Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vaskemaskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-07, 14:54   #1
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Vaskemaskin

Etter 15 trofaste år har vaskemaskinen vår takket for seg.
Nå må jeg ha ny, men hvilken .
Det jeg vil ha er:

- at den kan ta 6-7 kg klær
- 1200-1400 omdreininger på sentrifugen (skrives det slik ? iallefall er det
greit at tøyet blir tørrest mulig)

- Ullprogram

Har du noen tips å komme med.
Mannen mener Miele er best. Har du noen erfaringer der?

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 10:36   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskemaskin

Du bør oppjustere sentrifugen til 1600 omdreininger, det har vi på vår og det er stor forbedring fra den gamle på 1000 omdreininger. Vi valgte til slutt Asko i romjulen i samme situasjon som dere, den gamle hadde konket. Da stod valget mellom Miele og den fra Asko. Asko vant pga mulighet til forsinket start.

I ettertid er vi veldig fornøyde med ett unntak, det er vanskelig å se hvilke innstillinger vi har valgt, så jeg ville hatt en maskin med større display og flere visninger om jeg skulle velge igjen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 10:58   #3
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskemaskin

På vaskemaskiner er Miele best !! Tør jeg påstå.
Veldig bra utvalg i programmer og gåt jevnt og trutt. Vi har aldri hatt problemer med våre maskiner (vaskemaskin og tørketrommel).
Med barn og hund i huset får de virkelig kjørt seg - ville ikke vært i tvil hvis jeg var deg.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 11:54   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin

Miele eller AEG vil jeg anbefale. Miele er litt dyrere enn AEG, og holder nok litt lenger.
Aeg finnes ihvertfall med 1600 omdreininger og tar 7 kg. Den koster vel en 8000 kr tror jeg. Om Mielen tar 7 kg vet jeg ikke.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 12:51   #5
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskemaskin

Miele er best! Har hatt en i mange år nå. Når den ryker blir det en ny Miele.

Miele ble best i test nylig i forbrukerrapporten også. http://forbrukerportalen.no/Tester/2...askiner_feb_07


Sist redigert av Frost : 25-04-07 kl 12:58.
Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 12:54   #6
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskemaskin

Må spørre her. Jeg har en Ariston og den røk nå etter 4 år. Mannen min påstår at dette er et veldig godt merke som burde ha vart mer enn den har gjort, men jeg mener dette er et billigmerke og man får det man betaler for. Er virkelig Anestone det samme som Bosch?


Sist redigert av Hannamoren : 25-04-07 kl 13:11.
Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 13:08   #7
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskemaskin

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Må spørre her. Jeg har en Anestone(tror det er slik det skrives) og den røk nå etter 4 år. Mannen min påstår at dette er et veldig godt merke som burde ha vart mer enn den har gjort, men jeg mener dette er et billigmerke og man får det man betaler for. Er virkelig Anestone det samme som Bosch?

Jeg har aldri hørt om Anestone. Men Bosch er iallefall et rimeligere merke enn Miele.

Elto kjøper jeg aldri mer. Den røk 2 ganger før 2 år var gått. Jeg orket ikke bryet med å frakte den steintunge maskinen inn og ut av huset pluss det å være uten maskin imens den ble reparert. Kjørte den på fyllinga og kjøpte en Miele isteden. Den går som ei klokke, og er i hyppig bruk av en stor familie på 5.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 13:11   #8
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskemaskin

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Jeg har aldri hørt om Anestone. Men Bosch er iallefall et rimeligere merke enn Miele.

Elto kjøper jeg aldri mer. Den røk 2 ganger før 2 år var gått. Jeg orket ikke bryet med å frakte den steintunge maskinen inn og ut av huset pluss det å være uten maskin imens den ble reparert. Kjørte den på fyllinga og kjøpte en Miele isteden. Den går som ei klokke, og er i hyppig bruk av en stor familie på 5.

Beklager, jeg mente Ariston

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 13:34   #9
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskemaskin

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Beklager, jeg mente Ariston

Hvis du ser i den forbrukerapporttesten kommer Ariston dårlig ut, og ligger lavt i pris. http://forbrukerportalen.no/Tester/2...askiner_feb_07

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 14:09   #10
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskemaskin

Vi har ASKO med miljømerket svanen - eneste på markedet enn så lenge og er storveis fornøyd. 1600 omdreininger, ullprogram, display, forsinket oppstart m.m

Mandino

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 16:59   #11
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Vaskemaskin

Takk for tips alle sammen. Vet at Miele er bra. Og ser jeg må oppjustere omdreiningene.
Kom gjerne med flere tilbakemeldinger. Får ikke kjøpt ny maskin før i morgen.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no