Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Steke rosenkål med bacon?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-16, 12:08   #1
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Steke rosenkål med bacon?

Trenger en "inn med teskje" oppskrift. Har skjønt at de ikke bør kokes først.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 12:16   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steke rosenkål med bacon?

Jeg koker først, med litt sukker i kokevannet, og så blander jeg med allerede stekt bacon og surrer det sammen. Men godt mulig det er feil.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 12:33   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.652
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steke rosenkål med bacon?

Pleier å bruke denne oppskriften. Skjeller godt i kaldt vann før jeg steker de.

http://www.frukt.no/oppskrifter/tilb...-pinjekjerner/

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 13:46   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steke rosenkål med bacon?

Det er skikkelig godt med stekt sopp til også, pluss bacon og rosenkål altså. Hvis man liker sopp da. Og hakkede valnøttkjerner.


Jeg lagde dette i fjor til kalkunen og synes det var skikkelig godt. Skal lages i år også, til kalkunfileten. Vi skal også ha rødkål til. Pluss waldorfsalat.
Halve gleden er tilbehøret.

Husker at jeg delte rosenkålen i 2 og kokte den veldig kort. ca 2min. Så stekte den litt. Stek det andre og bland sammen med valnøttene.

Sitter også og planlegger innkjøp til i morgen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 14:28   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steke rosenkål med bacon?

Du kan gjerne koke eller forvelle, men jeg synes ikke det blir godt. De smaker kokt. Jeg deler dem i to og råsteker i panne i en tjue minutters tid, du merker når de er møre. Middels varme. Gjerne bacon eller spekeskinke sammen med det i panna. Litt løk funker også, revet sitronskall, hakkede nøtter etc, men jeg gidder sjelden det til hverdags.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 16:28   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Steke rosenkål med bacon?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Du kan gjerne koke eller forvelle, men jeg synes ikke det blir godt. De smaker kokt. Jeg deler dem i to og råsteker i panne i en tjue minutters tid, du merker når de er møre. Middels varme. Gjerne bacon eller spekeskinke sammen med det i panna. Litt løk funker også, revet sitronskall, hakkede nøtter etc, men jeg gidder sjelden det til hverdags.

Tenker jeg prøver dette, men kun med bacon siden vi har noen kresne barn som kanskje vil smake også.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 20:43   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steke rosenkål med bacon?

Ja, hvis en av tankene bak det er å lokke rosenkål i kresne barn ved hjelp av bacon, så er det lurt å ikke kludre det til med sopp.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 20:49   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Steke rosenkål med bacon?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, hvis en av tankene bak det er å lokke rosenkål i kresne barn ved hjelp av bacon, så er det lurt å ikke kludre det til med sopp.

soppen tenker jeg å putte i stuffingen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-16, 15:53   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steke rosenkål med bacon?

Jeg steker bacon i litt smør, legger i rosenkålen og steker det videre på lav varme og med lokk i ca 15 minutter. Det pleier å bli godt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 15:12   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Steke rosenkål med bacon?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg steker bacon i litt smør, legger i rosenkålen og steker det videre på lav varme og med lokk i ca 15 minutter. Det pleier å bli godt.

Akkurat dette gjorde jeg, og det ble veldig godt!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no