Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Beste ullstillongs til ferske skolebarn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-13, 08:56   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.816
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Beste ullstillongs til ferske skolebarn?

Min 6 år gamle jente liker komfort, men samtidig være fin. Nå er det blitt kaldere ute, noe som betyr stillongs/strømpebukse under bukse. Det er veldig lite populært, for å si det mildt. Hvilke stillongser er smale og myke nok til å ha under bukse, uten at ungen blir hysterisk av at "det er trangt, det er klumpete, eg haaaatar å ha noe under buksen"....etc...?

I barnehagen gikk buksa av i det hun kom inn døren, men det passer seg ikke å gå rundt på skolen i bare stillongs..
Hun har har ullstrømpis og kjole innimellom, men ikke hver dag.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 09:00   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste ullstillongs til ferske skolebarn?

Mine bruker Pierre Robert stort sett. Har ikke fått noen klager.

Når det er sagt kan både 7-åringen og 11-åringen fint finne på å vandre rundt på skolen i bare stilongsen. Spesiellt 7-åringen.

Kjent situasjon ved henting på SFO:

Meg: Hvor er buksa di?
Mini: Vet ikke. På skolen kanskje? Jeg tok den av i første time.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 09:33   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.433
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste ullstillongs til ferske skolebarn?

Hverken førsteklassingen min eller tredjeklassingen min har noen skrupler overhodet med å gå i stillongs på skolen, og særlig når det gjelder åtteåringen er dialogen Neket beskriver over her meget kjent... "jeg vet ikke, kanskje i gymsalen" er standardsvaret her.

Førsteklassingen min er helt fornøyd med alt, særlig hvis det har en fin farge eller et morsomt mønster. Akkurat nå digger hun den nye monsterullstillongsen sin fra Vossatassar. Hun har den med lilla monster, også har hun genser med grønne monster, og bruker gjerne disse to i kombinasjon, og tasser rundt på sfo kun iført dette. Det ser skikkelig festlig ut! Men den er ikke spesielt smal, og er egentlig litt vid i strikken oppi til henne (hun er veldig tynn), men hun er som sagt happy uansett.

Storesøstra derimot, er typen som setter komfort foran alt annet, og blir gaaal av, og har nulltoleranse for, alt som er klumpete, trangt og ekkelt. Men nettopp derfor bruker hun aldri smale bukser utenpå stillongs, hun vil bare ha baggy bukser. Så hun kan også bruke en del forskjellige stillongser, Pierre Robert (som det går hull på etter kort tid), Janus eller Devold. Stillongsen hun har som sitter mest inntil, og godt rundt ankelen så den ikke blir dratt med oppover når hun tar på bukse (STORT irritasjonsmoment, selv om jeg sier at det bare er å ta sokken utenpå longsen) er prinsesseull fra Janus, den med blonde nederst. På Krabaten.no finnes de i alle fall i rød, svart, mørk lilla og rosa.

Ullstrømpebukse hadde egentlig vært like greit, om det ikke var for at hun nekter å bruke strømpebukse. De fra Janus er veldig gode der også, veldig elastiske og sitter godt på.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-11-13 kl 09:48.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 09:33   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste ullstillongs til ferske skolebarn?

Vi er veldig fornøyd med Pierre Robert, og de kommer jo i spreke fargekombinasjoner og er satt ned med 40% på Coop Mega denne uken.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 09:36   #5
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.816
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beste ullstillongs til ferske skolebarn?

Prinsesseull fra Janus hadde jeg glemt, smart, en sånn skal jeg prøve!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 09:37   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beste ullstillongs til ferske skolebarn?

Pierre Robert. Men i fjor droppet vi stort sett ull longs til skolejenten. Hun foretrakk strømpebukse. Men i 1. klasse brukte hun mye longs med skjørt over.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 15:32   #7
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Beste ullstillongs til ferske skolebarn?

Prinsesseull longsen er super på skolejenta vår i 2dre klasse og så har hun Joha longs. Liker det fremfor strømpebukse siden sokkene kan skiftes.
Utenpå går det i bomullstights - ikke bukser eller jeans, det blir trangt syns hun.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 18:24   #8
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste ullstillongs til ferske skolebarn?

Prinsesselongsen fra Janus er smal nok under bukser, ja.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 19:07   #9
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Beste ullstillongs til ferske skolebarn?

Min andreklassing bruker omtrent bare Pierre Robert under bukser. Under skjørt bruker hun de, er det skikkelig kaldt tar hun på en nøstebarn ribb utenpå.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 20:15   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.433
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Beste ullstillongs til ferske skolebarn?

Pierre Robert sitter ikke helt etter på ungene mine, de sitter litt løst, blir slaskete og får knær etter en stund. Det går bra likevel, siden de bare bruker vide bukser, men hadde de brukt smale bukser ville det nok blitt klumpete ja.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-11-13 kl 21:35.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 20:18   #11
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beste ullstillongs til ferske skolebarn?

Etter to uker med hyl og vræl med ulltights gikk jeg til innkjøp av bomullsstrømpebukser fra Pierre Robert (i desperasjon på Kiwi kl. 7 ).
Det funker på et vis. Jeg har gutt da, men en som er hakket mer opptatt av utseende og komfort enn storesøsteren.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 20:50   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.433
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste ullstillongs til ferske skolebarn?

Her er strømpebukser bannlyst hos 07-gutten (som har nektet strømpebukser siden han var fire), og 05-jenta, som kun bruker det til pent, og da helst tynne finstrømpebukser. Eneste tilfellet hun har brukt tykkere strømpebukser de siste årene er vel under bunaden tror jeg. Men 07-jenta synes det er supert. Men siden hun heller ikke har noe imot ull, så blir bomullstrømpebukser kun brukt under skjørt eller kjole i varmere vær.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 20:39   #13
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Beste ullstillongs til ferske skolebarn?

Min førsteklassing foretrekker strømpebukser, Safa har de beste, syns jeg. Når de blir slitt i tåa, klipper jeg av foten, og da syns han de er helt supre, og bruker de som longs. Han løper for det meste rundt i strømpebuksa på skolen.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no