Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fadderbarn!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 10:51   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Fadderbarn!

Er det mange her inne som har fadderbarn?

Jeg har i lengre tid tenkt tanken på å få et fadderbarn. Men de større organisasjonene har jeg følt har vært veldig uoversiktelige - dessuten ønsket jeg meg et "spesielt" barn, slik at man kunne følge barnet fremover...Uansett, en kollega tipset meg om www.faf.no, en relativt liten organisasjon som har India som virkested. Opplegget deres synes både seriøst og oversiktelig, og dette i tillegg til at man får et spesifikt barn, gjorde at jeg valgte disse. Holdningene og agendaen til organisasjonen (hvorfor de ønsker å konsentrere seg om India, og særskilt jenter) var selvsagt også en avgjørende grunn.

Så i går ettermiddag fikk jeg mail. Jeg har vært så heldig å få bli fadder til ei lita jente, på 6 år. Nå gleder jeg meg til å få startrapport osv.

Det som er så fint med www.faf.no, er at man også kan sende brev, gaver i forbindelse med høytid, bursdagsgaver eller lign. dersom man ønsker det.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 10:52   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fadderbarn!

Vi har fadderbarn gjennom Strømmestiftelsen. En gutt som er like gammel som vår.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 11:00   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fadderbarn!

Arbeidsplassen min hadde 5 fadderbarn gjennom sos barnebyer. Det var jeg som var kontaktpersonen på jobb, og jeg har bare gode erfaringer. Det er en seriøs organisasjon.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 11:20   #4
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fadderbarn!

Gratulerer med fadderbarn!

Jeg vil også slå et slag for SOS Barnebyer. Har vært å besøkt flere barnebyer og er så imponert over hva de får til.

Vi har et fadderbarn i Bangladesh, en jente på alder med gutta, og kommer til å få et til på alder med tredjemann etterhvert.
Synes det er en flott måte å støtte på, samt at det gir ungene en mulighet til å lære om hvordan andre barn i verden har det. Vi sender og får tegninger, og sender en pakke til jul og bursdag med tegnesaker etc.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 07-10-06 kl 11:58.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 11:31   #5
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fadderbarn!

Jeg støtter en barneby i Afrika gjennom SOS Barnebyer, og har bidratt økonomisk til oppbyggingen og driften av barnebyen. Når jeg får brev om hva som skjer der, blir jeg kjempeglad for at jeg er med på å gi mange barn et verdig liv og en utdanning.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 11:37   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fadderbarn!

Jeg har fadderbarn gjennon SOS barnebyer. Får bilder og brev.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 12:51   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fadderbarn!

Jeg har et fadderbarn i Rwanda gjennom SOS Barnebyer. Han nærmer seg 18 nå, og jeg får bilder og brev én eller to ganger i året. Har tenkt på å skaffe et barn til om en stund, ett som da vil være nærmere Lillegutt i alder, og så involvere ham litt i prosjektet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 12:55   #8
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fadderbarn!

Vi har et fadderbarn på 6 år gjennom Plan. Vi kan sende hilsner med bilder og pressanger, og får hilsner med tegninger tilbake.
Synes det er en super måte å lære barna våre om andre land og kulturer, og ikke minst at ikke alle har de materielle resursene som vi har.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 12:57   #9
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Fadderbarn!

Vi har to fadderbarn gjennon sos barnebyer, ei jente fra vietnam på alder med eldstemann og en gutt fra Nigeria som er litt eldre enn minstemann.
Vi får bilder, tegninger og oppdateringer på "våre" barn og ungene våre er med på prosessen.
Vi sender også pakker nedover fra tid til annen, er ikke så flink til å gjøre det fast men...

Vi er veldig fornøyd med opplegget til sos-barnebyer og har ingen erfaring med andre organisasjoner

I sos-barnebyer kan man også være barneby-fadder altså at bidraget går til hele byen istedet for et spesielt barn.

her er link til deres hjemmeside og der kan man registrere seg som giver

http://kampanjer.sos-barnebyer.no/fadder/?track=711021

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 13:41   #10
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fadderbarn!

Vi har et fadderbarn i en SOS Barneby i den Dominikanske Republikk,
pluss et fadderbarn i Romania gjennom Verdens Barn.
Dessuten støtter vi barnelandet Rwanda hver måned gjennom Røde Kors, og i tillegg et barnehjem i Tanzania som drives av bl.a. en av jentene fra min første barselklubb på NM (http://www.moyomdogo.no/).

LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 14:06   #11
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Fadderbarn!

Vi er også faddere gjennom PLAN, og det til ei jente på 6 år. Vi har sendt henne gaver (som har kommet frem) og fått takkebrev og tegninger i retur.
Syns det er fint at ungene kan se og lære at andre barn ikke har det så godt som dem, så får de lære litt om verden utenfor huset og.

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 14:13   #12
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fadderbarn!

Min sønn er fadder til en SOS barneby

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 16:48   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fadderbarn!

Vi har to fadderbarn i SOS barnebyer. Jenta har jeg hatt i ti år nå og gutten fikk vi for fem-seks år siden.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 18:27   #14
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Fadderbarn!

Jeg ønsker fadderbarn fra colombia, i og med at sønnen min er halvt colombiansk. Har ventet, fordi jeg har hatt en usikker økonomisk framtid. Men nå kommer den til å være stabil en stund framover, så nå skal jeg ta steget

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 18:31   #15
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fadderbarn!

Vi er Plan-faddere.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 18:53   #16
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fadderbarn!

Vi har ikke et fadderbarn, fordi jeg har vært/skal være student. Men jeg har en god venn fra Sierra Leone, som jeg kjenner fra jeg var der. Hans bror døde for noen år siden, og etterlot seg to små barn. Så jeg sender litt penger til dem av og til. Da vet jeg at alle pengene kommer fram, og at de blir brukt til barnas beste.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 20:01   #17
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fadderbarn!

Vi er også Plan faddere.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 20:22   #18
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fadderbarn!

Vi har et fadderbarn i Romania gjennom Verdens Barn.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 20:25   #19
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fadderbarn!

Vi har et fadderbarn i Indonesia gjennom Plan.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 23:32   #20
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fadderbarn!

Jeg har også tenkt at vi skal få et fadderbarn. Nå har vi litt bedre økonomi enn før, og da synes jeg vi skal kunne avse litt. Kommer nok til å bruke enten SOS-barnebyer eller fadderordning i Kenya gjennom en lokal ildsjel. Plan har jeg hørt så mye rart om, og selv om jeg håper de er seriøse føles det ikke helt rett å bruke dem.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no