Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

GTA og alder

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-15, 21:43   #101
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: GTA og alder

Det ER jo ikke vanskelig å argumentere mot, men det sønnen min bruker som argument er som sagt at i onlineversjonen så kan man ikke gjøre alt det samme bla-bla-bla og det er jo ikke sikkert det stemmer engang, og moroa er liksom å spille sammen med andre, men hallo? Jeg kommer til å si nei en god stund til. :/

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 21:46   #102
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: GTA og alder

Jeg sier nei til min egen gutt og er veldig tydelig på aldersgrense til elevene mine. Ikke at de følger mine råd, da...

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 22:05   #103
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: GTA og alder

Her går det i Dota2 og Forza online.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 23:19   #104
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: GTA og alder

11-åringen hadde fått spille dette hos onkelen sin. Trenger jeg å si at jeg var lite imponert! Han var med filleonkelen på besøk til onkelen. Ingen av disse tenker langt nok til å tenke på aldersgrenser. Så nå har han fått beskjed om at når de ikke tenker så må han være voksen nok selv til å sette grenser. Nå er ekstremt sjelden han er sammen med disse menneskene, og fra nå av aldri bare sammen med dem.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 23:24   #105
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.846
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: GTA og alder

Nabogutten på 10 år spiller Gta, men i følge far så får han ike spille de voldelige og de som voldtar eller hva det var.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 00:08   #106
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GTA og alder

Mine gutter har fått nei. Men jeg vet at de sniker til og ser på spillet på youtube. De hevder sog at de ser på missions uten dreping ...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 11:28   #107
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: GTA og alder

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Mine gutter har fått nei. Men jeg vet at de sniker til og ser på spillet på youtube. De hevder sog at de ser på missions uten dreping ...

Om du lager deg et brukernavn og passord på youtube, kan du sette på en slags foreldrekontroll der. Da vil de ikke få tilgang til å se noe materiale som er uegnet.

Magica; jeg synes ikke du er kjipemamma. Jeg tror jeg hadde blitt eitrande sint over at han fortsatt gnåler om det for å si det sånn. Jeg kunne funnet på å tatt fra han hele spillmaskinen om han ikke ga seg med masingen. :kjipemamma deluxe:

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 13:18   #108
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GTA og alder

Vi har akkurat hatt Barnevakten på foreldremøte, og i følge henne hadde nesten halvparten av FEMTEKLASSINGENE på en skole hun hadde vært på dagen før spilt GTA.

Hos oss var det én på hele trinnet, og også uvanlig få på syvende trinn. Jeg håper det lover godt for foreldresamarbeidet.

Vi hadde også et "vedtak" på at hva egne barn i eget hus gjorde, var foreldrenes sak, men ingen skulle la andres barn spille ikke-aldersadekvate spill uten avtale.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 14:39   #109
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GTA og alder

01-modellen er oppgitt over oss som nekter GTA, men det er ikke sjans. Veldig mange jevnaldrende har det, men det er 18-årsgrense.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 14:59   #110
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: GTA og alder

Jeg vet det er flere som nekter, heldigvis! Men likevel er det himla mange som får lov og.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 15:23   #111
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GTA og alder

Jeg spurte Hiawata, og på hans trinn (også femte) er det heldigvis få som spiller slikt. Han har ikke prøvd selv om vi har det i hus, og han vet kun om to eller tre gutter som skryter av at de har prøvd. Om alle de tre snakker sant er en annen sak.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 15:44   #112
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GTA og alder

Ifølge BV, er den største risikofaktoren for tidlig bruk storesøsken som spiller, ikke foreldre. Spillende foreldre er oftest bevisste og informerte. Men de hadde mange rapporter om barnehagebarn som fikk spille sammen med eller fordi storesøsken spiller.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 15:56   #113
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GTA og alder

Ja, to av de tre guttene som påstår at de har spilt har eldre brødre. Han ene syns det er veldig stas å fortelle Høvdingen om spill han er altfor liten til å spille, og filmer han slett ikke burde ha sett. Samtidig som han høylytt proklamerer hvor kjedelig det er med aldersadekvat underholdning. Slitsomt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 00:17   #114
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: GTA og alder

Stå på, ikke gi etter! Det vanskeliggjør igjen for oss andre "strenge" foreldre!
Vi bør alle forsøke å rette oss mest mulig etter aldersgrenser.

Jeg HATER forøvrig all reklamen voldsspill, f.eks "Call of Duty" overalt. De er søkkrike på at millioner spiller det j&)$*& voldsspillet over hele verden, og reklamerer deretter. Gamestop har jo dekket alle vinduene med reklame for det føkkings spillet.

Vi hadde 5-klasse foreldremøte der en lærer (en gamer-lærer med 3 gamer-sønner....) forherliget slike fantastiske spill som CoD og GTA, fordi de var så råbra - MEN det var altså mye vold. Og at nå kom tiden fremover der veldig mange gutter ble gamere, og ville spille slike spill. Foreldrene måtte belage seg på å kjøpe gamer-pc til flerfoldige tusen for at de skulle være like kule som de andre i klassen. "Ikke la barnet ditt være DEN SISTE" som får gamer-pc eller få lov til å spille slike spill." Men man skulle respektere at andre hjem hadde aldersgrense, og ikke la andres barn spille slike spill i heimen. Jeg ble eitrandes sinna og synes heller vinklinga skulle vært mer rundt at vi voksne må stå sammen og være steile på dette. Ikke bli slepphendte når barna fortsatt er bare barn! Vi må slutte å være så saueflokk, vi må ikke glemme det etiske og moralske grunnlaget vi har, det må vi overføre på barna. Så jeg har alltid forklart at jeg hater skyting og at man skal drepe hverandre i spill, og "vist følelser" rundt dette. Nettopp for å markere at man må være litt bevisst.

Vi får lære barna våre i pressa situasjoner å si at "sorry, jeg spiller ikke sånne spill, jeg får ikke lov hjemme, muttern er dritstreng".

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 08:36   #115
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: GTA og alder

Jeg sier nei til alle 18 årsspill. Jeg har ingen intensjoner om å spille meg gjennom spill for så å vurdere om det er greit eller ikke, så da blir det nei.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 15:16   #116
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GTA og alder

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

S

Vi hadde 5-klasse foreldremøte der en lærer (en gamer-lærer med 3 gamer-sønner....) forherliget slike fantastiske spill som CoD og GTA, fordi de var så råbra - MEN det var altså mye vold. Og at nå kom tiden fremover der veldig mange gutter ble gamere, og ville spille slike spill. Foreldrene måtte belage seg på å kjøpe gamer-pc til flerfoldige tusen for at de skulle være like kule som de andre i klassen. "Ikke la barnet ditt være DEN SISTE" som får gamer-pc eller få lov til å spille slike spill." Men man skulle respektere at andre hjem hadde aldersgrense, og ikke la andres barn spille slike spill i heimen. .

!!!!!

Dette fikk han si, uten at noen - verken av de andre lærerne eller foreldrene - protesterte?

Helt utafor.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 16:50   #117
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GTA og alder

Her har snart-12åringen spilt hos en kompis på 13, men får ikke spille/eie slike spill selv. Femtenåringen har jeg lite kontroll på når det gjelder slike ting, dessverre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 20:51   #118
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: GTA og alder

Jeg har ingen illusjoner om at han ikke spiller borte hos kompiser. Men han får da enn så lenge på en hel del år ikke lov å eie...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 23:14   #119
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: GTA og alder

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

!!!!!

Dette fikk han si, uten at noen - verken av de andre lærerne eller foreldrene - protesterte?

Helt utafor.

Dessverre, men jeg opplevde min egen hoderisting sammen med endel andres. Men bare jeg som turde å si noe. :/ Han ville også vise klipp (torturscener) fra Call of Duty, men jeg ba innstendig (!) om å slippe. Da var jeg den eneste. En annen mor sa at det måtte man respektere (!), selv om han (foredragsholder) ivrig ønsket håndsopprekning slik at vi fikk se hva det gikk ut på. Jeg mente at da kunne man heller gå på youtube hjemme og søke på "call of duty torture".

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 11:44   #120
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: GTA og alder

Amelie: er det faktisk mulig. Den var drøy.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no