Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-15, 20:05   #21
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Jepp, det er jeg Jeg er lagleder for fotballaget til LilleVenn, er med i 17.mai komiteen på skolen. LøveMannen har tatt sin tørn som klassekontakt. Var tidligere med i styret i den forrige fotballklubben hun spilte i.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 20:19   #22
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg er en som "tar min tørn", men ikke av de ivrigste og mest engasjerte.


Samme her.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 20:22   #23
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Jeg har vært med i mye styre og stell relatert til skole (FAU), ungenes fritidsaktiviteter og borettslaget, men akkurat nå har jeg ingen verv. (!) Jeg hadde en plan om å studere neste år, så jeg faset ut det ene vervet etter det andre, og så kom jeg ikke med på kommunens prioriteringsliste, gitt. Det vil si ingen studier og ingen verv på meg det kommende året - bortsett fra at jeg skal være trinnkontakt på trinnet til 2003-barnet. Men jeg får nok sjansen igjen - greit å slippe til noen nye fjes også.

Vi stiller uansett opp på det som er av dugnader, baking, kioskvakt, hallvakt osv.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 20:28   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Jeg er flink nok. Har hatt en del år hvor jeg har gjort mer enn mitt, nå har jeg hverken tid eller ork, og tar ikke på meg noe jeg ikke har lyst til. Unngår da også aktiviteter som krever foreldreinnsats.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 20:32   #25
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

I skrivende stund er Optimistmannen og jeg klassekontakt i hver vår klasse, han trener begge jentene sine fotballag og jeg sitter i styret i skolekorpset.
Vi stiller opp når det kreves foreldreinnsats av ulike slag, og er enige med de andre som stiller opp at vi er de samme foreldrene hver gang..

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 20:33   #26
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Fire barn. Har sittet i su og fau i to av tre bhg. Den tredje er mannen i styret i. Har vært klassekontakt for de tre eldste, mannen for en av dem i tillegg. Har vært med i kor, teater, fotball, friidrett, kirken og Gud vet hva. Nå er vi blitt voksne og tar bare et verv om gangen. Hver. Det fine er de unge og ivrige foreldrene som melder seg. Da slipper vi. Satser på det når yngste begynner på skolen. Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 20:34   #27
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Nei. Skulle gjerne ønske det var annerledes, men pga egen helse og 3 barn med ekstra behov i forskjellig grad må jeg innse mine begrensninger.
Baker gjerne kaker i fleng da, og så tar mannen min en økt både titt og ofte (nå i 17.maikomiteen som matansvarlig) så vi bidrar jo, når vi ser på oss som en enhet.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 20:37   #28
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Ift skole, FAU og klassekontakt: ja.

Ift fritidsaktiviteter som fotball: nei. Og det kjenner jeg litt på. Men jeg har ikke helse til å ta det på meg, for da vil de oppleve at jeg ikke klarer det, og det er ikke bra for noen
Men jeg er veldig takknemlig for de som tar på seg treneransvar osv, og prøver møte opp P kamper og cuper så mye jeg kan, og tilbyr meg å bake og er med og stå i kiosk etc.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 20:39   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Har holdt meg unna klassekontakt til storebror - men skal helt sikkert til pers!
Har vært vara i FAU og sitter nå som representant. Har egentlig lyst til å sitte i KFG (kommunalt Foreldreråd for Grunnskolen) også, men har valgt å utsette den muligheten til ungene mine er mer selvdrevne.

Klassekontakt til lillebror har jeg (allerede nå) tatt på meg å være i 3. og 4. (vara i 3)

jeg sitter i styret for storebrors fritidsaktivitet også - Det er ikke noe jeg akkurat brenner for, men siden ingen sa "ja", så sa jeg "ok". Egentlig litt dumt at det ikke er noen som brenner for dette mer enn meg. (FAU liker jeg godt å være med på, nemlig - så det er noe jeg gjerne er med på)

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 21:21   #30
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Ja, jeg er en sånn som tar ansvar og oppgaver. Sittet 9 år i FAU, kommunale FAU og deltar aktivt i de to eldste sin idrett som lagleder på stevner.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 21:37   #31
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Akkurat nå har jeg bare tre verv. Men det holder, det.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 21:39   #32
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Jeg har sittet i fau i barnehagen i 2 år og på skolen i 3. Jeg er i loppekomiteen i korpset og gjør et ganske stort bidrag der. Den andre aktiviteten pøbelprinsessen er med på, krever ikke foreldreinnsats. Da eldste var liten, tok jeg min runde i fau og var med i styret i rideklubben og hadde ansvar for kafé og kiosk på alle stevner, så jeg er en sånn som stiller opp.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 21:42   #33
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Familien vår gjør masse. Så vi får ståkarakter. Men akkurat jeg har vel kanskje aldri gjort noe ... Mannen min har vært klassekontakt, fotballtrener og vært i 17. mai-komiteen.

Jeg tok mesteparten av foreldrepermisjonen da. : pipestemme:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 21:43   #34
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg peker på mannen min og sier at han stiller gjerne opp.

Jeg har alt for krevende jobb og jobber så ujevnt i perioder at jeg ikke har mulighet til å hjelpe til noe annet enn sporadisk, men jeg stiller opp når jeg kan da.

Men som sum i familien så bidrar vi mye, da jeg gjør litt mindre enn gjennomsnittet og mannen min gjør mye mer.


Ah, ja! What she said!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 21:55   #35
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Jeg er god nok. De to siste årene har jeg ikke hatt noen verv, men nå skal jeg være foreldrekontakt på fotballaget til mellom. Mannen er fotballtrener til samme lag. Tidligere har jeg vært i SU i barnehage, vært foreldrekontakt for fotballen til eldste, arrangert 17. mai og diverse. Og jeg har sagt ja til å bake for mange ganger, for jeg blir spurt igjen og igjen.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 22:06   #36
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Jeg sitter i FAU og i styret til ett av barnas aktiviteter. Fau gjør jeg fordi det er gøy og sosialt den andre skulle jeg gjerne sluppet, men det er ingen andre til å overta.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 22:08   #37
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Vi har vært med i FAU i barnehage og skole 5-6 år til sammen, representert begge barna i begge settingene. Mannen har vært trener for et lag i fire år, jeg i et halvt, foreløpig. Ellers 4-5 dugnadshelger i året. Aberet med å bruke en god del tid på å være trener er at jeg føler vi ikke helt strekker til på de andre aktivitetene som ungene har. På dansingen til eldste har vi vært av dem som bare leverer, henter og ikke er med på mer enn nødvendig.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 22:18   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Vi er av dem som "er overalt" som en av de andre som "er overalt" påpekte en gang. Jeg mest på skolen, mannen mest på fotballen. Andre aktiviteter er vi mindre aktive på, vi har for eksempel nada å bidra med på langrennen. Vi stiller alltid på kioskvakter, så sant vi er i byen, alltid på dugnader, baker alltid bollene som skal bakes.

Jeg velger å ikke sukke eller klage over at andre ikke bidrar på samme måte. Det er faktisk frivillig, og vi er ulikt utstyrt med tid, krefter, evner, lyst, motivasjon, familieforhold og helse. Og totalen her går fint opp, det er alltid nok folk som stiller opp, heldigvis.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 22:35   #39
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Ja, jeg er nok det.

Jeg er vara klassekontakt i år, klassekontakt neste år. Sitter i FAU. Sitter som leder i interesse organisasjon, og har visst nå greid å rote meg inn i turn-styret sånn delvis.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 22:57   #40
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Ja, det vil jeg si. Jeg er klassekontakt og sitter i 17.mai komite. Mannen er hjelpetrener på fotballen og vi stiller på kioskvakter, dugnader, cuper osv.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no