Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Egenmelding ved barns sykdom?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du noen gang brukt dine egenmeldingsdager for å være hjemme med sykt barn?
Ja 19 18,63%
Nei 83 81,37%
Deltakere: 102. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-07, 14:33   #21
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Nei, vi har klart å holde oss innenfor de utdelte sykt barn dagene, selv om det har holdt hardt. Har brukt bestemødre, tanter og onkler som barnepass noen ganger når det har vært veldig vanskelig å ikke møte på jobb. Nå har vi fått ekstradager på grunn av kronisk sykt barn, men har ikke behøvd å bruke av dem den tiden vi har hatt det. XXX

Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 14:36   #22
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Nei, men jeg hadde gjort det hvis det hadde vært nødvendig. Vi har vært i nærheten av å bruke opp dagene, men det har holdt så langt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 17:34   #23
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Første året i bhg brukte vi opp alle dagene til barnet + litt til, men med fleksibel arbeidsgiver og mulighet for hjemmekontor har vi aldri behøvd å bruke av egne egenmeldinger.

Nå er han heldigvis sjelden syk, men det første året var jeg virkelig bekymret for det var noe nesten hver uke og det begynte jo å oppleves ganske teit på jobben...

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 17:54   #24
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Nå har vi arbeidsgivere som ikke teller dager, så da har det ikke vært nødvendig. Dersom vi hadde vært i en situasjon hvor vi gikk tom for sykedager til barnet ville jeg nok ikke nølt med å bruke egne egenmeldinger for å være hjemme med ham.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 18:03   #25
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Nei, det har det ikke vært behov for. Hun har til nå vært svært lite syk (nesten så jeg ikke tør å si det høyt, for da kommer vel både det ene og det andre ).

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 18:11   #26
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Nei.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 18:14   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.240
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Nei, det har jeg ikke gjort. Nå har jeg som sagt en fleksibel arbeidsgiver, så det har ikke vært et tema.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 19:16   #28
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Har ikke vært i nærheten av å bruke opp de tilmålte dagene - enda jeg syntes det var mye sykdom en periode...

Ellers lurer jeg litt på hvorfor folk får lønn ved egen sykdom, men ikke sykt barn? Er det ikke lovfestet at man har fri med lønn når man har sykt barn?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 19:18   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Vi fikk et barn som omtrentlig ikke er syk; en feberrunde og vannkopper hele forrige barnehageår. Da bruker man naturligvis heller "sykt barn"-dagene.

Ellers har vi en fleksibel arbeidsgiver, så hvis vi skulle få problemer på dette området, så tror jeg det skal la seg løse med hjemmekontor og fleksitid.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 19:42   #30
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Ja det har jeg, en gang. Min mann er sjømann, og borte 4 uker og hjemme 4 uker. Han er selvfølgelig aldri hjemme når mini er syk . Dessverre har jeg brukt opp 11 av 10 sykt barn dager til nå i år.

Jeg har ikke rett på å overføre dagene til mannen min, og han kan ikke reise hjem for å hjelpe til om de er syke. Derfor brukte jeg en egenmeldingsdag på meg selv den ene dagen. Krysser alt jeg har for at de holder seg friske ut året :yeah right:.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 19:45   #31
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Det har jeg gjort ganske så mange ganger på de årene jeg har vært mamma. Mannen min og jeg bytter på annenhver gang når en av oss må være hjemme med en eller flere syke små.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 19:48   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Nei, det har jeg ikke, men jeg har flere ganger lurt på hva i alle dager jeg skulle gjort dersom de var syke mer enn de ti dagene i året. Jeg hadde vel endt med å si det som det var og bli trukket i lønn. Jeg er en elendig løgner.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 20:21   #33
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Nei, vi har vært så heldige å ha velvillige besteforeldre, foreldre, søsken og venner som har stilt opp når det har vært nødvendig.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 20:29   #34
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Nei, gutten holder seg frisk og rask, så det har ikke vært nødvendig. Ikke i nærheten engang.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 20:38   #35
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

NEi, men det har heller ikke vært behov for det... HAn er *bank i bordet* lite syk. Men om det skulle bli nødvendig så hadde jeg gjort det...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:17   #36
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

HAr ikke gjort det tidligere men ser ut som at jeg må gjøre det denne gangen.
Lillebror fikk seriøs omgangssyke som varte fra forrige fredag og helt til onsdag og storebror fikk det fra mandag kveld og utover resten av uken.
Så jg var hjemme hele forrige uke så da tar jeg jammen en 3dager på meg og to dager syk for barn.
Jeg har ikke vært borte en eneste dag pga egen sykdom siden jeg fikk barn for over 5,5 år siden så dette tillater jeg meg denne gangen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:43   #37
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.772
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Nei, tror ikke det Men har fått sykemelding på meg selv en gang da lillebror ble innlagt på sykehus.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:43   #38
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Nei. Vi har vedtak på utvidet antall sykt barn-dager, og har ennå ikke opplevd å bruke opp alle disse.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:50   #39
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Nei, men det er ene og alene fordi det ikke har vært behov for det. Det har hendt at vi har vært syke begge to og da har jeg tatt det på min egenmelding. Men, hadde jeg brukt opp dagene på han og hatt igjen selv, så må jeg innrømme at jeg nok ikke hadde hatt problemer med å gjøre det.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:51   #40
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Nei. Ungene våre har vært MYE syke, og vi hadde sikkert hatt krav på "utvidete syke-barn-dager" (og brukt dem opp og vel så det). Men jeg valgte istedet å redusere stillingsbrøken min fra 100% til 40% for å kunne redusere antallet sykdomsutbrudd. Og det funket veldig bra. For ikke å snakke om at det var deilig å kunne slippe å krangle om hvem som hadde viktigst jobb og minst grunn til å stille på jobb.

Det var ikke BARE det som var årsaken da; jeg ønsket mer egentid også. Men det viktigste var å kunne slippe å sende halvsyke barn i bhg/på skolen så de ble raskere friske evt. unngå å bli skikkelig syke.

Men dersom jeg ikke hadde hatt anledning til denne løsningen så tror jeg nok at jeg kunne ha funnet på å bruke en og annen egenmeldingsdag for å være hjemme med syke barn. Jeg er jo så og si aldri syk selv.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no