Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Java på iPad

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-11, 13:17   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Java på iPad

Jeg prøver å bestille togbilletter, kinobilletter, samt shoppe på nett, men får bare opp at nettleseren ikke støtter Java og får derfor ikke betalt. Er det virkelig ikke mUlig med iPad? Bestiller flybilletter med den, men dette går altså ikke?

Bruker også nettbank til vanlig.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 13:24   #2
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.874
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Java på iPad

iPad (Apple) støtter dessverre ikke Java eller Flash, så det er ganske begrenset hva du får til å gjøre med den.

Sjekk om banken din har mobilbank-app, det vil fungere.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 13:28   #3
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Java på iPad

Hva mener du? Jeg bruker nettbanken på den.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 13:31   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Java på iPad

Dersom du bruker BankID, klarer ikke iPaden å laste Java-appleten som du trenger for å logge inn. Sjekk med banken din om du kan få BankID på mobil- da unngår du hele greia.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 13:38   #5
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Java på iPad

Nå har jeg lastet ned bank id til mobil. Men hva gjør jeg nå? :blånd:

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 13:44   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Java på iPad

Du skal få opp valget når du forsøker å logge deg inn via bankens nettside (etter du har tastet inn personnummeret ditt).

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 14:29   #7
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Java på iPad

Overrasket over at Apple ikke vet at IPad ikke støtter java, det er jo tross alt... Apple

(Sorry, kunne ikke dy meg )

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 14:36   #8
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Java på iPad

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Overrasket over at Apple ikke vet at IPad ikke støtter java, det er jo tross alt... Apple

(Sorry, kunne ikke dy meg )

Er det ikke nok med Java på FP?

(Kunne heller ikke dy meg. )

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 15:01   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Java på iPad

Det er viktig for Apple å ikke ha Java-støtte - tenk på alle Java-spillene som er der ute, og som man da ikke hadde kjøpt i lignende implementasjon via App Store. Og samme kan jo gjelde for Flash... ;-)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 15:03   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Java på iPad

Det der er bare en av tingene som irriterer meg med Apple-produkter.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 19:09   #11
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Java på iPad

Java er noe tull. De aller fleste er i ferd med å gå vekk fra Java.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 20:04   #12
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Java på iPad

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Overrasket over at Apple ikke vet at IPad ikke støtter java, det er jo tross alt... Apple

(Sorry, kunne ikke dy meg )

Her har du en

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 20:07   #13
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Java på iPad

Der var jeg tilbake. Har vært opptatt med de små menneskene som bor i huset mitt.

Altså, jeg lastet ned nettbank-appen. Hva gjør jeg nå når jeg skal bestille på NSB? Vil det funke nå? Må ha teskje.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 22:14   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Java på iPad

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Java er noe tull. De aller fleste er i ferd med å gå vekk fra Java.

"De fleste" tror jeg vi kan kalle en meget sterk overdrivelse. Men ja, jeg vil anta at det utvikles mindre i Java.

Nå har ikke jeg utviklet i Java på 11 år elns, og aldri vært noen "fan" av det. Flere ting som har gjort det populært, og en av tingene har nok også vært utdanningsinstitusjonenes sterke fokus på Java i undervisningen. Slik sett har det kanskje vært lettere å få Java-kompetanse, enn "den ukule .net-kompetansen"...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 22:22   #15
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Java på iPad

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

"De fleste" tror jeg vi kan kalle en meget sterk overdrivelse. Men ja, jeg vil anta at det utvikles mindre i Java.

Kommer nok an på domenet. Javakompetanse er fortsatt ganske så etterspurt og viktig i mellomvaresammenheng, for eksempel.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 10:14   #16
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Java på iPad

Ingen? Hvordan får jeg bestilt togbilletter? :rope:

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 12:29   #17
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Java på iPad

Hvis det er sånn at det krever java å betale for togbillettene så tror jeg ikke du får gjort det.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 12:39   #18
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Java på iPad

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hvis det er sånn at det krever java å betale for togbillettene så tror jeg ikke du får gjort det.

Blæh! Da får jeg vel dra frem treskverket av en pc. Nå som jeg er vant med iPad føles pc som noe tungt og tregt å dra fram.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 13:01   #19
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Java på iPad

Du må ha BankID på mobil - en innloggingsmetode som bruker mobilen din som kodebrikke. Da trenger du ikke Java og kan bruke iPaden.

Dette valget vil du få opp når du skal bekrefte betaling - men dersom du ikke får velge BankId på mobil har du det ikke - og må da inn på pcen for å bekrefte. Sjekk med banken din!

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 22:01   #20
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.318
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Java på iPad

Apple: NSB er pålagt av Visa å bruke 3d Secure, som dessverre bruker JAVA.
Men, det er jo håp om at det gjøres noe med det.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no