Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-12, 22:21   #61
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Jeg er enig i at matboksmat er til den enkelte (men at det er lov å dele med seg dersom man SELV har lyst til det. Jeg er enig i juiceforbud. Jeg er enig i at man kan prøve å tilpasse seg regler i samfunnet selv når det ikke er det optimale for en selv/ens eget barn. Jeg er enig i at man sender med et småspist mat det han faktisk spiser og at misunnelse fra de andre er uinteressant i den sammenheng.

Sumasumarum er jeg enig med rine i at det er utrolig fokus på meg og mitt og tilpasning i dagens samfunn, men jeg er helt uenig i at dette er en situasjon det trengs å tilpasse seg i. Matpakker kan foreldrene styre selv innenfor barnehagens rammer om sunt kosthold - med mindre det er noen som er hyperallergisk mot egg eller peanøtter eller noe sånt selvfølgelig.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 22:27   #62
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Om dette hadde skjedd mine barn i den settingen som beskrevet av HI hadde jeg blitt grinete, ja. Dette handler slik jeg ser det om å få i et spisevegret barn tilstrekkelig med mat, og om det er en større bekymring for personalet hvorvidt de andre barna blir sure over ikke å få forsyne seg av den fristende matboksen hans enn at dette barnet får i seg nok mat, hadde jeg blitt ganske betenkt over holdningene til de ansatte, gitt. Og jeg er ikke særlig flottesen av meg i matpakkeveien til ungene sånn til vanlig.

Når det er sagt, husker jeg selv fra barnehagetida til ungene at man skulle ikke være spesielt kreativ på matboksfronten før man fikk kommentarer. En uting, spør du meg, særlig så lenge det er snakk om sunn mat. Hadde det vært nudler og rislunsj og sjokoladepudding hadde det selvsagt stilt seg annerledes.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 22:27   #63
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.817
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Tsk, spiderman er da helt ukorrekt?

Hadde det vært Lynet-kålrabi så hadde jeg meldt meg på spikkekurs. :lang_nese:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 22:35   #64
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Lillesøster får heldigvis alle måltider i barnehagen, men jeg husker jo godt fra Veslas barnehagetid at mat ble delt ut og byttet rundt mellom barna. Jeg klarte ikke se at det var negativt at de fikk lov til det så lenge alle barna syns det var greit. Jeg skjønner dog at det er kjipt om det er de voksne som konfiskerer innholdet i din gutts matboks og deler den ut til de andre, det ville jeg tatt opp.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 23:19   #65
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Hehe, jeg er heller ikke enormt kreativ med matpakkene, men litt annet i tillegg til brød er det alltid. Uansett var det nok til at de ansatte komplimenterte det og spurte (ikke seriøst da) om jeg kunne lage matpakker til dem også.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 23:41   #66
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kjære vene Rine, hvilket ben har du stått opp med i dag?

.

Problemet er at jeg faktisk må stå opp om dagen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 00:02   #67
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Problemet er at jeg faktisk må stå opp om dagen.

Gå og legg deg da, høres ut som du trenger en god natts søvn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 00:11   #68
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Jeg her aldri hørt om eller erfart at noen av barnas matpakker er delt med andre.
Ungene i barnehagen min har med seg frokost, alt annet serveres i barnehagen. Matboksene, med variabelt innhold, spises av det enkelte barn.

Men det hender at vi deler min matboks. det være seg om det er salat eller annen leverpostei enn den som står på bordet.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 07:32   #69
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Alder har da virkelig ingen betydning for forståelse for at innholdet i matboksen tilhører hver enkelt. Toåringen min ville skjønt det på flekken, og det ville ikke tatt mer enn ti sekunder å forklare.

Slik jeg forstår situasjonen til HI ville jeg reagert og sagt klart fra. At dette går på bekostning av læring om å dele er også bare tull, det lærer de hele dagen mens de er i barnehage. Da syns jeg heller det er en fin arena til å lære nettopp at vi er ulike, og etter hvert som ungene blir eldre kan de jo også bli inspirert til å ønske å prøve noe nytt.

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 07:39   #70
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Jeg syns det er frekt å dele rundt et annet barns matboksmat. Jeg jobber med de yngste som har matboks til frokosten og evt yogurt/annet til frukten som vi serverer, og jeg vil si de forstår fort at det i matboksen er privat. Selv om de har lyst på naboen sitt. Jeg vil si det er respektløst å la ens matboks gå på rundgang hver dag. Noe annet er hvis de selv har spist og så ønsker å dele med de andre.

Om sidemannen gråter og vil ha maten til naboen pleier jeg å si at dette er **** sin mat, her er din mat. Hvis det er helt krise finner jeg et knekkebrød/annet fra bhgs skap og gir litt diskret. Pleier å hjelpe å bare henvise til egen mat.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 07:50   #71
Rune Brown
Aktiv
 
Rune Brown sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 233
Rune Brown er litt kul
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg ville bare gitt beskjed om at det som er i matboksen hovedsakelig er til mitt barn. Jeg hadde ikke diskutert eller sluttet å sende med. Når man har matpakke-måltider i bhg må man bare akseptere at det sendes med forskjellige ting fra ulike hjem. (så lenge det er snakk om forholdsvise sunne saker)

Helt enig!
Jeg jobber i bhg selv, og det er ikke sånn hos oss heller. Riktignok samler vi inn ett stk frukt fra hvert barn en gang i uka, som skal gå til alle. Ofte tar foreldre med mer (druer, hele meloner etc).
Men barnas matboks er kun deres, det er jo helt feil om de som aldri har med seg frukt skal FÅ de andres til enhver tid!

__________________
Signatur fjernet pga. brudd på signaturregler. Veronal, moderator
Rune Brown er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 08:10   #72
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Kanskje er dette bare en storm i et vannglass. Kanskje skjer ikke dette hver dag? Uansett, ta en prat, si du har et smapist barn og at du sender med dette for å sikre at barnet får i seg næring og blir mett.

Hvis det da fortsatt er et problem, så kan man lage litt baluba.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 08:11   #73
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Litt off topic, men ser at det er fleire som har ordning med å ta med frukt ein gang i veka til felles fruktmåltid. Blir ikkje dette litt lite? I vår barnehage har barna med 1 stk frukt kvar dag som blir vaska, delt opp og lagt på felles fruktfat. Ein sjelden gang heng det lapp om at dei har nok frukt og at vi ikkje treng å ta med neste dag, men stort sett går det altså ein frukt per barn per dag.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 08:12   #74
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Og mange sier det er greit å dele - det er jeg ikke enig i sånn uten videre. Spesielt ikke for barn som er småspiste. De kan gi bort til storspisere, og to sett foreldre aner ikke da at ungene spiser mer eller mindre enn de tror.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 08:23   #75
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Rine; Du har ikke jobbet i barnehage, har du vel? Det finnes ikke problematisk i det hele tatt å forklare at det som er i Oles matboks er Ole sitt og ikke Vera sitt.De skjønner det veldig godt selv om de er små, altså. Ikke er det noe vi bruker tid på heller. I dette tilfellet er det nok de voksne som trenger å bli forklart at frukten som ligger i matboksen er barnets, og at den frukten som er lagt i fruktkurven er felles for alle.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 08:37   #76
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Kan det rett og slett være en misforståelse? At personalet tror at frukten i matboksen er til fellesen, siden alle skal ha med seg dette, og ikke til barnet personlig?

Hvis ikke får barnehagen bestemme seg for at enten er det hvert barn har sin matboks og spiser kun den maten som er oppi der eller man deler på alt. (Og deler man på alt kan man jo like gjerne betale kostpenger og så handler barnehagen inn maten.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 08:46   #77
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Litt off topic, men ser at det er fleire som har ordning med å ta med frukt ein gang i veka til felles fruktmåltid. Blir ikkje dette litt lite? I vår barnehage har barna med 1 stk frukt kvar dag som blir vaska, delt opp og lagt på felles fruktfat. Ein sjelden gang heng det lapp om at dei har nok frukt og at vi ikkje treng å ta med neste dag, men stort sett går det altså ein frukt per barn per dag.

Vi tar med etter behov. i praksis er det et par frukt i uka. Dette avhenger jo helt av barnets alder blant annet. Det går mindre på småbarn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 09:06   #78
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Litt off topic, men ser at det er fleire som har ordning med å ta med frukt ein gang i veka til felles fruktmåltid. Blir ikkje dette litt lite? I vår barnehage har barna med 1 stk frukt kvar dag som blir vaska, delt opp og lagt på felles fruktfat. Ein sjelden gang heng det lapp om at dei har nok frukt og at vi ikkje treng å ta med neste dag, men stort sett går det altså ein frukt per barn per dag.

Vår går jo på småbarnsavdeling, og de spiser nok ikke en hel frukt per dag, så vi har fått beskjed om at en gang i uken holder, så skal de heller si fra hvis det blir tomt. Jeg ser an kurven på kjøkkenet litt også, så hvis den er stappfull venter jeg noen dager, er det litt lite eller lite variasjon tar jeg med neste dag. Hvis jeg husker det, da... :nybegynner:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 09:26   #79
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Hos Kosegrisen har de et fruktmåltid om morgenen, og til ettermiddagsmaten. De lager velfylte fruktfat, det ser ordentlig fristende ut. Vi tar med typisk en 6-pk med epler og en kurv med druer pr uke, sånn mengdemessig. Før tok vi med ca halvparten, men etter at de innførte fruktmåltidet om morgenen ble vi bedt om å øke mengden noe. Jeg har et barn som ikke har særlig med matlyst om morgenen, så det gjør jeg med største glede!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 09:30   #80
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Selvfølgelig er all maten i matboksen tilhørende eieren.

Vi gir en frukt hver dag og alt blir spist opp til og med på småbarnsavdelingen. Vi fikk vite av primærkontakten til Vesla at etter at hun og en til startet så blir fruktfatet tømt, før var det små rester igjen. Vesla er svært glad i frukt! Men etter å ha lest her skjønner jeg at jeg bør være litt mer kreativ i matboksveien. Mine får brødskiver med pålegg (ost, skinke, kaviar, leverpostei, makrell i tomat), Størsten får i tillegg småtomater og en frukt om han ønsker, det varierer litt. Minsten får ofte yoghurt, Vesla får ingenting annet en brødskive, men virker da fornøyd uansett.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no