Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvor lang tid med post fra usa?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-11, 18:57   #1
rainbow_girl
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 27
rainbow_girl har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvor lang tid med post fra usa?

jeg bestillte noe smike greier av en på ebay ...
den ble sendt 02 april , men i følge sporingen ligger den i houston og har gjort det siden 6 april.
den er sendt med USPS First Class Mail International
burde den ikke bli sendt videre snart da tro ?


dette får jeg opp når jeg søker på sporings nr
Processed through Sort Facility, Apr-06-11, 05:26 AM, NORTH HOUSTON, TX, 77315

rainbow_girl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 19:33   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: hvor lang tid med post fra usa?

Det kan godt hende at den er sendt videre og er en plass mellom Houston og neste registreringspunkt. Siste punkt bruker noen ganger å stå til pakken er registrert inn neste sted.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 19:42   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hvor lang tid med post fra usa?

First Class mail mener jeg å huske går pr. sjø, og de fyller opp kapasiteten før atlanterhavskryssingen. Dvs at i verste fall kan det kan gå flere uker før man får varene (tollbehandling i Norge kan glatt ta en uke den også). Kommer man "akkurat med" båten kan det gå veldig raskt, til og med under en uke.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 19:51   #4
rainbow_girl
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 27
rainbow_girl har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: hvor lang tid med post fra usa?

tror ikke den blir stoppet i tollen..den er under 200 kr
regnes foresten portoen inn i verdien ?

rainbow_girl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 20:00   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hvor lang tid med post fra usa?

First class Mail høres bedre ut enn det er, det er egentlig vanlig, til litt sen postgang. Som regel har jeg fått ting fra USA i løpet av ti dager, men det har også tatt opp i mot to måneder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 22:16   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hvor lang tid med post fra usa?

Opprinnelig lagt inn av rainbow_girl, her.

tror ikke den blir stoppet i tollen..den er under 200 kr
regnes foresten portoen inn i verdien ?

Det meste stoppes i tollen uansett verdi. Men det går (oftest) kjappest med de varene som er merket tydelig med verdi under 200,- som man altså ikke betaler avgifter på. Men sjekkes skal de lell.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 22:20   #7
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid med post fra usa?

De sier så pent på postkontoret her at det skal ta 10-14 dager når jeg sender noe, men det er i beste fall en mild underdrivelse. Jeg har opplevd at pakker jeg sender til Norge tar 4-6 uker. Og jeg har opplevd at post sendt fra Norge til USA tar månedsvis. Siste forsendelen brukte 3 uker fra Norge og hit, og da var embalasjen så smadret at det var et under at alle bøkene kom fram hele. Men jeg fikk en skriftlig "We care!"-beklagelse da.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 23:03   #8
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang tid med post fra usa?

Porto er utenom varens verdi.

Så om varen kostet 180 og frakten 50 så er det ikke noe mer å betale.

Jeg har handlet en del på ebay, noe tar 1 uke andre ting 6 uker. Kommer an på hva den er sent med.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no