Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Grove pizzasnurrer

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-06, 21:40   #1
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grove pizzasnurrer

Disse ble servert i barnebursdag i helgen med stort hell. (Oppskrift til 20+ snurrer)

Pizzabunn:
12 dl mel*
1 pakke tørrgjær
En dæsj olivenolje
En ts salt
4 dl lunkent vann

Bland sammen og kna godt og la stå i 20 minutter.

*Jeg brukte 6 dl hvetemel og 6 dl sammalt hvete grov, men man kan gjerne være mer kreativ med melblandingen. Det går også an å lage av bare hvetemel, men jeg synes det gjør seg med litt grovere deig.

Mens deigen hever lager man fyll:
Siden det var barnebursdag valgte jeg å lage enkelt fyll, for å gjøre det så lettspiselig som mulig.
500 gram kjøttdeig
1 fedd hvitløk
1 ss tomatpuré
1 boks hermetiske tomater
1 revet gulrot
1 ts sukker
Krydder: Oregano, basilikum, pepper og salt, etter innfallsmetoden.

Steik hvitløk og kjøttdeig, bland i tomatpuré og la surre litt. Ha i hermetiske tomater, gulrot og sukker og la det putre i noen minutter. Krydre etter smak.

Når deigen er ferdig hevet kjevles den ut til et rektangel. Smør på fyllet og ha litt revet ost over. Rull sammen deigen som man gjør når man baker skillingsboller og skjær passende stykker (ca. 1,5 cm tykke) og legg på bakeplate. Trykk pizzasnurrene litt flate og ha på litt mer revet ost. La de stå til heving i 15-20 minutter.

Stekes i ovn på 225 grader i ca. 12 minutter.

Dersom man lager pizzasnurrer til voksne vil jeg anbefale å være litt mer vågal med pizzafyllet, f.eks. løk, skinke i stedet for kjøttdeig, sopp, paprika, you name it.

Det er veldig godt og de er også gode å fryse for å varme opp i ovnen eller micro til lunsj etc. Perfekt å sende med som niste i barnehagen også.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 22:45   #2
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Takk for oppskriften, den skal lagres til en passende anledning.

Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 19:18   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Den skal jeg prøve. Den ser veldig god ut.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no