Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-06, 11:44   #21
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Så da har du fått forklaring på hvorfor strømregningen ble så høy, kjipt uansett.

Ja, en forklaring på antall kwh fikk jeg. Men kjipt at de ikke tar betalt med den prisen som var da vi faktisk brukte strømmen...

Men sånn er det vel bare

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 11:45   #22
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Ja, en forklaring på antall kwh fikk jeg. Men kjipt at de ikke tar betalt med den prisen som var da vi faktisk brukte strømmen...

Men sånn er det vel bare

Det er kjipt og skjønner godt at du reagerer på det.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 11:45   #23
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Strømregninger er noe herk!
Vi betaler 4-5000 kr annen hver måned, og selv om vi ikke sparer på strømmen så synes jeg ikke vi bruker så mye at det skal komme opp i de summene.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 12:07   #24
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Ja, en forklaring på antall kwh fikk jeg. Men kjipt at de ikke tar betalt med den prisen som var da vi faktisk brukte strømmen...

Men sånn er det vel bare

Nei, ring og krev at de teller tilbake med riktig pris. Strømleverandøren selv har lov til å gå 3 år tilbake i tid. De har bare tatt nåværende pris fordi det er enklest for dem.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 12:22   #25
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Du betaler ikke inn A-konto da? Vi hadde forbruk på ca. kr. 1000 på regningen, men så må vi betale inn kr. 3000 ekstra på A-konto. Har bedt om forklaring fra NorgesEnergi. Jeg foretrekker heller å betale for konkret forbruk hvert kvartal i stedet for forskuddsbetaling (som jeg renger med A-konto betyr).

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 13:40   #26
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Det var voldsomt dyrt. Husker de prøvde å verve meg da jeg var hjemme sist. Slapp unna med å si at jeg bor i en kraftkommune - men det koster her også altså.

Jeg synes du skal finne et bedre/billigere selskap, selv om du nok må slite med nettleia.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 14:42   #27
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Strømmen er rådyr. Vi har en dyr leverandør, og vurderer å bytte. Noen som har erfaringer med SEA Norge AS?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 16:25   #28
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Har ikke hatt på varme, ikke har jeg oppvaskemaskin eller tørketrommel. Bor på 60kvm. Og strømregningen var for dette kvartalet på 4500,- !!

Hvordan skal to stakkars studenter som har 6000,- hver i måneden klare en slik regning? Greit man kan legge av LITT hver måned, men dette var over mine forventninger.... !!

Gruer meg ihjel til neste regning, for nå er vi nødt å ha varme på.
Tror jeg skal underestimere strømmålingen neste gang

Hva med å ringe de å avtale å betale eks 500 kr mnd....


vi har 1000 kr mindre i strømregning, men har et 170 km2 stort hus, 2 pcer på hele tiden, oppvaskmaskin, tørketrummel og varmekabler på badet.

Men vi fyrer med ved....

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 16:41   #29
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Du betaler ikke inn A-konto da? Vi hadde forbruk på ca. kr. 1000 på regningen, men så må vi betale inn kr. 3000 ekstra på A-konto. Har bedt om forklaring fra NorgesEnergi. Jeg foretrekker heller å betale for konkret forbruk hvert kvartal i stedet for forskuddsbetaling (som jeg renger med A-konto betyr).

Akonto er vel heller estimert forbruk - ikke forskudd. Så avregner de mot reellt forbruk en gang i året (gjør iallfall vår strømleverandør). Estimert forbruk tar de gjerne fra fjoråret eller snitt siste x år.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 16:41   #30
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Jeg synes det var en voldsom strømregning for en leilighet på 60 kvm. Vi betaler mindre og har et helt hus å varme opp, og vi har åpen løsning.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 15:56   #31
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Nei, ring og krev at de teller tilbake med riktig pris. Strømleverandøren selv har lov til å gå 3 år tilbake i tid. De har bare tatt nåværende pris fordi det er enklest for dem.

Det kan jeg jo prøve. TIpper de slår seg vrange unasett, men verd å prøve

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 09:16   #32
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Mine uøkonomiske døtre satte på varmeovnen for fullt i hybelen over garasjen da vi flyttet hit for to år siden, midt på vinteren og med vinduet åpent med 20 kuldegrader ute.
Vi oppdaget ikke hva de hadde gjort, det sto slik en god stund, og vi fikk strømregning på over 9000,-
HAdde i tillegg brukt badstuen litt, men det var absolutt helt vilt

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 23:18   #33
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Trondheim Energi, det dyreste du får...



Ikke dumt nei! Det skal jeg jammen meg prøve å få ordnet

Er det sant???? Vi ha jo byttet til det selskapet!!! Finnes det noen plass en kan sjekke ut hvilke selskap som er dyrest??

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 08:19   #34
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Er det sant???? Vi ha jo byttet til det selskapet!!! Finnes det noen plass en kan sjekke ut hvilke selskap som er dyrest??

Her kan du sjekke kraftprisen i din kommune:
http://www.konkurransetilsynet.no/kr...lg_kommune.php

Se opp for fordyrende årsgebyr, her blir en ofte lurt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 08:26   #35
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Lønner seg å være bevisst strømleverandør ja .. er jo ikke noe problem å bytte heller! Det har vi gjort flere ganger.

Jeg vet ikke hva vi har i strømregning.. men vi har nytt hus med vannbåren varme og balansert ventilasjon, så jeg tror vi ligger bra an. I tillegg er vi ganske flinke mht bruk av strøm.

Men slike ting som spot`er og sånn suuuuger jo strøm da ..
Det har vi lite av. Og så fyrer vi med ved i tillegg..

Lykke til! Synes dere skal få ordnet en avtale med mnd innbetaling.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no