør egstedeg

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 14:25   #11
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sprukket glass i vedovn

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Vi kjøpte huset av noen raringen så mannen på butikken mente at døra hadde fått hard behandlig før, og så hadde glasset blitt dårlig eller noe sånt.Men vi har nå brukt ovnen i 1 år.
Med vanligbehandlig så skal det ikke skje. Så tror ikke du bør egstedeg

Da puster jeg rolig igjen. Vi kjøpte den ny da vi pusset opp leiligheten, og vi har behandlet den pent

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 14:42   #12
cosmotrader
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1
cosmotrader har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sprukket glass i vedovn

hei
havnet på denne siden, da jeg søkte på sprukket glass.
har forsøkt jøtul , men det var noen vanvittige priser på glass.
noen som har tips....... om ev andre steder, eller har et glass til overs

cosmotrader er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no