Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Invisible Children

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-12, 14:39   #41
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Invisible Children

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har ikke lest hele tråden enda, vil skrive av meg først.

Jeg så denne sent i går kveld, og fikk en uggen følelse, og følte meg veldig slem og dum og rar rett og slett, som fikk en intuitiv følelse av at jeg ikke umiddelbart hadde lyst til å bidra med spredning av informasjonen. Uten å vite hvorfor. For jeg har jo sansen for folk og prosjekter som engasjerer seg for folk som ikke har det bra, også de smale. Og det falt tårer underveis. Jeg klarte ikke helt å sette fingeren på hva det var. Jeg lurte på om det var amerikastilen som jeg er litt småallergisk mot (gråteperse-store-ord-og-vi-redder-verden-greia) eller den siste delen av filmen med armbånd (!) og tapetsering av verden av plakater som ble over the top, eller rett og slett en idiotisk dum følelse.

Jeg ser nå at det har kommet kritikk, og jeg skal lese det og så gjøre meg opp en mening.

Ikke dumt å stole på magefølelsen. Jeg fikk denne følelsen med en gang jeg leste om filmen her inne og det inntrykket ble ikke mindre da jeg så hvordan filmen ble spredt over FB i går kveld.

Jeg har prøvd å se hele filmen men orker ikke, bare tragisk. Oppsummeres fint fra Bøås:


- Ekstremt lavt kunnskapsnivå

Han reagerte med vantro etter å ha sett filmen.


- Jeg orket faktisk ikke å se hele. Filmen er en utspekulert promotering av organisasjonen som står bak. Dette er nok et «hvite mann skal redde afrikanere»-konsept og spredningen av filmen vitner om et ekstremt lavt kunnskapsnivå blant folk. Det er trist at den får slik oppmerksomhet, sier Bøås til VG Nett.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 08-03-12 kl 14:51.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 14:51   #42
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invisible Children

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og det er faktisk avsenders ansvar, ikke de som avslører grumset.

Selvfølgelig.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 15:19   #43
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invisible Children

Jeg er ikke så glad i sånne "kampanjer" som denne. Det eneste det krever av folk er å bli (opp)rørt og legge den på Facebook eller her eller andre steder. Det er få som faktisk setter seg inn i saken - og husker den tre uker etterpå. Når i tillegg informasjonen kan være feil og organisasjonen omstridt, blir jeg litt oppgitt. Dere som la lenke på FB - hva ville dere oppnå med det? Skape blest? Om hva? Om situasjonen i Uganda? Vet dere hvorfor USA har sendt tropper dit? Er det bra for Uganda at USAs soldater fortsetter å være der? Jeg vet altfor lite om situasjonen i Uganda til å ta stilling til dette. Sjekket dere nøyere før dere spredde lenken, eller var det så rørende og godt laget at dere gjorde det uten nærmere refleksjon?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)

Sist redigert av noen : 08-03-12 kl 15:32.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 15:47   #44
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Invisible Children

Jeg er en av de som har delt linken på FB og faktisk bestillt et Action Kit. Hvorfor gjorde jeg det? Tja, et ønske om å gjøre "noe"? Ikke bare si huff og huff og glemme situasjonen i Uganda (og mange andre land med de) straks jeg finner en annen nyhet som fenger mer, slik som jeg vanligvis gjør. Jeg gir penger til veldedige formål, har fadderbarn osv og føler på sett og vis at jeg er et sosialt engasjert menneske, men man mister litt håpet innimellom når man ser\hører hvordan det er ellers i verden. Vi er så utrolig heldige vi som bor i Norge at en liten donasjon til et godt formål har de aller fleste av oss råd til. Denne aksjonen "Kony 2012" fenget meg i den grad at jeg liker å tenke at internet kan brukes til mer enn bare facebookpjatt. Nå engasjeres det og det synes jeg er en god ting. Så fantastisk at verdensveven kan engasjere slik over landegrensene! Om ikke annet så ser man hvor effektivt og raskt man kan skape engasjement hvis man trykker på de rette knappene. La gå at filmen ikke berører alle sidene av saken, at noe penger (vet ikke hvor mye) blir brukt til lønninger, reiser +++ Men når ble det negativt å engasjere seg? Synes det er så trist at det alltid skal være "lurest" å ikke la seg rive med i slike bølger? Tenkte å benytte anledningen den 20april å henge opp våre plakater sammen med ungene og rundt det ha litt refleksjoner over hvor bra vi faktisk har det.
Dere som ikke liker denne aksjonen, hva gjør dere for Ugandas barn? Og jeg spør for at jeg er nysgjerrig, ikke for å være frekk. Jeg kjente ikke til denne konflikten før i går, tipper det er flere som meg.

__________________
2004 - 2005 - 2009 - 2009
cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 15:52   #45
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Invisible Children

En litt mer balansert kritikk enn VG (sjokkerende.. ) :

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8026550

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 15:54   #46
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invisible Children

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.

Dere som ikke liker denne aksjonen, hva gjør dere for Ugandas barn? Og jeg spør for at jeg er nysgjerrig, ikke for å være frekk. Jeg kjente ikke til denne konflikten før i går, tipper det er flere som meg.

Jeg gir penger hver måned til Leger uten grenser, Røde kors og Amnesty. Dette er organisasjoner jeg har brukt tid på å finne ut litt om og som jeg har tillit til. Alle tre er engasjert i Uganda på ulike måter.

Så vidt jeg har skjønt er et av målene med IC-aksjonen at USAs tropper fortsatt skal være i Uganda. Disse troppene er antakeligvis med å skyter på barnesoldatene. Har du tenkt noe rundt det?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:06   #47
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Invisible Children

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Så vidt jeg har skjønt er et av målene med IC-aksjonen at USAs tropper fortsatt skal være i Uganda. Disse troppene er antakeligvis med å skyter på barnesoldatene. Har du tenkt noe rundt det?

Vi (familien) gir også penger hver måned til Leger uten grenser og Røde Kors. Ikke Amnesty desverre, der minnet du meg på noe jeg skulle gjort noe med for lenge siden.

Jeg skal være ærlig nok til å innrømme at jeg ikke har reflektert eller undersøkt saken nøye nok til å kunne ta stilling til USAs tropper i Uganda. Et viktig og godt poeng. Skal undersøkes nøyere.

Jeg er ikke med på alle bølger og farsotter (dette er den første faktisk) som florerer på nettet. Jeg synes allikevel det er et så viktig tema at økt opmerksomhet på konfkliktene i verden er av det gode. Denne kampanjen er lettfattelig og tilgjengelig for svært mange. Jeg benytter det som en anledning til å kunne reflektere sammen med barna iogmed det kommer en pakke i posten hvor vi helt konkret skal gjøre noe sammen.

__________________
2004 - 2005 - 2009 - 2009
cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:13   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invisible Children

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.

+++ Men når ble det negativt å engasjere seg? Synes det er så trist at det alltid skal være "lurest" å ikke la seg rive med i slike bølger? Tenkte å benytte anledningen den 20april å henge opp våre plakater sammen med ungene og rundt det ha litt refleksjoner over hvor bra vi faktisk har det.

Det er ikke negativt å engasjere seg. men det er dødfødt å engasjere seg i ting som ikke virker. Det er bedre å gi penger til veletablerte organisasjoner som er til stede. Hvis du går inn på Redd Barna, Unicef, Leger uten Grenser og liknende organisasjoner kan du søke på hvilke land de er til stede i.

Hvorfor skal du henge opp plakater? Så en tvilsom organisasjon får mer penger?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:22   #49
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Invisible Children

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor skal du henge opp plakater? Så en tvilsom organisasjon får mer penger?

Ta del og øke oppmerksomheten rundt situasjonen i Uganda. Bruke som en fin anledning til litt refleksjon sammen med ungene.

Vi gir penger hver måned til to av de organsisajonene du nevner, kunne sikkert vært enda flinkere. Jeg tar til meg den.

For mange som ellers ikke gir penger eller engasjerer seg på annet vis er kanskje en slik "bølge" som dette et lite spark bak. Jeg synes det er bra. Kanskje baller dette på seg og gir økt engasjement og oppmerksomhet rundt andre konflikter, andre (og kanskje bedre) organisasjoner. Jeg (tvi)holder på tanken om det er av det gode

__________________
2004 - 2005 - 2009 - 2009
cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:31   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invisible Children

Da syns jeg du skal ta det engasjementet og bruke på å spre info om de organisasjonene du allerede støtter, snakke med barna om dem og kanskje gi en ekstra donasjon. Det er kjempefint at du har blitt engasjert og informert om konflikten. Men vær så snill og bruk kreftene dine på noe vi vet funker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:31   #51
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invisible Children

Jeg synes vi skal være litt forsiktige med å latterliggjøre folk som lar seg fenge av kampanjen. Samtidig ser jeg jo at det ikke nødvendigvis ser ut til å være de som er mest opptatt av solidaritetsspørsmål til vanlig som sprer videre informasjon med rund hånd og en del tårer på kjøpet. Man kan jo håpe at noen av dem lar seg påvirke til å snuse på andre områder av problematikken, for eksempel dette med barnesoldater som bortføres etc. Eller lærer litt av å se kritikken som kommer i etterkant. Jeg fatter ikke hva man tenker å oppnå med et stakkars armbånd for en ultrasmal sak, men jeg kan ikke så mye om veldedighet og markedsføring og sånt. Jeg skulle ønske at mange lot seg berøre like mye av bredere saker.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:32   #52
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invisible Children

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.

For mange som ellers ikke gir penger eller engasjerer seg på annet vis er kanskje en slik "bølge" som dette et lite spark bak. Jeg synes det er bra. Kanskje baller dette på seg og gir økt engasjement og oppmerksomhet rundt andre konflikter, andre (og kanskje bedre) organisasjoner. Jeg (tvi)holder på tanken om det er av det gode

Fint om det fører til økt engasjement, men utrolig trist egentlig dersom mange opplever at når de for en gangs skyld involverer og engasjerer seg så går det til en tvilsom organisasjon med en tvilsom agenda, og slett ikke til det de så for seg.
Og hva skjer da neste gang? De engasjerer seg neppe igjen ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:33   #53
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Invisible Children

Jeg spredde filmen på fb i går. Før jeg googlet etter kritikk, hadde jeg googlet først er det ikke sikkert jeg hadde delt. Har lest masse nå, dog.

Men grunnen til at jeg spredde er at engasjement aldri skader, og at om det gjør at andre også googler og ser, er det aldri dumt.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:36   #54
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invisible Children

Jeg lurer forresten på om en youtubevideo som var nøyaktig like "godt" laget for Leger uten Grenser eller Røde kors ville skape samme oppmerksomhet? Jeg vil tro at det ikke akkurat er få elendige enkeltskjebner de har å gjøre med rundt om i verden?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:36   #55
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Invisible Children

Det fine er at jeg bruker kreftene og midlene mine på det jeg selv ønsker. I dette tilfellet har jeg valgt å bestille et action kit. Som alle andre måneder går en fast sum til to organisasjoner vi støtter og vi er ellers samfunnsengasjerte og snakker mye med barna om konfliktene i verden. Det kan godt være vi gjør en ekstra donasjon denne måneden.

__________________
2004 - 2005 - 2009 - 2009
cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:39   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invisible Children

Det er greit det, cecix. Men jeg syns det er litt snodig at du tviholder på dette etter kritikken som har kommet frem. Det er ikke flaut å ha blitt revet med og engasjert, men det er jo fint å kunne revurdere også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:39   #57
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invisible Children

Hva vet vi som deltar i denne debatten om organisasjonen? Jeg vet ingenting. Jeg har bare lest en lang rekke påstander fra den ene og den andre kanten det siste døgnet. Hva vet vi stemmer av de negative beskyldningene? UNICEF støtter denne kampanjen. Det synes jeg er interessant. Er UNICEF på bærtur? Er de litt på bærtur? Eller ikke i det hele tatt? Stemmer alle de negative beskyldningene? Eller kanskje bare noen? Eller ingen?

Jeg synes formen i videoen er altfor amerikansk for meg og jeg skjønte ikke poenget med armbåndene (jeg vil IKKE gå rundt med et armbånd med "Kony" på). Men er formen og i et evt feilslått pengeforbruk nok til å trashe alt sammen? Og er det bare folk som vet kjempemasse om litt mere ukjente problemstillingsr som kan engasjere seg uten å bli beskyldt for å være "hvit og vil redde hele Afrika"?

Selv er jeg mest interessert å vite om dette med støtte av soldater og hvilke kamphandlinger som planlegges. Jeg er litt mindre bekynret for at endel av pengene går til reiser og filmutstyr.

Og enkelte arrogante blogginlegg jeg har lest om "sjempedumme hvite som tror de skal redde Afrika" er smakløse om bare pokker.

Jeg venter spent på ganske mye mer informasjon om dette de nærmeste dagene.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:41   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invisible Children

Det at man ikke vet noe særlig om organisasjonen er i grunn nok for meg, Zoe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:42   #59
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invisible Children

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg lurer forresten på om en youtubevideo som var nøyaktig like "godt" laget for Leger uten Grenser eller Røde kors ville skape samme oppmerksomhet? Jeg vil tro at det ikke akkurat er få elendige enkeltskjebner de har å gjøre med rundt om i verden?

Det hadde jo vært å virkelig ønske seg at like fengende videoer ble laget om andre problemstillinger i verden som trenger oppmerksomhet?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:44   #60
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invisible Children

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det at man ikke vet noe særlig om organisasjonen er i grunn nok for meg, Zoe.

Det er grunn nok til ikke å aktivt støtte.

Men er det grunn nok til å aktivt ta krass avstand fra? (Og med det siste tenker jeg ikke på deg spesifikt, men generelt.)

Man er jo opplest og vedtatt smart om man er skeptisk. Men er det smart å være aktivt negativ om man strengt tatt bare har hørt rykter om eller tror eller aner? det er derfor jeg spør - hva VET vi? Og her er det sikkert mange som vet veldig mye mer enn meg om akkurat dette - så jeg er nysgjerrig.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no