Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-06, 15:11   #221
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Litt på siden, men morsomt:

Kommer ikke på noen i farta for egen del (fortrengt), men mamma er fortsatt fornærmet over den gangen pappa ikke reagerte på kvalmende lukt av brent dundyne fra 2.etg.

Jeg var 5 år og skulle lage hytte i mamma og pappas seng og hadde tatt nattbordslampa under dyna som lys. Dyna tok fyr, og grunnen til at min far ikke kastet seg opp trappa var rett og slett at han trodde den svidde lukten var mamma som laget lørdagskos...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 19:56   #222
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Litt på siden, men morsomt:

Kommer ikke på noen i farta for egen del (fortrengt), men mamma er fortsatt fornærmet over den gangen pappa ikke reagerte på kvalmende lukt av brent dundyne fra 2.etg.

Jeg var 5 år og skulle lage hytte i mamma og pappas seng og hadde tatt nattbordslampa under dyna som lys. Dyna tok fyr, og grunnen til at min far ikke kastet seg opp trappa var rett og slett at han trodde den svidde lukten var mamma som laget lørdagskos...

Kan vel egentlig forstå at mamma'n din er litt fornærmet over den.
Men bra var den, og jeg flirte godt her.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 21:40   #223
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Nå sitter jeg her voksne mannen og ler så jeg griner. Stakkars Heiko ser på meg som om jeg er splitter pine gal.

Jeg må vel legge til et par jeg og. Ber om overbærenhet for skrivefeil, det er ikke lett og skrive touch med tårer i øynene.

I studietiden greide jeg faktisk i ren distraksjon og legge en grandiosa i ovnen i esken. Ingen suksess.

Jeg gikk fra og ha abolutt null interesse for mat til å bli skikkelig matfreak i tjueårene. Ikke det at det betydde at det ble slutt på tabbene, jeg tabbet meg bare ut med mer avanserte matretter.....

Vi hadde samboers bror m/sambo på besøk nordfra og det var meget hyggelig. Langt, langt ut på kvelden fant vi ut at og lage hjemmelagde Strawberry Margeritas ville være tingen. Og det var det jo. Helt til jeg et sted i den tredje eller fjerde blenderen glemte den detaljen og sette på lokket når det skulle mikses. Splash.

Min siste klassiker har egentlig ikke noe med selve maten og gjøre men kan tjene til advarsel for alle stressede hobbykokker. Vi hadde igjen store deler av slekta til Heiko på besøk og vi hadde bestemt oss for å lage litt tapasinspirerte greier. Maten ble nydelig den, men jeg hadde feilberegnet litt på tiden så vi var litt sent ute. Det siste jeg skulle lage var noen grillede kyllinglår som hadde ligget i marinade i noen timer. Folk var sultne, jeg var stresset og følte at nå var vi snart i mål. Jeg har en genial Scanpan grillpanne som rett og slett er en dobbel bunn, altså som to panner ved siden av hverandre. Ikke noe håndtak eller noe, bare selve bunnen. Med en slik kan du grillsteke omtrent en halv okse i slengen, men den er tung. Jeg fyrte opp og tenkte at mens dette griller så skal jeg jammen prøve og rydde litt så jeg skyller av en del boller og kar som vi har brukt i matlagingen og hiver i oppvaskmaskinen. Av en eller annen idiotisk grunn gjør jeg dette med grillvotten på venstrehånden så den blir god og bløt. Når jeg så er ferdig med å grille kyllingen og har lagt den på fat så skal jeg bare hive grillpannen over i oppvaskkummen og skylle kjapt av den. La meg si det slik. Tung grillpanne + ekstremt høy temperatur + våt gryteklut = smerter av en annen verden. Jeg mister grillpannen i gulvet og spruter glovarmt fett over halve kjøkkengulvet, svir av meg omtrent halve venstrehånden og sitter hele den (ellers veldig hyggelige) familiemiddagen med venstrehånden i ispose. Kunne ikke bruke hånden på en uke

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 15:15   #224
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Nå har jeg ledd meg gjennom denne tråden. Kommer ikke på så mye nytt å tilføre, annet enn at om man får oppskrift på Brownies, spør hvor stor langpanne de har brukt den oppskriften til. Hvis du ikke gjør det, og har en mindre ovn... Har du fastbrent brownies omtrent i hele ovnen din...

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 17:09   #225
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Stakkars Juste, det med hånden hørtes ikke bra ut

Jeg kom på en til;
Mannen var på Champions League-kveld med gutta hos en kamerat, da de skulle lage kaffe. Altså, pulverkaffe med vann fra vannkoker.
En lur kompis satte på varmen på en av platene på komfyren, og satte vannkokeren oppå plata...kanskje unødvendig å si at de nesten måtte evakuere hele leiligheten og alle vinduer måtte stå oppe i flere døgn etterpå.
For min egen del fant jeg ut at melken i bolledeigen skal være lunken, og ikke kjøleskapkald, det blir ekstremt små og steinharde boller. Og det var da jeg skulle imponere mannen med mine husmoregenskaper helt i begynnelsen av forholdet...han syntes det var mer sjarmerende enn imponerende.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 19:20   #226
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Herregud, nå tisser jeg nesten på meg! Dette er noe av det morsomste jeg har lest på lenge.

Jeg påtok meg ansvaret for å lage dessert på nyttårsaften et år vi skulle bort. Hadde hørt at det var så godt med marengsbunner med vaniljekrem og frukt på toppen.

Litt småstresset handler jeg inn etter jobb, og tropper opp i selskapet på nyttårsaften med to ferdigkjøpte marengsbunner. Jeg hadde kjøpt to pakker Piano vaniljekrem jeg bare skviste ut av pakken og ned på hver sin marengsbunn. (Visste ikke at det skulle blandes med pisket krem ). Og da jeg skulle skjære opp frukten var mangoen ikke moden, jeg hadde en kiwi, og resten av frukten lå igjen hjemme.

Litt glad i hodet mitt etter all den gode rødvinen vi hadde til middagen, bestemte jeg meg bare for å la det stå til.

Vel, for det første så det vannvittig tassent ut, for det andre var det virkelig ikke godt, og for det tredje var det skikkelig flaut ettersom to av de jeg ikke kjente der viste seg å være henoldsvis kjøkkensjef og konditor.

Jadda..frem med vinen igjen liksom.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 21:42   #227
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Kom på den gangen jeg og sambo skulle feire vår første nyttårsaften alene på hytta til mine foreldre. Jeg var fortsatt student, og ikke så veldig bevandret i matlagingens verden, men jeg klarte da å komponere et bra biffmåltid allikevel.

Til kaffen hadde jeg laget marsipankake dagen i forveien. Riktignok ferdig bunn og ferdig marsipanlokk, men PYNTINGEN hadde jeg stått for selv, og kaken ble lekker!

Når sambo skulle hente kaken ble han litt skremt. Jeg hadde tydeligvis gått helt amok når det gjaldt DYNKING av kakebunnen, og nå boblet det fruktsaft GJENNOM marsipanlokket mens vi sto og så på. Store "såpebobler" som sprakk tøt ut av hele kreasjonen min. Kaka så mest ut som en rekvisitt fra filmen "ALIENS", og sambo lurte lenge på hva slags organisme som egentlig hadde tatt bolig i den...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 21:46   #228
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Sambo er ingen kakebaker, men en 1-2-3-kake skulle han da klare. Etter en stund ringte han meg og lurte på om vi hadde en større bolle. Jeg:" Større? den blå er jo diger!"

Han hadde forvekslet liter og desiliter, og hadde nå noen liter flytende sjokoladesaus han ikke visste hvor han skulle gjøre av.

Må nevne at han er veldig flink til å lage middag, da.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:03   #229
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Må også nevne en gang jeg skulle lage eggerøre på jobb. Sto og pisket sammen egg og melk, og en kollega lurte på hvor lenge jeg måtte piske for at det skulle bli stivt (altså bli til eggerøre)

Laget en rett en gang vi var på hyttetur med jobben. Hadde noen løkringer i, og min kollega (en annen) spurte henført hvordan jeg hadde klart å få løken i ringer. (hva slags løktype er det?)

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:21   #230
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Uff - nå kom jeg på at i sommer fikk jeg en liten "avlegger" av vennskapskaken Herman.
Herman lages bl.a. ved en gjæringsprosess, og venninna mi sa at han ikke måtte stå under lokk, for da gikk det galt.

Jeg lot derfor Herman - i min ubetenksomhet - stå på kjøkkenbenken, la bare et håndkle over ham.

Det var varmt i sommer... veldig varmt...

Neste dag luktet det dårlig hjemmebrent i hele huset... Da jeg tok av håndkleet for å se til Herman, hadde sånn ca 1000 maur druknet i kakedeigen...

Jeg satte hele stasen i vasken, fylte det med vann, og sendte sms til venninna mi: "Herman er dessverre avgått ved drukningsdøden..."

Akk ja... jeg er ingen kakebaker...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 14:10   #231
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

På ungdomsskolen skulle vi bake boller i heimkunnskapen. Vi fikk utdelt oppskrift og satte i gang. Hver elev hadde sin bolledeig, og da timen var over skulle en bolle fra hver elev legges på et brett og inn til "vurdering" på lærerværelset.

Tink har aldri vært noen kløpper til å lese HELE oppgaven, så når jeg fulgte oppskrifta hadde en liten detalj om gjær falt ut...

Vet ikke hva som var værst: Å se min bittelille og kompakte bolle ligge til vurdering sammen med de andre gyldne perfekte bollene. Eller å høre historien gjenfortalt på skolebussen hjem samme dag. "Hahaha, har du hørt, det var visst ei i C-klassen som glemte gjær i bollene." Vurderte å strekke opp hånda for å si meg skyldig.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:19   #232
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

I dag har jeg prøvd ut en ny brødoppskrift. Det gikk ikke så veldig bra. Men som nyvervet FP medlem har jeg lært at det skal dokumenteres og legges inn her.

Here goes:



Søren og, har til og med hatt helkorn liggende i vann i et helt døgn, til ingen nytte.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 18:10   #233
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Hm. Note to self: sprengt torsk MÅ trekke, den kan ikke ovnsbakes. :blærk:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 15:05   #234
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Mora mi var skikklig kry på en av mine barnebursdager, var vel rundt 9-10. Da det ble høyt bemerket at det "er jo sure fisker på denna bløtkaka her.....????"

Det er en som vi har spart som vi nevner i lystige lag, til mutters store gremmelse!!!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 15:49   #235
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Det er, som jeg skrev i tråden til Emm- VELDIG viktig å etterfylle vann på pinnekjøttet hele tiden, og ikke glemme bort tiden.
Ellers blir det godt svidd fast, og det er ikke bare bare å ta ut alt sammen, skrubbe pannen og på igjen.
Enda godt det ikke var julaften det skjedde!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:33   #236
Lille Blå
Titter innom
 
Lille Blå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bærum
Innlegg: 24
Lille Blå er litt kulLille Blå er litt kul
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Utrolig mange morsomme historier. Må jo komme med noen selv også!

1) Jeg klarte å lage kjøttsaus til spaghetti og forveksle paprikapulver med cayennepepper. Ble rimelig sterk kan du si

2) Min far mistet stettefatet med min konfirmasjonskake på i kjellergulvet. Ble til en marsipan pannekake med glassbite *mums*

3) Min gamle mormor fikk hele fatet med linsekake i fanget. Skal si hun så pen ut etterpå.

4) Har servert så trevlete oksestek at jeg der og da var glad for at sausen var god og at vi hadde masse poteter. For det var det vi kunne spise, ikke steika.

5) Jeg skulle lage en amerikanske ostekake til venner som skulle komme på besøk. På denne kaken skulle det være et lokk av gele. Da jeg tok kaken ut av kjøleskapet hadde geleen forsvunnet ned til mitten av kaken og lå som et lage mellom kjeksbunnen og ostemassen. Skikkelig delikat *mums*

Lille Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:45   #237
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg har en ja

Jeg hadde ekstrajobb som servitør på hotellet her i byen. Jeg var 22 år og sjenert.

Vi skulle servere 20-25 stykker som lå på hotellet. Vi fikk beskjed om at de som ville kunne betale drikken kontant (maten var betalt) eller notere det på romnr. så de kunne betale senere. So far so good.

Så går jeg til førstemann:

Jessica: Hva vil du ha å drikke?

Han: En øl

Jessica: Vil du betale nå eller skal vi ta det på rommet?

Han: Vi tar det på rommet

Så reiser han seg opp, tar meg i armen og skal gå.......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:31   #238
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Må også nevne en gang jeg skulle lage eggerøre på jobb. Sto og pisket sammen egg og melk, og en kollega lurte på hvor lenge jeg måtte piske for at det skulle bli stivt (altså bli til eggerøre)

Laget en rett en gang vi var på hyttetur med jobben. Hadde noen løkringer i, og min kollega (en annen) spurte henført hvordan jeg hadde klart å få løken i ringer. (hva slags løktype er det?)

Sånne mennesker gjør hverdagen min betraktelig morsommere

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:51   #239
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg har en ja

Jeg hadde ekstrajobb som servitør på hotellet her i byen. Jeg var 22 år og sjenert.

Vi skulle servere 20-25 stykker som lå på hotellet. Vi fikk beskjed om at de som ville kunne betale drikken kontant (maten var betalt) eller notere det på romnr. så de kunne betale senere. So far so good.

Så går jeg til førstemann:

Jessica: Hva vil du ha å drikke?

Han: En øl

Jessica: Vil du betale nå eller skal vi ta det på rommet?

Han: Vi tar det på rommet

Så reiser han seg opp, tar meg i armen og skal gå.......

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:32   #240
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg tror aldri at faren min glemmer den kvelden jeg laget kakao til oss når vi var hjemme alene.Husker ikke hvor gammel jeg var, men kunne ikke hatt så mye skolekjøkken før den tid i alle fall. Farin sto det i oppskriften at skulle oppi (ja jeg må ha oppskrift til alt). Den kakaoen ble veldig salt, så da hadde jeg tydleligvis ikke hatt farin i, men noe annet hvitt som likner. Første slurken faren min tok satte seg godt fast i halsen i hosting og kremting.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no