Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-12, 20:01   #21
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Tja, jeg liker både hardkokt og bløtkokt og speilegg og omelett og eggerøre, jeg. :enkel: Jeg har levd helt uten egg i noen år, og kan først nå spise det litt innimellom, så det er luksus når jeg gjør det. Liker godt røkelaks til, men sjelden jeg kjøper det siden jeg ikke rekker å spise det opp (og ingen andre hos oss spiser det). Kaviar er godt til kokt egg, til speilegg etc. bruker jeg gjerne skive med hvitost.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 20:02   #22
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Hviten skal være helt stiv, plommen helt flyende. Spises med skje ved siden av grovbrød med bremykt.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 20:04   #23
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Egg skal spises hardkokte og uten skall. Og egget må skylles før jeg spiser det så jeg vet at det ikke er noe eggeskall på det. Det må deles opp og spises på brødskive med tomat eller kaviar. Kaviarmix helst.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 20:11   #24
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Kokte egg skal helst være hardkokte, litt smilende går greit, men jeg må kunne dele med eggeskjærer. Stort sett spiser jeg dem med litt salt på, men det hender jeg har kaviar under, og den må være under. Jeg syns også det er godt med servelat under. Og gjerne agurk.
Som barn likte jeg smaken av ansjos, jeg spiste ikke selve ansjosen den plukket jeg av.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 20:16   #25
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

En av mine kollegaer kakker toppen av egget, tar ut plommen og fyller resten av egget med smør (eller margarin).
En annen spiser hvitost med egg på toppen og en tredje spiser leverpostei med egg på.

Det er klart det blir veldig nære å kaste stein i glasshus, når jeg selv spiser brunost og egg på skiva, men brunost og leverpostei høres rett og slett ikke veldig bra ut synes jeg... Og jeg kan for såvidt skjønne den greia med litt smør og egg samtidig på skjea, men MASSE smør og bare eggehviten kjente jeg at ble litt mye for meg altså. Men jeg har aldri hatt sansen for store klumper med smør heller da...


Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Egg skal spises hardkokte og uten skall. Og egget må skylles før jeg spiser det så jeg vet at det ikke er noe eggeskall på det. Det må deles opp og spises på brødskive med tomat eller kaviar. Kaviarmix helst.

Enig i at hardkokte egg må skylles godt etter at de er skrelt, før jeg kan spise dem. Har vært uheldig å spist litt eggeskall et par ganger, og det er ikke spesielt godt.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 20:20   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Gulen skal være myk, hviten fast.

Hvis jeg spiser egget med akje, så dyppet jeg skjeen i litt kaviar eller smør for hver skje. IKKE salt. Siden jeg har fullstendig eggeskallfobi så kan det absolutt ikke knase når jeg spiser egg!

Ellers så deler jeg egget i to og har på en skive/rundstykke med smør under og kaviar over.


Det vil si, når jeg spiser egg. Nå er magen min helt hurramegrundt, og da tåler jeg ikke egg. Eller så mye annet, egentlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 20:21   #27
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Hardkokt, godt gjennomsteika speilegg, eggerøre eller omelett.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 20:58   #28
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Kokt egg skal være hardkokt. Jeg får helt gruff av bløtkokt egg. Snørrete plomme?!?
Egget spises på skive eller knekkebrød sammen med f.eks spekeskinke, eller så spises det alene med smør og salt.

Speilegg skal være stekt på begge sider, eggerøren kan godt være litt "fuktig", omelett er jeg ikke så glad i.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 21:00   #29
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.744
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Hardkokt: Med kaviar eller sild.
Bløtkokt: Med Meierismør oppi!

Brunost?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 21:01   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Jeg liker best hardkokt egg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 21:22   #31
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Hardkokt eller gjennomstekt, enten som speilegg (knuse plommen og steke på begge sider) som eggerøre (og da skal den være HELT stekt!) eller omelett. Jeg fikser ikke flytende eggeplomme, bare tanken på å spise det gjør meg uvel. Det kan godt hende at det egentlig er godt, og andre skal for all del få spise det om de ønsker, men jeg får det ikke til.
Hardkokte egg skrelles, skylles og deles i skiver med eggdeler. På skiva har jeg smør, hvitost, egg og kaviar. Eventuelt majones, egg og tomat. Nå fikk jeg lyst på egg..

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 21:25   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Rennende plomme, hard hvite. På brød med smør og salt. Evt i salat.

Skal de være stekt må de være over easy.

Eggerøre må være myk og fluffy, ikke smuldrebiter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 21:25   #33
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Smilende egg med kaviar.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 21:31   #34
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Jeg liker ikke kokt eggeplomme, så egget må være hardkokt nok til at jeg kan dele det rundt plomma. Aller helst så er hviten helt "tørr". Altså at egget er kjempehardkokt. Så har jeg egget på en skive, og spiser med salt og pepper. Noen ganger har jeg røkt skinke under, da bruker jeg ikke pepper.
Stekt egg bør ha knust plomme, og helst også stekt på begge sider. Spises med salt og pepper, eventuelt med bacon istedenfor krydder.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:00   #35
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Kokt egg spises både hardkokt og med smilende plomme, men hviten må være hard. Spises helst på brød, med salt og tomat. Eller uten tomat, men da sammen med varm kakao (turmat ). Eller helt hardkokt i salater.

Stekt egg skal være "over easy" tror jeg det heter. Altså stekt som speilegg med hel plomme, men snudd slik at den "snerken" av eggehvite på toppen stivner raskt.

Eggerøre kan gjerne ha en skvett fløte i, da er den aller best. Godt stekt, men ikke tørr. Og selvfølgelig med gressløk i.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 22:03   #36
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Smilende plomme, skikkelig varmt uten annet tilbehør enn salt. Eventuelt hardkokt på brød med smør og tomat.
Ungne spiser helst hardkokt med smør oppi.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 23:07   #37
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Egg må være så kokt at det kan deles uten klin. Spises på brød med smør under, tomat salt og pepper oppå.

Stekt egg må være godt stekt, snudd og med knust plomme. Ikke noe snørr eller slim med andre ord. Aller helst rørt litt i før steking. Majones og stekt løk er kjempegodt til stekt egg.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 23:27   #38
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Hardkokt egg med kaviar eller ansjos, alt etter hva jeg har i hus.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 00:07   #39
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det skal være sjikkelig vått inni, men ikke helt rått. Varmt, gjerne litt snørrete.

Herlig, nå kommer jeg til å assosiere bløtkokte egg med snue for resten av livet! *spy*

Jeg spiser det helst bløtkokt/middels i eggeglass med salt på. Eller på skive med et salatblad under og majonaise over, typisk i nistepakken. Eggerøre til røkt mat.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 05:14   #40
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

kokt egg må være smilende eller hardkokt. Stekt egg må ha stivnet hvite og flytende plomme..

Av tilbehør liker jeg tomat og majones, kaviar eller faktisk brunost. Og jeg er enig i at det bør være gudbrandsdalsost

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no