Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-06, 08:01   #21
Linemix
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 244
Linemix er populærLinemix er populærLinemix er populærLinemix er populær
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg er overbevist om at de bruker (brukte) navn og nummer fra Libero eller lignende. Slike man kan registrere seg hos når man venter. Jeg støtter dem ikke.

Det gjør de helt sikkert. Det er helt vanlig at ulike firmaer og organisasjoner bytter og selger adresser til hverandre, for bruk i direkte markedsføring. Man kan be om kilde, og man kan også be om at adresse og telefonnnumer IKKE blir videresolgt.

Foreningen mot Krybbedød kjøper/bytter sikkert også telefonnummer med andre bedrifter/organisasjoner, og jeg tipper at de ikke er mest interessert i kunderegisteret til Elkjeden, liksom. Så det er nok en god del som blir oppringt fordi man (muligerns indirekte) antar at de har fått barn i løpet av den siste tiden. Men det er nok mange som også blir oppringt av andre årsaker. Som at de bor i et område der folk generelt gir mye til ulike interesseorganisasjoner.

Jeg kan ikke huske å ha blitt oppringt av Foreningen mot Krybbedød, men av et veldig masete forsikringsselskap som visste når jeg fødte, fordi jeg en gang oppga terminen til Goboken eller Sandberg forlag eller hva det nå heter.


Sist redigert av Linemix : 07-11-06 kl 08:02. Årsak: masse skrivefeil, og det finnes sikkert et lass til...
Linemix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 08:22   #22
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Jeg har blitt oppringt av denne foreningen kort tid etter ihvertfall tre av fire fødsler, i løpet av 15 år. Aldri ellers.
Selgerne spilte helt klart på det at jeg hadde et nyfødt barn. For meg er det i seg selv såpass uspiselig at jeg er skeptisk til foreningen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 08:23   #23
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Jeg velger å støtte foreningen direkte, istedet for at telemarketing-selskapet skal ta halve kaka.

Jeg synes det er fryktelig synd at en så viktig sak skal bli kokt bort av at overivrige telefonselgere tvinger seg på nybakte foreldre.
Selvsagt er det ikke tilfeldig at disse blir ringt opp og det er spekulativt til tusen. Landsforeningen selv anser dette som et problem og jeg håper inderlig de får bukt med det før ryktet deres går enda mer til dundas..

Jeg har vært på noen kurs i regi av landsforeningen og innad i organisasjonen er de svært fortvilet over at det går rykter om at pengene ikke når frem.
Det er IKKE tilfelle og det er fortvilende at støtte til en så viktig sak forsvinner i tåkete rykter og mistanke om korrupsjon i foreningen.

Alle er vi redde for dette og jeg håper mange overser ryktene som verserer.
Skulle dere ha noen spørsmål, så kan dere ta direkte kontakt med foreningen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 08:40   #24
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Rykter? Jeg hører ikke på rykter, men når jeg blir oppringt de gangene jeg har registrert meg noe sted med termindato, da tror jeg ikke lenger at det er rykter. Så får heller foreningen ta oppvasken med selskapene de leier inn til å samle inn penger for seg. For frem til denne oppførselen slutter, så fortjener ikke de en krone.

Dessuten; det forskes på krybbedød omtrent overalt i verden. Jeg tviler på at krybbedødsforeningen vil utgjøre den enorme forskjellen, globalt sett.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 08:48   #25
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Dessuten; det forskes på krybbedød omtrent overalt i verden. Jeg tviler på at krybbedødsforeningen vil utgjøre den enorme forskjellen, globalt sett.

Det som er viktig er jo å se på problemet i forhold til norske rutiner og norsk levestandard.
Jeg nekter å tro at du er så naiv at du tror at krybbedødsfall bare skyldes en enkelt faktor og at denne faktoren er lik for alle verdens land.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 08:50   #26
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Jeg tror krybbedød skyldes en eller få faktorer jo, med ytre påvirkninger som utløsende. Jeg tror f.eks. ikke at mageleie eller røyking eller whatever er ÅRSAKEN til krybbedød.

Dessuten er det ganske mange vestlige land som er tilnærmet lik oss, både med hensyn yil levestandard og generell livsstil.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 08:51   #27
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Personlig er jeg overbevist om at foreningen for krybbedød er en viktig forening, og at pengene de samler inn stort sett går til forskning på grunner til krybbedød og forebygging av det samme.

Likevel synes jeg det er overraskende mange som har samme erfaring som meg. At noen ringer for foreningen for krybbedød og ber om penger 14 dager etter termin. Jeg har reservert meg og samboer mot telefonsalg, men under graviditeten var jeg med i ulike klubber som libero-klubben og barn i magen. Så lenge det er store penger å tjene på å selge telefonnummer og kontaktadresser, samtidig som det går an å bli rik på telemarketing vil dette fortsatt skje. Jeg husker enda hvor desillusjonert jeg ble da jeg begynte å få masse adressert reklame med samme trykkfeil i navnet mitt som det Klassekampen hadde. Når jeg som har reservert meg mot telefonsalg blir oppringt av denne og liknende foreninger samt barneforsikring like etter termin, ser jeg det ikke som bevis på noe som helst, men det får meg likevel til å føle en aversjon mot de som prøver å selge meg ting midt i ammetåka.

Krybbedødmannen hadde en veldig trist stemme og fortalte om mange triste mammaer som nå gikk en sørgelig adventstid i vente fordi de hadde mistet det kjæreste de hadde.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 08:52   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Du må også legge til at dette var en undersøkelse på NM, hvor alle hadde opplevd en barseltid. Hvis det hadde vært med andre grupper i den undersøkelsen, hvis undersøkelsen ikke hadde vært selvrekruterende osv.

Husk at hvis telefoninnringningene på Holmgang hadde vært representative hadde Frp uten tvil vært i regjerningsposisjon. De får utrolig høy oppslutning.

Det vet jeg, selvsagt. Derfor er det ikke "bevis" håndfast nok til at jeg vil oppfordre til noen boikott av foreningen. Men jeg har ingen skrupler mot å oppfordre til boikott av telemarketingfirmaene de bruker... DET gjør jeg gjerne på mistanke!

Ellers: Hvorfor er ikke statistikken på sidene til foreningen oppdatert siden 2003-tallene? De var jo veldig lave, så det hadde vært spennende å se om den VELDIG positive trenden har fortsatt!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 08:55   #29
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ellers: Hvorfor er ikke statistikken på sidene til foreningen oppdatert siden 2003-tallene? De var jo veldig lave, så det hadde vært spennende å se om den VELDIG positive trenden har fortsatt!

Såvidt jeg vet så har tilfellene gått litt opp de siste to årene.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 08:57   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror krybbedød skyldes en eller få faktorer jo, med ytre påvirkninger som utløsende. Jeg tror f.eks. ikke at mageleie eller røyking eller whatever er ÅRSAKEN til krybbedød.

Dessuten er det ganske mange vestlige land som er tilnærmet lik oss, både med hensyn yil levestandard og generell livsstil.

Jeg tror det er opplysningsarbeidet som er viktigst. Folk lurer jo på alt mellom himmel og jord, og det er fint å ha en faglig sterk oganisasjon som holder seg oppdatert på forskning og sørger for at folk får god og faktabasert informasjon og samsoving, røyking, madrassbruk, mageleie, osv. Selv om det ikke er ÅRSAKEN til krybbedød, så redder det mange, mange liv! Og disse faktorene er veldig livsstilsbaserte - hvor vanlig er samsoving? Hva med dynebruk, som er vanlig i Norge men frarådes i andre land? Hvordan samsover folk i Norge vs. andre land? Smokkebruk?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 09:00   #31
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Nå kan det vel diskuteres hvor god diverse "fakta"-informasjon om samsoving er.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 09:11   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nå kan det vel diskuteres hvor god diverse "fakta"-informasjon om samsoving er.

Mitt inntrykk er at de fint kommuniserer ambivalensen i tallmaterialet om samsoving: At det er vanskelig å si helt sikkert, og at det er viktig å gi råd om HVORDAN samsove trygt:

Sitat:

Ettersom trenden i dag er økt forekomst av samsoving er vi også opptatt av å formidle nyansert informasjon om hva som er "sikker" samsoving: Foreldre og barn bør være friske, foreldresengen bør være stor nok, foreldre skal ikke røyke, være ruset, overvektige eller spesielt trøtte og barnet bør ha egen dyne/teppe. Vanlig råd vedrørende barents sovestilling, unngå overoppheting og at abrnets hode/ansikt blir tildekket under søvn m.m gjelder også her. Det er også viktig at barnet ikke kommer ned i sprekken på madrassen, som for øvrig bør være ren og relativt hard.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 09:16   #33
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Nå har jeg ringt og snakket med en hyggelig dame på hovedkontoret til foreningen. Jeg fortalte henne om min samtale med den pågående telemarketingmannen som ringte meg i går for å få meg til å gi penger, og dama ble helt sjokkert. Hun skulle gå videre med saken, for som hun sa, selvfølgelig har de ingen interesse i at folk er ufine og frekke når de representerer dem.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 09:17   #34
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det vet jeg, selvsagt. Derfor er det ikke "bevis" håndfast nok til at jeg vil oppfordre til noen boikott av foreningen. Men jeg har ingen skrupler mot å oppfordre til boikott av telemarketingfirmaene de bruker... DET gjør jeg gjerne på mistanke!

Nei, og der er jeg jo helt enig med deg.
Telemarketingfirmaer tar for det første av kaka, i tillegg kjøper de seg ringelister slik Linemix og andre beskriver. Men at krybbedødforeningen med vitende og vilje ringer opp de med spedbarn for å skremme vettet av dem - det kan jeg ikke tenke meg.

Og jeg synes det er veldig synd hvis enkelte begynner å rette baker for smed.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 09:23   #35
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

I min terminklubb og barselklubb var det SÅ påfallande at alle vart ringt opp av krybbedødsforeninga at eg ikkje turde ta heimetelefonen då lille A var nyfødd. Eg slo meg til ro med at dei eg kjende som ville ha tak i meg kunne ringe på mobilen.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 09:26   #36
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Nå har jeg ringt og snakket med en hyggelig dame på hovedkontoret til foreningen. Jeg fortalte henne om min samtale med den pågående telemarketingmannen som ringte meg i går for å få meg til å gi penger, og dama ble helt sjokkert. Hun skulle gå videre med saken, for som hun sa, selvfølgelig har de ingen interesse i at folk er ufine og frekke når de representerer dem.

Men kjære deg, det er jo reaksjonen deres hver gang noen ringer. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest at folk har ringt og fått samme svar som deg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 09:30   #37
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men kjære deg, det er jo reaksjonen deres hver gang noen ringer. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest at folk har ringt og fått samme svar som deg.

Så kanskje det faktisk er deres ekte tanker om dette?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 09:31   #38
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Om det så er, er det meget merkelig at det ikke har skjedd noe på den fronten de siste, tja, hvertfall fem årene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 09:37   #39
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Det er jo åpenbart at vi er uenige om dette og det er helt greit.
Jeg prøver bare å si at det faktisk er stort fokus på dette innad i landsforeningen, og at det ikke blir tatt så lett på som du synes å mene.
Problemet er jo bare at de selv ikke har midler til å ringe rundt, derfor blir telemarketing-selskap brukt og de bruker uheldigvis metoder som andre reagerer på.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 09:39   #40
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Er det noe jeg misforstår her? Er det ikke slik at foreningen er ARBEIDSGIVER og telemarketingselskapene får BETALT for å ringe rundt?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no