Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Er det noen som har prøvd rulleski?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-10, 13:02   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Er det noen som har prøvd rulleski?

Jeg lurer litt på en aktivitet jeg kan gjøre på kvelden alene. Jeg liker ikke jogge.
Så jeg tenkte rulleski kunne være artig? Noen som kan fortelle meg litt hvilket utstyr jeg bør ha, og annet jeg bør tenke på.

Jeg har ALDRI prøvd dette før....

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 19:04   #2
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Er det noen som har prøvd rulleski?

Jeg synes også det ser gøy ut, men jeg tror jeg hadde tatt de av meg i nedoverbakkene. Det ser så vanskelig ut.
Jeg kan ikke mye om dette, men utstyrsmessig trenger man vel skia, staver med rulleskipigg, sko og hjelm. Og kanskje et par hansker så ikke det gjør så vondt å ta seg for hvis man ramler.

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 21:45   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noen som har prøvd rulleski?

Opprinnelig lagt inn av knøttet, her.

Jeg synes også det ser gøy ut, men jeg tror jeg hadde tatt de av meg i nedoverbakkene. Det ser så vanskelig ut.
Jeg kan ikke mye om dette, men utstyrsmessig trenger man vel skia, staver med rulleskipigg, sko og hjelm. Og kanskje et par hansker så ikke det gjør så vondt å ta seg for hvis man ramler.

Synd vi ikke bor i samme by så kunne vi prøvd det ut sammen! Takk!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 21:47   #4
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen som har prøvd rulleski?

Jeg har prøvd og jeg syns det var overraskende vanskelig. Jeg er glad i å gå på ski, men dette var mye mer balasekrevende. Frasparket gled litt ut i lufta. Så det ble ikke særlig elegant.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 22:24   #5
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noen som har prøvd rulleski?

Jeg prøver å refreshe denne tråden siden jeg lurer på det samme: Noen som har prøvd rulleski?

Jeg har et sånt normalt nivå når det kommer til skiferdigheter vil jeg tro. Ganske grei kondis, toppfart er dårlig, bl.a. pga. restriksjoner når det gjelder å få for høy puls osv. Jeg har prøvd ungene sine rulleski, og det er kjempegøy! Jeg klarer å skøyte litt, til og med. Noen som har erfaringer med rulleski og som har noen ski å anbefale? Og ellers noen gode råd?

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 07:18   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen som har prøvd rulleski?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Jeg har prøvd og jeg syns det var overraskende vanskelig.

Jeg må si meg enig. Direkte farlig, tror jeg nok jeg ender opp med.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 08:32   #7
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det noen som har prøvd rulleski?

Jeg har ikke prøvd rulleski, men har gått ganske mye på rulleskøyter. Av utstyr i tillegg til ski og asfaltstaver vil jeg anbefale hjelm, knebeskyttere, håndleddbeskyttere og albuebeskyttere. Dessuten er det lurt med tettsittende treningsklær, det er irriterende når det blafrer, og slitsomt i motvind. Jeg vil også anbefale å starte øving på flatmark, og ha bremseteknikken godt inne før man beveger seg i nedoverbakke.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 08:37   #8
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noen som har prøvd rulleski?

Vi har en flott rulleskiløype her vi bor som er passe grusfri. Noen som vet om det finnes rulleski til skøyting men som samtidig har bakhjulsstopp?

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 08:52   #9
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noen som har prøvd rulleski?

Jeg har rulleski!
(nynner finn dott enno)
Jeg har ikke prøvd de enda, og jeg tipper jeg skal forholde meg mest til flatmark i laaang tid fremover.
Det er klassiske ski jeg har, bare så det er sagt.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 13:40   #10
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noen som har prøvd rulleski?

Jeg har kjøpt rulleski!

Så nå kan jeg gå sammen med ungene, gleeeder meg! Jeg kjøpte Fischer sine nye combi-ski, egentlig til jr men det går nok bra. Jeg vet at combi-skiene ikke er de beste på hverken klassisk eller skøyting, men jeg er ikke god på noen av delene så det er godt å ha ski som man kan gå begge stilarter med, på SAMME tur, liksom.

Det var viktig at det var bakhjulsstopp på de, og det er det.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no