Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Invisible Children

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-12, 21:00   #81
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invisible Children

Nå syns jeg det virker som du leser tråden med veldig såre tær, Zoe. Jeg syns ikke det er spesielt mye utdriting og hissighet. Det må være lov å stille spørsmål om man har satt seg inn i saken når man sprer en video, bestiller materialkits og planlegger å gå ut for å henge opp plakater for saken.

Jeg er for øvrig enig i at diskusjonen rundt dette har gitt økt positiv oppmerksomhet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 22:12   #82
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Invisible Children

Er det ikke Public Enemy som synger "don't belive the hype"? Alltid nyttig å ha med seg, særlig i denne sosiale medie verden vi lever i.

Det er ikke vanskelig å finne seriøs kritikk av denne kampanjen:

Maren Sæbø
http://www.journalisten.no/blogg/krigsropet

Utvalg afrikanske journalister
http://afripopmag.com/2012/03/africa...2012-campaign/

The Guardian
http://www.guardian.co.uk/politics/r...tory?fb=native

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 22:15   #83
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invisible Children

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå syns jeg det virker som du leser tråden med veldig såre tær, Zoe. Jeg syns ikke det er spesielt mye utdriting og hissighet. Det må være lov å stille spørsmål om man har satt seg inn i saken når man sprer en video, bestiller materialkits og planlegger å gå ut for å henge opp plakater for saken.

Jeg er for øvrig enig i at diskusjonen rundt dette har gitt økt positiv oppmerksomhet.

Jeg har ikke bare tråden i bakhodet når jeg skriver - det har jeg kanskje ikke vært tydelig npk på. Jeg har lest enkelte utåleilig arrogante "vi er hvite mennesker som hjelper Afrika på Den Riktige og Kloke måten og alle dere andre er naive uvitende tullinger" blogginnlegg i det siste.

Jeg er ikke sikker på hvorfor jeg skulle ha såre tær - jeg har verken promotert videoen eller bestilt action packs. Jeg er bare ganske opptatt av å spre kunnskp uten å få andre til å føle seg dumme - man kan se snev av dette i denne tråden, men i langt større grad rundt omkring på nettet.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 22:17   #84
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Invisible Children

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg synes det er flott at folk vil engasjere seg og gi støtte, men det er gode grunner til å tenke over hvem man gir støtte til.

Jeg tror det var A-magasinet som hadde et oppslag for ikke så lenge siden om små, private hjelpeprosjekter. Noen av disse gjør mer skade en gavn, får for korte tidsperspektiver, penger forsvinner osv.

Det kan slå feil, ja. Og det kan gjøre mye godt. Jeg synes det er veldig vanskelig å vurdere slike private initiativ, så jeg gir ikke til dem.

Det var en god artikkel, den A-magasinet. Jeg er vanligvis svært skeptisk til ukjente små organisasjoner og gir bare til mine faste.

Jeg delte denne lenken på FB og føler meg truffet av kritikken her, spesielt fordi jeg vanligvis er svært skeptisk. Jeg sjekket ikke dette ut som jeg vanligvis ville ha gjort fordi jeg fikk lenken fra venner som vel kan regnes som afrikaeksperter både av utdannelse og på jobb - dog ikke med Sentral-Afrika som felt. Jeg er litt delt til hele greia. Jeg oppfattet beskjeden i videoen først og fremst som å sette søkelys på Kony og ikke som et middel til å få støtte til organisasjonen bak. På det viset synes jeg filmen brukte greie virkemidler. En film som skal nå et bred publikum, kan ikke formidle kontekst og bakgrunn like nyansert som en Fafoforsker skulle ønske. Jeg ser heller ikke at den oppfordrer til væpnet invasjon av Sentral-Afrika, som en kommentar i Dagsavisen hevdet. Det er imidlertid ikke hyggelig at de synes å pleie nære forbindelser med det militære i Uganda som har sine svin på skogen eller at så lite av midlene de samler inn går til faktiske hjelpetiltak. Jeg ville ikke gitt penger til dem, ei heller om kritikken ikke hadde kommet.

Jeg skal ikke la være å sjekke en ekstra gang neste gang jeg deler.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 22:49   #85
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Invisible Children

Da har Invisible Children lagt ut et svar på kritikken

http://vimeo.com/38344284

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no