Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når du krangler eller diskuterer med noen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 22:18   #21
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.300
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nå ordnet det seg på et vis, ser jeg, men hvis du fremdeles lurer på konseptet (eller til en digresjon kommer opp ), kan jeg jo si hva jeg selv har gjort.

Jeg stopper helt å snakke, snur meg langsomt mot innbryteren og sier avmålt: Nå tror jeg du har misforstått hva vi diskuterer. Så snur jeg meg tilbake og tar opp tråden der jeg var, og ignorerer innbryteren fullstendig. Ryggen til er også effektivt. :Ond:

Åh! Den skal jeg adoptere! Jeg kan bare snu meg sakte og sende henne et iskaldt blikk før jeg snur meg tilbake og fortsetter. Det gjelder bare å beholde roen. Jeg blir jo anpusten bare jeg tenker på å konfrontere noen. :svetter:

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 08:29   #22
Siggi
håpløs
 
Siggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 166
Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

I en sånn situasjon, ville jeg på en rolig måte bare sagt at "dette er mellom meg og XXX, og jeg ser helst at du ikke blander deg inn nå."

Det er superirriterende når andre og veldig utenforstående blander seg inn i en diskusjon de ikke har noe med.

det samme gjør jeg, og hjelper ikke det så overhører jeg personen

__________________
- Galskap er arvelig. En får det av sine barn. -

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 08:47   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Da holder jeg en pute over munnen til den parten som bryr seg til det blir stille også fortsetter jeg diskusjonen.



Huff, enkelte eier ikke sosiale antenner. Føler med deg, Safran!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 09:51   #24
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Lykke til til svigermonsterdyst! (Vi må få høre hvordan det går)
Øv deg på å si: "Svigerinnemonster: dette er mellom meg og svigermonster". Og på å ignorere alle kommentarer som kommer direkte fra Svigerinnemonster. Det er jo ikke noe lett, spesielt hvis svigermonster og svigerinnemonster tar parti med hverandre, og plutselig sloss du mot to monstre! Men det klarer du fint om du har forberedt deg grundig og har øvet deg på alle argumentene på forhånd.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 10:21   #25
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.300
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Sitat:

"Svigerinnemonster: dette er mellom meg og svigermonster".

Tenk om jeg hadde brukt akkurat den vendingen der?
Og det er jo nettopp det at hun tar parti som er så vanskelig. Hun gjør det uten å ha den ringeste aning om hva det dreier seg om. Er hun ikke tilstede i rommet når det skjer, ringer hun eller kommer på besøk etterpå for å sette meg på plass. Og så snakker hun mors sak.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 10:47   #26
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Det kommer an på hvem som blander seg inn egentlig. Nå er jeg så uheldig at jeg er kommet inn i en svigerfamilie som ikke diskuterer! - Til min store fortvilelse! - Om Svigermor plutselig hadde blandet seg inn har jeg sikkert blitt så lykkelig at jeg har dratt henne inn i ren glede!

Om noen i min familie blander seg inn, så får de så hatten passer...

Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no