Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du flink?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-18, 07:34   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.488
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du flink?

Driver å leser om pedagogikk, hvor de skiller en del mellom det å ha et potensial for å prestere og det å faktisk prestere.

Og plutselig slår det meg: Jeg er ikke spesielt flink i noe som helst! Jeg er opp som en løve og ned som en skinnfell, jeg har en læringsprofil som gjør at jeg har litt kunskap om veldig mye. Bred, men grunn. Og så kjenner jeg noen som er utrolig dyktige, men veldig smale. De er bare interessert i en ting og dette mestrer de fullkommet.

Selv savner jeg ikke å være flink (man skulle jo tro det, i dagens samfunn opplever jeg det å være flink som veldig sterk statusmarkør?) Det hender selvfølgelig jeg treffer noen som er utrolig dyktige og som jeg beundrer sterkt, men jeg kan ikke huske å ha opplevd at jeg misunner de eller ønsker jeg var slik selv.

Hva tenker du? Er du flink til noe? Mye? Er det en stor del av din identitet? Skulle du ønske du var flinkere til noe? (NB! Ser at "flink" er litt upresist)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no