Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnetv og barnekanaler?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-06, 15:02   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Er jeg den eneste i hele verden som ikke liker baby einstein? Vi har en video med dem - "Dyr i nabolaget". Tinkeliten elsker den, men jeg blir godt lei den fine klassiske musikken som radbrekkes i simple keyboardarrangement.

Enig i at Dyr i nabolaget er litt kjedelig, og at det er kjipt med midi-musikken (som vel er brukt fordi de ikke ønsker utgiftene til å bruke ordentlige innspillinger). Men jeg synes i alle fall Baby Mozart er en strålende babyfilm (Lillegutt er fremdeles glad i den, selv om han snart er fire), og Baby Galileo er fin, den også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 15:04   #22
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Lillegutt elsker Den lille røde traktoren, byggmester bob, koala brødrene,
postman pat, robot gjengen, barnas supershow, linus og kalle + molo.
Han liker ikke gnottene og bjørnen i det blå huset. Det blir for kjedelig.
Gjengen på taket er også greit. Vi ser barne TV hver dag og koser oss da
med TV i 40 min. Da roer vi ned til kveldsmaten etterpå. Lillegutt kan spørre
meg hele dagen når barne TV begynner. Ingen får skru over på en annen
kanal når kl. er 18 her i huset.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 15:10   #23
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er sjelden de sender de gamle Postmann Pat-produksjonene. De som sendes er stort sett nyproduserte og slett ikke så fine som de gode, gamle. Etter min mening, da.

De nye er mer politisk og samfunnsmessig "riktige" må vite.

I de nye Pat-filmene har han kone og barn og byen har fått både tog og utlendinger.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 17:44   #24
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Skal være enig i at ikke alt som blir sendt i barne tv er bra.

Spesielt Gnottene syns jeg er pyton og det syns storebror også.

Men NRK har en del fine serier som Molo, Linus i Svingen, Ugler i Mosen.

Storebror ser egt det meste og så lenge han syns det er interessant så er vel hensikten med barne tv oppnådd.
Det er jo de som er målgruppen og ikke vi

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 22:09   #25
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Treåringen er veldig glad i Playhouse Disney, så det får han se på litt på morgenen mens jeg er i dusjen eller gir lille M mat.
Ellers ser han på barne-tv.
Dersom det er gode grunner til at han er hjemme og inne, så hender det at han går på rommet og ser en film. Eller ser er vel å overdrive, men det står på en tegnefilm eller noe mens han leker eller pusler der.

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 10:43   #26
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Er jeg den eneste i hele verden som ikke liker baby einstein? Vi har en video med dem - "Dyr i nabolaget". Tinkeliten elsker den, men jeg blir godt lei den fine klassiske musikken som radbrekkes i simple keyboardarrangement.

Nå er det jo ikke jeg som er målgruppen for Baby Einstein. Det er det Lillehobbes som er. Jeg er fornøyd med de, fordi hun liker de så godt. "Dyr i nabolaget" har jeg ikke sett, så den kan jeg ikke uttale meg om. Men Baby Bach og Baby Neptune synes jeg er flotte.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 11:07   #27
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Har et spørsmål til dere som er litt bevandret i Baby Einstein verden

Så for en stund tilbake en tegnefilm fra Baby Einstein på svensk TV. Det var noen figurer som kjørte en ubåt med musikk fra Mozarts 2. hornkonsert (hvis jeg ikke husker helt feil). De jaktet på en hai bl.a. og han ene spilte horn...

Noen som vet hvilken Baby Einstein dette var fra?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 11:07   #28
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.382
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Nå er det jo ikke jeg som er målgruppen for Baby Einstein. Det er det Lillehobbes som er. Jeg er fornøyd med de, fordi hun liker de så godt. "Dyr i nabolaget" har jeg ikke sett, så den kan jeg ikke uttale meg om. Men Baby Bach og Baby Neptune synes jeg er flotte.


Neida, du har et poeng med målgruppe. tinkeliten elsker den filmen, men vi synes altså at musikken er litt enerverende. Skal vurdere å skaffe oss en annen film fra samme produsent.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 14:44   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Har et spørsmål til dere som er litt bevandret i Baby Einstein verden

Så for en stund tilbake en tegnefilm fra Baby Einstein på svensk TV. Det var noen figurer som kjørte en ubåt med musikk fra Mozarts 2. hornkonsert (hvis jeg ikke husker helt feil). De jaktet på en hai bl.a. og han ene spilte horn...

Noen som vet hvilken Baby Einstein dette var fra?

Dette høres for meg ut som Little Einsteins. Sikker på at det var en hai, og ikke en hval de lette etter?

Et lite rødt romskip/ubåt og en tass som heter Leo som er "sjefen".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 18:29   #30
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dette høres for meg ut som Little Einsteins. Sikker på at det var en hai, og ikke en hval de lette etter?

Et lite rødt romskip/ubåt og en tass som heter Leo som er "sjefen".

Selvfølgelig var det en hval! Er det en film som heter Little Einsteins eller finnes det flere av denne?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 21:45   #31
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.475
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Freud (han som "oppfant" psykoterapien) mente at ens ubevisste jeg kom til syne i feilsnakkelser ol. Hvis man for eksempel var uvenner med søsteren sin og omtaler henne ved en feil som min svigerinne "avslører" man at man ubevisst ønsker å ta avstand fra henne. Populært kalt en freudiansk forsnakkelse. Hvorvidt man vil tro dette er en helt annen sak, men jeg flirer godt hver gang mannen min kaller Gnottene for Fjottene. Han var helt alvorlig og trodde programmet het det.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:21   #32
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Jeg har også hørt masse bra om Baby Einstein, men ka det være at jeg var uheldig med DVDen jeg kjøpte? For her i huset slo den ikke ann hverken hos mor eller barn. Den het "språkskolen". Rasket den med meg i farten og trodde de skulle passe perfekt til min snart 2 år gammle sønn.

Ellers så er det BBC, NRK og Disney channel vi ser på. De andre barnetv-kanalene sys jeg er helt forferdelige!

Av programmer er de mest populære: Telebubbies, Kalle og Molo, Fimblene, Bjørnen i det blå hus, Little Einsteins og ikke minst Pingu! Trollet mitt ligger langflat på gulvet og ler seg i hel av Pingu ol.

Vanlige dager blir det med barnetv på NRK og evet. 10 min. med BBC på morningen. Men nå som vi har vert så mye syke har det blitt litt mer.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 10:01   #33
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Alt jeg vet om Little Einsteins er at det går på DisneyChannel etter Mikke Mus Klubbhus, og at poden på tre er stor fan.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 12:32   #34
Mayasmum
Fullverdig medlem
 
Mayasmum sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Maidstone, Kent, England
Innlegg: 84
Mayasmum er litt kul
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Maya elsker Little Einsteins og Bear in the Big Blue house...

naa vet ikke jeg hva som er paa norske kanaler men det er en haug med bare lort paa mange av kanalene her. h
un faar sjelden se cbeebies eller annet for jeg synes de snakker saa innmari nedlatende...
min hovedfilosofi med Tv er at unger er ikke dumme og derfor boer ikke de voksne paa programmene oppfoere seg som om ungene er dumme...

tv'n er av mesteparten av dagen og blir skrudd paa mot kveldinen naar "einsteins" begyner. Hvis jeg er troett og sliten saa er det greit aa ha distraksjon i noen minutter men jeg er veldig obs paa hva hun ser og vi holder oss stort sett til Disney til tross for at jeg ikk er saa glad i den der "Vi eier verden" markedsfilosofien deres....

Mayasmum er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 14:58   #35
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Her i huset er ungene nærmest avhengig av barne-tv. Mulig fordi de ikke får se så mye annet på tv.
Men jeg synes det er ganske mye bra på barne-tv på Nrk jeg. (Og selvsagt en del dårlig også; Gnottene, fimlene osv.) Det som blir best mottatt her i huset er programmer som Midt i Planeten, Ugler i Mosen og Newton (det siste er nå vel ikke helt barne-tv. ) Da sitter både 4 og 7 åringen klistret.
Og så begynte Ole Aleksander Fili Bom Bom Bom på søndag, da kom det mange latterbrøl fra tvstolene.
Jetix har vi ikke, og Cartoon synes jeg bare er noe møl. Men slipper ungene til der så elsker de Tom og Jerry, og Scoby Doo.
Vi har en av Disney kanalene. Og der tror jeg det er Playhouse Disney. Storesøster satt iallefall og så litt på dette i forrige uke da hun hadde høstferie. Og da hørte jeg stadig snakking, roping og latter fra stua.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 19:39   #36
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Little Einsteins går ihvertfall på SVT1 på mandager fant jeg ut i dag

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 10:35   #37
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Little Einsteins går ihvertfall på SVT1 på mandager fant jeg ut i dag

Når, når?

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 10:48   #38
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.104
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Her ser ungene barnetv på NRK og stort sett det. Tven står ikke på på dagtid, da får de heller se en film i ny og ne. De elsker sabeltann og pippi, og masse annet "gammelt".

TV2 sender mye søppel på morgenen i helgene, slossing og monster liker mor ikke (guttene gjør jo det). Derfor er NRK vinneren.

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 13:20   #39
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnetv og barnekanaler?

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Når, når?

Klokka 18.00

Ihvertfall fram til 6. november som jeg kunne se fra SVT sine sider.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no