Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-13, 12:59   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og sunt!

Men jeg kjøper argumentet om brannøvelser. Det pleier for øvrig å kurere sokkelesttrangen her.

Sannhet med modifikasjoner, på harde gulv som betong o.l. er det sunt å "variere underlaget" litt, ved å innimellom ha (gode) sko/sandaler med mykere såle. I terrenget eller på mykere underlag er det klart sunnest med minst mulig.

Vi ble ikke konstruert for å gå på asfalt eller betong. Så der må vi hjelpe naturen litt. I følge min svigermor som er spesialist på føtter.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 13:14   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Ja, sorry, litt selvsentrert der. (Parkett stort sett hos oss)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 13:15   #43
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Det blir fort mange sokkeskift dersom alle går i sokkelesten ut i garderoben for å ta av og på utesko. Iallefall når det er vått og sølete ute.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 13:35   #44
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Bortsett fra at de fleste ikke orker å skifte sokker selv om de blir våte.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 13:36   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, sorry, litt selvsentrert der. (Parkett stort sett hos oss)

På skolen? Eller mente du hjemme? Parkett er visstnok også litt i hardeste laget i forhold til hva føttene våre er bygget for.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 13:37   #46
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Bortsett fra at de fleste ikke orker å skifte sokker selv om de blir våte.

Det er vel enten eller. Noen bruker 10-15 minutter av timen etter friminutt på å lete etter sokker og få dem på seg.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 13:46   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

På skolen? Eller mente du hjemme? Parkett er visstnok også litt i hardeste laget i forhold til hva føttene våre er bygget for.

Tenkte på skolen, ja. (gammel villa)

Barn er jo så små og lette, og beveger seg veldig annerledes enn voksne - jeg har litt problemer med å tro at de ikke skal tåle å gå på parkett. Det er jo ikke sånn at vi ble designet for å bare vandre på grønne enger, heller.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 13:47   #48
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Jeg har ikke fjerdeklassing, men han har noen innesko fra Viking. Finner de ikke på noen nettsider, men de er fra xxl og kostet 199,- Han liker de veldig godt, og de passer også for større barn. De har hverken knyting eller borrelås, men en elastisk åpning, så de er veldig enkle å ta på.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 14:07   #49
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Et par sko fra HM. Ikke helst slik, litt lettere variant:

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 14:12   #50
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Lillevinkel har disse i 37,5:
http://lillevinkelsko.no/toms-youthb...n-p-10763.html

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 14:38   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Sandaler vår og høst, og ulltøfler med tynn såle vinterstid. Jeg liker ikke at de har mye på foten og kunne helst tenkt meg at de gikk sokkelesten, men de må ha innesko i tilfelle brann og brannøvelser (kunne løpe ut vinterstid uten å ta på sko), og det er gulvkaldt der om vinteren.

Ja. Men min går altså likevel på sokker. Og de blir svarte, hullete, hårete og våte. Hver dag. Jeg spyr av det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 14:41   #52
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?



Men hvem sitt problem er det? Ditt eller barnets?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 14:43   #53
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja. Men min går altså likevel på sokker. Og de blir svarte, hullete, hårete og våte. Hver dag. Jeg spyr av det.

Det er derfor vi har slippers.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 14:49   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Slippers vil jeg ikke at han skal ha, jeg tror ikke det er veldig bra fottøy for hans føtter. Han har ekstremt smale føtter, og de kommer til å falle av.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 14:53   #55
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.337
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Storebror har borrelåsjoggesko. De står pent til pynt på plassen hans mens han tryner i trappa fordi den er så glatt.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 14:56   #56
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja. Men min går altså likevel på sokker. Og de blir svarte, hullete, hårete og våte. Hver dag. Jeg spyr av det.

Sokker har blitt forbruksvare så det holder hjemme hos oss.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 15:56   #57
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.



Men hvem sitt problem er det? Ditt eller barnets?

Begge, vil jeg si.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 16:03   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det er derfor vi har slippers.

Altså. Han har Eccosandaler. Men han bruker det ikke. Det jeg beskrev over her er et problem for meg fordi:
-jeg må stadig kjøpe sokker. Det koster, men det er mest stress at jeg må handle hele tiden.
-jeg får skitne fotavtrykk i huset, for selv om han instrueres i å skifte når han kommer hjem, så gjør han ikke det
-det ligger illeluktende sokker overalt
-det er enorm slitasje på skoene hans også, og han bruker spesialsåler og spesielle sko pga feilstillinger. Skoene er konstant fuktige og møkkete inni.

Dette er ikke et kjempeproblem, kun et svar til Polyanna som lurte på om det er mitt eller barnets problem. Han har ingen problemer med dette. Hvis jeg skal gå ham til å bruke sandalene, så må jeg bli med ham.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 16:12   #59
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Crocs er helt uaktuelt å kjøpe med mindre barnet mitt hadde hatt et dypt og inderlig ønske og argumentert godt for det. Heldigvis har ikke det skjedd så langt, jeg kjenner en slags mild depresjonsfølelse hver gang jeg ser de skoene (for å sette det litt på spissen).

Min sjetteklassing har stort sett brukt sandalene fra sommeren, og av og til hatt noen lette ulltøfler på skolen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 16:17   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker fjerdeklassingene som IKKE har crocs som innesko?

Min har et par crocsaktige saker som badesko i svømmehallen, men som innesko fungerer de dårlig. De blir elektriske, støvete og sitter ekstremt dårlig på foten hans, så det er ikke aktuelle her. Ikke syns jeg de er pene heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no