Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Apropos kirken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 13:15   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos kirken

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes både vigsling og avvigsling er så kult. En anelse ordentlig magi, liksom; det er det ellers ikke så mye av i kirken her til lands. (Og det ville jo være rart om HEF bedrev mot-magi, dert høres ikke ut som det passer helt inn i det de sier at de står for. Eller kanskje det er en slags sabotasjevirksomhet? Snike seg til å avvigsle lokalet før de overlater det til kirken igjen? )

Ble litt skuffet over at det gikk ut på noe så kjedelig som å dekke til symboler. Så for meg noen heftige ritualer her ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:40   #42
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Apropos kirken

Jeg var med på en vigsling av en ny kirke, det var lite magi ja.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 15:22   #43
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apropos kirken

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det jeg da lurer på er hvem denne Kirken er som ikke har vist deg respekt?
Er det personer i kirken som ikke har gjort jobben sin? Er det systemet som tillot at det ble slik?

Jeg ser ikke den store forskjellen mellom personene og "systemet". Ansatte, tillitsvalgte og administrativ / politisk ledelse er alle en del av "systemet", og de har i kraft av sin stilling et større eller lite ansvar for å observere, rapportere, eventuelt reagere når det skjer feil.

Man kan ikke fraskrive seg sin del av ansvaret ved å skylde på "systemet".

Når kapellanen i Lademoen Kirke sørget for at min utmelding ble registert, og samtidig beklaget overfor meg at feilen hadde skjedd, tok han sin del av ansvaret. Jeg fikk inntrykk av at han samtidig benyttet de kanaler han hadde til å melde fra om rotet og de utfordringer han fikk som følge av det - han tok ansvar.

Men et eller annet sted lenger oppe i hierarkiet sitter det mennesker som har hatt myndighet og påvirkningsmulighet nok til ikke bare si fra, men faktisk iverksette tiltak for å rette feilene. Og de menneskene har ikke tatt ansvaret sitt. Det har vel gått nærmere 10 år siden dette begynte nå, og de som har vært i posisjon til å iverksette tiltak har forsømt seg. Det mener jeg virkelig.

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no