Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Klær med gummitrykk - ftalater?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-13, 11:27   #1
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Klær med gummitrykk - ftalater?

Snuppa har arvet en stor pose med klær, og veldig mange har store "gummitrykk". Er sånt befengt med ftalater?

  Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 11:58   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær med gummitrykk - ftalater?

Aner ikke, men ikke noe jeg hadde bekymret meg for tror jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 12:54   #3
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Klær med gummitrykk - ftalater?

Fant en side fra Miljødirektoratet med mye info om miljø- og helseskadelige stoffer, erdetfarlig.no

De skriver at klær med plasttrykk bør unngåes. Det høres ut som et godt råd for meg, jeg aner ikke hvor disse klærne er kjøpt eller hva slags plastmateriale som er brukt.

  Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 14:42   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær med gummitrykk - ftalater?

Har ikke de fleste klær sånt plasttrykk da?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 15:02   #5
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Klær med gummitrykk - ftalater?

Ikke de jeg har kjøpt hittil. Der er mønsteret farget inn, eller brodert.

  Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 15:03   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klær med gummitrykk - ftalater?

Det har jeg aldri tenkt over faktisk.
Hvorfor er det lov om det ikke er bra?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 15:13   #7
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Klær med gummitrykk - ftalater?

Godt spørsmål. For alt jeg vet så er de plasttrykkene som selges i Norge ok. I leker er det forbudt med ftalater, men jeg aner ikke om forbudet også gjelder barneklær. Tolker det ikke sånn siden Miljødirektoratet anbefaler at man unngår det. Jeg fant den informasjonen i en seksjon som omhandlet nettopp barneklær.

  Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 15:14   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær med gummitrykk - ftalater?

Jeg antar at barna ikke spiser på gummitrykkene akkurat? Det er vel derfor det er forbudt i leker i alle fall.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 15:18   #9
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Klær med gummitrykk - ftalater?

Ja, det er sikkert forklaringen. Man får vel ikke i seg like store mengder gjennom huden som man gjør om man spiser på det.

  Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 16:43   #10
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klær med gummitrykk - ftalater?

Er det overdeler som hun kan ha en liten topp under burde det iallefall være trygt nok.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 19:44   #11
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Klær med gummitrykk - ftalater?

Bare at mye av det var små topper.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no