Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Katten Lilly halter plutselig

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-15, 19:29   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Katten Lilly halter plutselig

Har to katter som begge er jenter og som begge har begynt å gå ut. Ene pusen er mye ute og er veldig tøff ute. Andre pusen er tøff inne og er engstelig ute og sitter mest rett utenfor verandadøren. I dag har jeg vært hjemme og døren har stått på gløtt mens de har løpt litt ut og inn. Ingenting spesielt har skjedd med Lilly siden hun har holdt seg rundt meg i hele dag og kun luftet seg rett utenfor døren. Eneste var at hun hylte og freste og kranglet litt med en inntrenger-nabokatt i dag tidlig men dette var timer før hun begynte å halte. Jeg så hun løpe og hoppe etter den episoden.

Plutselig da snuppa kom hjem kom Lilly gående halt over gulvet. Hun vil ikke trakke nedpå med bakfoten. Jeg prøvde å se forsiktig på bakfoten og den ser litt hoven ut og hun skrek da jeg forsøkte å ta på den. bortsett fra halting er hun våken og klar og spiser og virker ikke preget når hun ikke bruker foten.

Men hva kan ha skjedd? Og bør det sjekkes hos dyrlegen med en gang eller dette noe som kan gå over av seg selv? Leste litt på nettet og det sto at så lenge ikke katten er smertepåvirket og virker dårlig kan man se det an et par dager... Stemmer dette. Vil nødig la henne lide og vil gjøre det rette, Men kjenner også at å skulle betale flere 1000 kr for at dyrlegen sier ja tja vi ser det an litt, ikke er noe jeg vil/kan gjøre nå.

Erfaringer?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 22:00   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katten lilly halter plutselig.

Katten kan ha blitt bitt under krangelen, og etter en stund begynner det å danne seg verk (men om det kan skje så fort vet jeg ikke). De gangene min katt har blitt bitt har det dannet seg en stor kul med puss. Antibiotika til pus etter besøk hos dyrlegen.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 22:07   #3
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katten lilly halter plutselig.

Uff såpass. Jeg kan ikke se noe sår i det hele tatt på foten, men det er begrenset hva jeg får undersøkt uten å gjøre henne vondt. ��

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 22:11   #4
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Katten lilly halter plutselig.

Det er som oftest infeksjoner etter bitt som gir halting hos de kattene vi får inn hos dyrebeskyttelsen. De må til dyrlegen for sjekk, de får antibiotika og smertestillende og er i farta i løpet av et par dager.
Det kan selvsagt også være mer alvorlig saker,så en skikkelig sjekk er lurt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 22:12   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katten lilly halter plutselig.

Da ringer jeg i morgen for å høre om vi kan få skjekket.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 22:59   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katten lilly halter plutselig.

Vår katt har kommet hjem noen ganger haltende. Men før vi har fått tatt henne til dyrlegen har hun vert bedre. Vi har alltid holdt henne inne så vi kan følge med på henne.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 19:50   #7
Solvår
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 65
Solvår har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Katten Lilly halter plutselig

Hvordan går det med katten?

Solvår er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 21:07   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katten Lilly halter plutselig

Fortsatt tråkker hun ikke på foten. Har fått time til veterinær i morgen kl 10.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 15:23   #9
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katten Lilly halter plutselig

Oppdaterer hvis noen er interessert

Var hos dyrlegen fredag og heldigvis var det bare et bitt/klor mellom to tær som var betent. De bedøvet henne og renset og hun er på antibiotika. Hun går allerede helt normalt igjen. Lettet over at det kun var dette oh ikke brudd eller noe.. Kostet meg 1800 kr så om det hadde vært noe mer, hadde det ikke blitt noe sommerferie på oss tror jeg..

Stakkars pusen. Hun var så nervøs utendørs fra før at nå sitter hun bare i døren og lufter nesen og løper inn under sofaen hvis det blåser eller hun hører en lyd.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no