Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-08, 20:06   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?

Det kan være noe så enkelt som et generasjonsskille, men jeg har mine tvil.

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 07-02-08 kl 21:45.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:09   #2
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter hushjelp?

Nei, man er ikke lat, men smart og kan kunsten å prioritere. Hadde vi bare hatt råd og litt større plass hadde vi også hatt hushjelp.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:10   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter hushjelp?

Man er veldig smart.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:12   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.899
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter hushjelp?

Hushjelp hadde vært tingen ja.. :drømme:

Inntil videre får vi nøye oss med vaskehjelp annenhver uke.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:12   #5
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Man er veldig smart.

Helt enig! Med full jobb og barn er det ikke noen dum prioritering å få noen til å tørke over gulvet innimellom.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:12   #6
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter hushjelp?

Jeg synes en hushjelp er noe annet enn en vaskehjelp hver 14 dag, om jeg skal flisespikke. Men selv det synes jeg ingen andre har noe med.

Jeg synes det høres fornuftig ut.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:14   #7
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg synes en hushjelp er noe annet enn en vaskehjelp hver 14 dag, om jeg skal flisespikke. Men selv det synes jeg ingen andre har noe med.

Jeg synes det høres fornuftig ut.

Potet potet.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:15   #8
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Hushjelp hadde vært tingen ja.. :drømme:

Inntil videre får vi nøye oss med vaskehjelp annenhver uke.

Hva er forskjellen?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:15   #9
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter hushjelp?

Akk, det har jeg tankt på ved flere anledninger. Merker at det er noen i vår familie som ville himlet med øynene av sånt. Folk som mener at det er unødvendig snobberi og latskap. Det kan selvsagt ikke nevnes at de er skilte og har flere brutte forhold.

Selv synes jeg det er en smart investering. Jobber man fulltid er det mer verdifullt å tilbringe tiden med barn og mann i helgene, enn med husarbeid. Det er en investering i familie. Jeg tror at de samme personene ikke ville sagt noe dersom man jobbet deltid og tok husstell selv.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:16   #10
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter hushjelp?

Hushjelp, det hadde vært noe det! Vaskehjelp hadde for så vidt vært bra det også.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:17   #11
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Potet potet.

Nja, jeg tenkte på en daglig tilstedeværende når jeg leste hushjelp, og ikke en vaskehjelp.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal kalle andre merkelapper. Lat fordi man har vaskehjelp liksom? Nei, det synes jeg ikke man er.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:17   #12
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Hushjelp, det hadde vært noe det! Vaskehjelp hadde for så vidt vært bra det også.

Så bra! La oss flytte hele tråden til flisespikkerforumet.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:18   #13
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter hushjelp?

Vi hadde hushjelp da jeg var liten. Hun het Ingeborg, kom hver dag (vi bodde hos farmor som var utearbeidende og praktisk) og gjorde alt av husarbeid; middag, klesvask/tørk/brett og andre huslige sysler. Hun kom for seint på jobb en eneste gang, og det var fordi hun hadde brukket lårhalsen på veien. Et rivjern av ei dame.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:22   #14
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.899
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva er forskjellen?

Hushjelp tenker jeg på som en person som er i huset daglig.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:23   #15
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så bra! La oss flytte hele tråden til flisespikkerforumet.



Uansett, jeg ha hushjelp. Gjerne et rivhjern av en kjærring som sørget for at huset og ungene var rene og pene til enhver tid, samt at jeg fikk en nydelig ferdig laget matpakke i hånden når jeg reiste på jobb om morgenen.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:24   #16
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Nei, lat synes jeg overhodet ikke man er. Skulle veldig gjerne hatt en hushjelp/vaskehjelp. Mamma hadde nok kommet med en kommentar hun også, men det hadde jeg brydd meg fint lite om. Hadde nok også fått høre hvor "amerikansk" jeg har blitt.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:24   #17
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.899
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av Kanutte, her.

Vi hadde hushjelp da jeg var liten. Hun het Ingeborg, kom hver dag (vi bodde hos farmor som var utearbeidende og praktisk) og gjorde alt av husarbeid; middag, klesvask/tørk/brett og andre huslige sysler. Hun kom for seint på jobb en eneste gang, og det var fordi hun hadde brukket lårhalsen på veien. Et rivjern av ei dame.

Det hørtes jamen deilig ut. En sånn skulle jeg og gjerne hatt...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:25   #18
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så bra! La oss flytte hele tråden til flisespikkerforumet.

Jeg må le! Det mått jo bli en slik diskusjon ut av det. Du må formulere deg riktig, Skremmern.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:25   #19
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Fair enough, man definerer ordet forskjellig. Har endret overskriften for dere idioter.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:28   #20
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Jeg har vaskehjelp hver fjortende dag, og jeg er lat.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no