Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-19, 12:48   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det er litt sånn jeg tenker også. At joggesko vil bli valgt på tørre turer uansett. Han er ikke spesielt slingrete i anklene, så han trenger nok ikke støtten, men han er jo flink til å plumpe, og velger aldri letteste vei. Det er mest skogsturer, men vi liker at det ikke bare er vanlig sti, og han vil gjerne benytte enhver anledning til å gå det mest kompliserte alternativet. Men vi har ingen planer om skikkelig fjelltur i steinete "månelandskap" med det første, selv om vi tenker litt på Gaustatoppen.

Jeg tenkte ikke først og fremst på slingrete ankler, det har ikke jeg heller, men mer at man (jeg ) blir veldig sliten i anklene av å gå på lengre turer i "månelandskap" uten god ankelstøtte, bare med musklene til å stabilisere. Men hvis dere ikke har planer om skikkelige høyfjellsturer (før disse skoene evt er utslitt), så er ikke den biten like viktig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 13:16   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?

Hm, ja, godt poeng. Akkurat sånt vi må ta med i beregningen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 13:19   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?

Jeg bruker fremdeles de fjellstøvlene jeg kjøpte som 16-åring, så det kan jo være lurt å tenke litt om behov frem i tid også.

(Jeg ønsker meg nye fjellsko nå i år fordi de gamle begynner å bli litt slitt, men de har altså vart i nesten 30 år.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 13:21   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg bruker fremdeles de fjellstøvlene jeg kjøpte som 16-åring, så det kan jo være lurt å tenke litt om behov frem i tid også.

Ja, det er det. Særlig når vi legger litt ekstra penger i det. OM han skulle vokse ut av dem, så tror jeg muligens Høvdingen kan arve dem, riktignok.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

(Jeg ønsker meg nye fjellsko nå i år fordi de gamle begynner å bli litt slitt, men de har altså vart i nesten 30 år.)

Det er fantastisk med sånn kvalitet! .

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 13:24   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er fantastisk med sånn kvalitet! .

ja, så jeg går for samme modell en gang til Crispi Besseggen. Og da tror jeg at jeg har fjellsko så lenge jeg har bruk for sånt ... selv om det er lov til å håpe at jeg går rundt i fjellheimen også når jeg er i midten av 70-årene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 14:25   #26
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?

Jeg har grove tursko i gore tex som er lave og ville gått for. Jeg bruker dem året rundt, mest på vår og høst for det er da jeg går mest turer av det mer omfattende slaget. På vinteren finnes det dager da det er for kaldt til at jeg kan bruke dem, men det er også dager da jeg allikevel ikke går tur. Samme på sommeren: Det finnes dager da det er for varmt og tett å gå med turskoene, men da har jeg vanlige joggesko - eller så drar jeg rett og slett og bader i stedet.

Det er altså ikke fjellstøvler, men mer som joggesko med solid og grov såle. Om vinteren har de plass til en tynn ullsokk, uten ullsokken er de litt romslige (men ikke for store).

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 10:57   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?

Kjøpet ble framskyndet på grunn av det voldsomme regnet i går. Det førte nemlig til at Hiawata ikke hadde noen tørre sko han kunne bruke i dag, og vi var nødt til å finne noe. Det ble et par lave fra Mammut. Lette på foten, og Hiawata er fornøyd. Både fordi de ikke er flashy, de er fra et merke han kjenner fra klatring og de var behagelige. Siden de måtte brukes med en gang vurderte vi ikke høye.


Også vil jeg framsnakke Oslo Sportlager. Jeg er så sur på den dårlige etikken til XXL at jeg heller ville betale litt ekstra for å gå til en uavhengig sjappe med god kompetanse. Og det fikk vi! Både på tursko og på innesko til gym (som vi riktignok ikke fant fordi de ikke hadde størrelsen inne), og de hadde kampanje på Saucony nøytrale joggesko som Hiawata syns var superdigge. Så heia de uavhengige butikkene!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no