Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vakuumposene er prøvd (bilder)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-07, 20:46   #1
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vakuumposene er prøvd (bilder)

Vi diskuterte vakuumposer i denne diskusjonen. Jeg kjøpte rimelige poser på Ebay, og i dag prøvde vi ut for første gang. Ingen god illustrasjon, fordi vi ikke fylte posen full - kunne fått i en del mer. Dessuten er kanskje ikke lammeskinn det beste å vakuumpresse. Dere får allikevel et inntrykk.









Er spent på om de holder, at det ikke går hull på dem under lagring eller noe slikt. Det fulgte med tre "reiseposer" i pakken jeg kjøpte, og jeg tenkte opprinnelig å bruke disse når vi reiser til Mallorca i mai. Nå er jeg litt usikker, for vi må jo putte "ting-og-tang" i kofferten - og jeg lurer på om det kan gå hull på dem i kofferten.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 21:07   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vakuumposene er prøvd (bilder)

I fjor fikk jeg lånt en sånn pose av mamma når vi skulle reise hjem fra ferien i Spania. Og det gikk fint å ha den i kofferten sammen med andre ting. Det er jo bare å passe på at det ikke er skarpe gjenstander i akkurat den kofferten.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 21:08   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakuumposene er prøvd (bilder)

Så flott Estrella. Kanskje vi skal driste oss til å prøve vi også da.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 21:09   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakuumposene er prøvd (bilder)

Genialt!
Vi har noen slike på vei i posten, og gleder oss til å prøve dem ut.
Om de virker så bra som lovet, så løser det mye av oppbevaringsproblemet vårt!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 21:12   #5
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vakuumposene er prøvd (bilder)

Hm.. Er vakuumpakking en grei måte å lagre klær på? Vil klærne ta skade av det?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 21:14   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakuumposene er prøvd (bilder)

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Hm.. Er vakuumpakking en grei måte å lagre klær på? Vil klærne ta skade av det?

Jeg vil tro tvert i mot. Siden den er pakket lufttett vil det ikke bli fukt og støv og skit på klærne. Tror det sto en del info om dette på ebay når jeg kjøpte, men orker ikke lete fram. *lat* Vil gjerne få høre det om noen har negative erfaringer.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 21:15   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakuumposene er prøvd (bilder)

Hm...jeg tror jammen det sto at man kan stryke klærne før man putter i posen - også er de "nystrøket" når de kommer ut. I forbindelse med reiseposene som fulgte med.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 09:32   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vakuumposene er prøvd (bilder)

Atte - var det ikke litt optimistisk å forsøke å vakumpakke en plastleke?

Neida, dette så veldig bra ut. Jeg tror jammen jeg skal bestille noen slike jeg også. Igjen, takk for god billeddokumentasjon! Du har teken på det.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 09:48   #9
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vakuumposene er prøvd (bilder)

De er ganske kjekke, ja. Jeg kjøpte mange da vi skulle flytte hjem fra Australia. Det meste sendte vi i container, men iom at det ville ta noen mnd før det kom fram måtte vi ha en del med oss på flyet. Vi fikk MASSE med oss i vacumposene. Senere har jeg brukt de til å oppbevare dyner og pledd i. Veldig kjekke.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 13:43   #10
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vakuumposene er prøvd (bilder)

Jeg krøp til korset og bestilte fra TV-shop.
Har prøvd de og de er helt geniale.
Eneste var at jeg synes det var litt vanskelig å presse luften ut av de. Har ikke forsøkt med støvsugeren ennå.

Men de er helt klart i kategorien godt kjøp.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 13:46   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakuumposene er prøvd (bilder)



Nå holdt jeg akkurat på å skrive et innlegg der jeg lurte på hvordan dere fikk støvsugeren til å suge ut lufta av posene.... I hodet mitt blåste nemlig støvsugeren utover...

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 13:52   #12
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakuumposene er prøvd (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.



Nå holdt jeg akkurat på å skrive et innlegg der jeg lurte på hvordan dere fikk støvsugeren til å suge ut lufta av posene.... I hodet mitt blåste nemlig støvsugeren utover...

Sånn kunne gjerne jeg ha tenkt også. *støvsuger svært lite*

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 13:55   #13
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakuumposene er prøvd (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg krøp til korset og bestilte fra TV-shop.
Har prøvd de og de er helt geniale.
Eneste var at jeg synes det var litt vanskelig å presse luften ut av de. Har ikke forsøkt med støvsugeren ennå.

Men de er helt klart i kategorien godt kjøp.

Kan jeg spørre om det ut fra bildene ser ut til å være stor forskjell på ebayposene (mine) og de du har kjøpt på TV-shop? Prisforskjellen var nemlig ganske stor - og jeg lurer på om det er stor forskjell på kvaliteten også. Posene fra ebay er ikke spesielt tykke, og ser "enkle" ut. Men det ser ut til at de gjør jobben sin da.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 13:58   #14
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakuumposene er prøvd (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.



Nå holdt jeg akkurat på å skrive et innlegg der jeg lurte på hvordan dere fikk støvsugeren til å suge ut lufta av posene.... I hodet mitt blåste nemlig støvsugeren utover...

Det går an å få støvsugere til å blåse utover - å snu retningen altså. Jeg la ikke merke til hvordan, men en venn av meg gjorde det da vi flyttet vannsengen en gang på åttitallet; blåste opp madrassen litt med støvsugeren så vi fikk plassert innermadrassen riktig.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 14:03   #15
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakuumposene er prøvd (bilder)

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det går an å få støvsugere til å blåse utover - å snu retningen altså. Jeg la ikke merke til hvordan, men en venn av meg gjorde det da vi flyttet vannsengen en gang på åttitallet; blåste opp madrassen litt med støvsugeren så vi fikk plassert innermadrassen riktig.

Hm. Slike burde egentlig ha et annet navn. Støvsug- og blås eller noe sånt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 14:04   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakuumposene er prøvd (bilder)

Det så utrolig kjekt ut!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 18:22   #17
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vakuumposene er prøvd (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Kan jeg spørre om det ut fra bildene ser ut til å være stor forskjell på ebayposene (mine) og de du har kjøpt på TV-shop? Prisforskjellen var nemlig ganske stor - og jeg lurer på om det er stor forskjell på kvaliteten også. Posene fra ebay er ikke spesielt tykke, og ser "enkle" ut. Men det ser ut til at de gjør jobben sin da.


Det kan se ut til at det er omtrent samme kvalitet. De jeg har har ikke den ventilen som man setter støvsugeren til. De har kun enveisventiler i bunn.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no