Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-12, 18:47   #41
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Jøss.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 18:49   #42
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Lurer på hvordan menn hadde reagert på nøyaktig samme budskap?

Følgende er klippet fra siden, og alle "kvinner" er byttet ut med "menn" - og motsatt.

Kunsten å motivere dine mannlige medarbeidere

Denne dagen gir deg ny forståelse for hva som gjør at noen ledere lykkes med å få frem det beste i sine medarbeidere. Lær av de beste! Suksessfulle ledere på mannsdominerte arbeidsplasser deler sine erfaringer.

Unngå konflikter – bli forstått og unngå feiltolkninger

Menn kommuniserer ofte på flere nivåer, og særlig kvinner har problemer med å forstå menns dobbeltkommunikasjon. Dette kurset gjør deg til en bedre leder. Du lærer det du som leder må vite om menn og menns samspill på avdelingen.

Bli en mer tydelig leder - unngå baksnakking og usikkerhet i avdelingen

Oppnå bedre resultater gjennom god kommunikasjon med dine mannlige kolleger
Motivasjon – hva er forskjellene mellom menn og kvinners drivkrefter på jobben?

Bakgrunn for kurset

Kurset er anbefalt og utviklet i samarbeid med ledere over hele landet. Confex har spurt 50 kvinnelige ledere om hva de ser på som sine største utfordringer i ledelse av mannlige medarbeidere. Problemstillingene som ble avdekket er reflektert i programmet og besvares på kurset.

Dette svarte kvinnelige ledere på spørsmål om de ønsker å bli bedre på ledelse av mannlige medarbeidere:

Ja :: 70,5%
Nei :: 7%
Trenger ikke det :: 22,5%

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 18:59   #43
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Jeg kunne ikke dy meg, og måtte kommentere litt på siden deres.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 19:10   #44
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Egentlig litt dumt dette, for Confex pleier å ha mange bra kurs. Her har de rotet det til og trådt helt feil, tror jeg ville lagt meg flat og innrømmet at både formuleringene og kursets innhold ble veldig feil slik de har lagt det frem.

Godt lederskap og færre konflikter på jobben, man trenger ikke ha fokus på kjønn for å ha et kurs om det!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 11:22   #45
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Sjekk ut FB-siden til Confex Norge. Er det mulig å være så trang i nøtta?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 13:46   #46
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Eg og bedrifta mi har vore stor-kunde av Confex og no skal eg jaggu meg bruke den makta eg har til å velge andre kursleverandørar. Og ei klage til LDO er virkelig på sin plass!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 14:03   #47
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Les dette gode blogginnlegget som en FB-venn av meg har skrevet - og dette er også et knakende godt motsvar.

Vi skal bruke annonsen + blogginnlegg som utgangspunkt for vår neste skriveøkt i norskundervisningen vår, faktisk.

Makan til vrøvl in this time and age!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 14:31   #48
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Ser at aktiviteten på FB siste døgn er vesentlig høyere enn vanlig. Et plustelig behov for å dytte denne diskusjonen nedover på veggen?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 14:52   #49
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Les dette gode blogginnlegget som en FB-venn av meg har skrevet - og dette er også et knakende godt motsvar.

Vi skal bruke annonsen + blogginnlegg som utgangspunkt for vår neste skriveøkt i norskundervisningen vår, faktisk.

Makan til vrøvl in this time and age!

Slutt å være tett i kålen! Knakende bra!

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 15:11   #50
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Slutt å være tett i kålen! Knakende bra!

Ikke sant. Jeg likte også "ti nu stille, lille frøken, ikke sutre og forstyrre mennene på arbeidsplassen!"

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:57   #51
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Sjefen min kunne trengt et sånt kurs. Faktisk.
Er ikke snakk om å bare forstå kvinner, men forstå at alle ikke tenker på samme måte.

Det ER stor forskjell på å jobbe i et miljø som er mannsdominert i forhold til å jobbe et sted hvor kvinner dominerer. Selv man kanskje må generalisere litt i slike kurs, så har de nok også et poeng. Kvinner tenderer nok til å være litt anderledes enn menn på mange måter, på både godt og vondt.

Jeg tar meg ikke nær av at det finnes slike kurs. Er som sagt helt sikkert de som har godt av å forsøke forstå kvinner bedre. Burde være et tilsvarende kurs for menn.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 20:21   #52
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Basert på egne erfaringer med å jobbe, lede og ha kundeforhold til 98 % menn, vil jeg påstå at surmuling, baksnakking og dobbeltkommunikasjon på ingen måte er en kjønnsspesifikk egenskap.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 20:22   #53
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Basert på egne erfaringer med å jobbe, lede og ha kundeforhold til 98 % menn, vil jeg påstå at surmuling, baksnakking og dobbeltkommunikasjon på ingen måte er en kjønnsspesifikk egenskap.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 20:56   #54
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg tar meg ikke nær av at det finnes slike kurs. Er som sagt helt sikkert de som har godt av å forsøke forstå kvinner bedre. Burde være et tilsvarende kurs for menn.

Jeg tar meg heller ikke nær av at det finnes slike kurs. Det finnes psykologer som forsker på slikt og hele retninger av metoder som baserer seg på at folk av forskjell kjønn kan ha forskjellig oppførsel basert på nettopp... kjønn. Og forskjellig personlighet selvsagt også, men det er tross alt ikke like lett å sette i bås. Tekna har f.eks hvert år en egen kvinnekonferanse hvor man har foredrag og workshops om hvordan det er å jobbe i mannsdominerte jobber, så det _er_ jo noe i det. Og sånn er det bare.

Men her latterliggjøres det, det er nedlatende og forsterkende og slemt og stygt og bare fælt. Og gammeldags, og stigmatiserende. Og de problemstillingene de tar opp er jo nettopp ikke så kjønnsspesifikke/typiske at det gjør noe. Det blir bare så fullstendig for dumt, fornedrigende og idiotisk

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 21:01   #55
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Basert på egne erfaringer med å jobbe, lede og ha kundeforhold til 98 % menn, vil jeg påstå at surmuling, baksnakking og dobbeltkommunikasjon på ingen måte er en kjønnsspesifikk egenskap.

Ekstremt enig.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 22:30   #56
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Sjefen min kunne trengt et sånt kurs. Faktisk.
Er ikke snakk om å bare forstå kvinner, men forstå at alle ikke tenker på samme måte.

Det ER stor forskjell på å jobbe i et miljø som er mannsdominert i forhold til å jobbe et sted hvor kvinner dominerer. Selv man kanskje må generalisere litt i slike kurs, så har de nok også et poeng. Kvinner tenderer nok til å være litt anderledes enn menn på mange måter, på både godt og vondt.

Jeg tar meg ikke nær av at det finnes slike kurs. Er som sagt helt sikkert de som har godt av å forsøke forstå kvinner bedre. Burde være et tilsvarende kurs for menn.

Burde ikke disse folkene bare rett og slett gå på et kurs om likestilling? Er det ikke det det handler om hvis menn ikke klarer å oppføre seg på en vanlig normal måte ovenfor kvinnelige medarbeidere?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 22:39   #57
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Kanskje for at tittelen selger?

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 22:53   #58
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg tar meg ikke nær av at det finnes slike kurs. Er som sagt helt sikkert de som har godt av å forsøke forstå kvinner bedre. Burde være et tilsvarende kurs for menn.

Ja, burde det virkelig det?

Jeg er helt enig med deg i at mange sikkert ville hatt godt av å lære at alle ikke tenker på samme måte. Den er grei og sikkert noe de fleste kan si seg enig i. Men å blande kjønn inn i dette synes jeg er så langt bak mål at jeg har problemer med å sette gode ord på det.

Jeg synes ikke det bør handle om hvem som tar seg nær av hva, men at et menneskesyn som det Confex gir uttrykk for ved å selge dette perspektivet, faktisk er problematisk og feil. Men det er mulig det er her vi er uenige, dersom du mener at generelle forskjeller mellom menn og kvinner forsvarer å kategorisere kvinner på denne måten. Jeg forstår ikke hvordan det har seg at så mange ser ut til å absolutt skulle kategorisere folk etter kjønn, og ikke personlighet. I dette tilfellet blir det ekstra påfallende, synes jeg, når poenget faktisk er ulike personligheter. Det er virkelig helt unødvendig å trekke inn kjønnsperspektivet her.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 23:03   #59
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg tar meg ikke nær av at det finnes slike kurs. Er som sagt helt sikkert de som har godt av å forsøke forstå kvinner bedre. Burde være et tilsvarende kurs for menn.

Jeg tror at sånne kurs faktisk ikke er noe hjelp i jeg. Fordi man da har lært "hvordan man skal snakke til en kvinne" og det blir jo helt feil. Det er ingen spesiell måte å snakke til en kvinne på. Vi er 50 % av befolkningen på jorda og det er ikke bare to personlighetstyper her i verden.

For å si det sånn da, så har jeg en leder som tror han "forstår seg på kvinner" og en gang han ville at jeg skulle gjøre en jobb som jeg overhodet ikke var interessert i å gjøre, så sa han til meg: "Du må ha trua på deg selv. Jeg har tro på at du kan greie dette!"

For det er jo sånn, ikke sant? Vi kvinner, vi er så redde for å ikke være braaa nok, oi så redde for å ikke rekke til, og blir så veldig veldig glade om en mann har tro på oss. Det utsetter menopausen det, faktisk.

Jeg ble så innhelvete forbannet og sa til ham: "Unnskyld meg, men du kjenner knapt meg og det er faktisk temmelig frekt å tro at du greier å evaluere mine evner bedre enn hva jeg greier selv. Trodde du at jeg skulle bli rørt? Smigret? Over at du har "trua" på meg? Jeg har overhodet ingen selvtillitsproblemer. Jeg er bare ikke interessert i denne jobben her".

Og jeg klarer ikke å se for meg et noe som helst scenario eller incentiv eller konflikt hvor man skulle taklet det likt når det gjelder20 tilfeldige brukere her på FP. Bare tenk hvor utrolig forskjellige brukerne her er, det er jo latterlig å mene at man kan gå på kurs og lære uten videre hvordan man skal snakke med disse.

Folk er personligheter. En god leder klarer å se an personen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 23:19   #60
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Confex kurs i hvordan du kan forstå kvinneproblemer fra et lederperspektiv

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått høre at jeg må passe til de og de oppgavene "fordi jeg er kvinne". Kvinner er jo spesielt omsorgsfulle, inderlige og så trives de jo i foreninger hvor de kan kombinere småsnakk med et strikketøy og en kaffekopp.

Haha, ja. Jeg faller virkelig igjennom når jeg blir satt til noe på grunn av universelle kvinnelige egenskaper som for eksempel tålmodighet og simultankapasitet.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no