Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Etterlysning] Gode dokumentarer og god sakprosa

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-18, 15:22   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Etterlysning] Gode dokumentarer og god sakprosa

Eg har i ein lang periode ikkje fulgt så godt med på nyheiter som eg pleide å gjere, og kjenner behov for å oppdatere meg. Så nå ønsker eg konkrete tips til gode, kildekritiske og nyanserte dokumentarer på TV og radio, podcaster og sakprosabøker, artikler og liknande om Den arabiske våren, Libya, Syria og korleis situasjonen i Nord-Afrika og Midtausten påverkar europeisk politikk og verdspolitikken. Eg er både interessert i «historien», altså kva skjedde i 2011 og 2015, og analyser og kommentarstoff. Men eg orker ikkje lese eller lytte til veldig tendensiøst stoff.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-18, 16:25   #2
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.404
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Etterlysning] Gode dokumentarer og god sakprosa

Urix? Under hver episode står det hvilke innslag som er med. Nupi bruker jeg en del. FN-sambandet. Urix har også podcast om ennet (arabiske våren). For enkel oversikt: https://www.sølvberget.no/Laering/No...likten-i-Syria
Morgenbladet har endel https://morgenbladet.no/boker/2018/0...-varen-fra-til

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-18, 16:35   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Etterlysning] Gode dokumentarer og god sakprosa

NRK har nylig hatt flere gode dokumentarer om Syria. Sjekk nett-tv.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-18, 17:51   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Etterlysning] Gode dokumentarer og god sakprosa

Takk! Urix, ja. Det er ein veldig god plass å begynne!

Kom gjerne med meir.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-18, 17:51   #5
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Etterlysning] Gode dokumentarer og god sakprosa

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

NRK har nylig hatt flere gode dokumentarer om Syria. Sjekk nett-tv.

Ja, det var ein av dei som fekk meg til å innsjå at eg treng oppdatering.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no