Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Høyhastighetstog i Norge

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-09, 16:55   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høyhastighetstog i Norge

Jeg ser i Dagbladet i dag at et tysk konsulentfirma har utredet hvordan høyhastighetstog vil funke i Norge, og jeg personlig er veldig gira.

Konsulentselskapet sier dette: — Internasjonale erfaringer og en norsk undersøkelse viser at minst 75 prosent av flyreisende foretrekker høyhastighetstog framfor fly når reisetimen er 2 timer og 30 minutter eller bedre, sier Bjørlo.

Jeg tror også det er sånn, og hvis jeg kunne kommet meg til Stavanger på to timer hadde jeg helt klart valgt dette framfor fly. Med flytog, busser, venting o.l. vil jo togturen bruke kortere tid enn en flytur, fra sentrum til sentrum.

Men så ser jeg at Per Sandberg betviler at høyhastighetstog vil være fordelaktig i Norge, og lurer veldig på hvorfor han sier det?

http://www.dagbladet.no/2009/05/19/n...l/tog/6297108/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 16:58   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

Tre timer til Oslo og jeg hadde definitivt valgt dette fremfor fly.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 17:00   #3
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

Jeg hadde også blitt lykkelig om dette ble en realitet. Sandberg er ikke-troende uansett:

Sitat:

— Jeg vil først se den nye rapporten og hvilke forutsetninger som er lagt til grunn. Men uansett hva det tyske konsulentfirmaet sier, betviler jeg at høyhastighetstog vil bli fordelaktig i Norge, sier Per Sandberg.

Jeg er jo også litt skeptisk i forhold til kostnadene og de tekniske utfordringene med å bygge ut jernbanenett som tåler høyhastighetstog og lar dem kjøre så fort som de er i stand til. Det har vel vært en del tabber der tidligere fra utenlandske konsulentselskap? Til forskjell fra Sandberg er jeg likevel åpen for at dette kan være fornuftig, han er litt bastant når han uansett aldri vil tro på dette.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 17:01   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Tre timer til Oslo og jeg hadde definitivt valgt dette fremfor fly.

Ikke sant. Man slipper unna med en tur fra sentrum til sentrum, ikke tre slik som når man kjører fly, man slipper masse venting, og man kan sitte ned i ro og mak hele reiseveien. Ingen venting på bagasje og innsjekk. Jeg greier ikke se for meg hvordan Sandberg mener at dette ikke er fordelaktig?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 17:03   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

Balanse, det var det jeg reagerte på jeg også. Jeg skjønner skepsisen, det er jo vanskelig å bygge i Norge, og konsulentrapporter må man selvfølgelig gå nøye gjennom før men hopper på. Men den der "uansett" viser jo at han mener at han vet best, samma hva andre sier.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 17:34   #6
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

Vil ha hastighetstog i Norge. Mye bedre da gitt. Med tanke på at man gjerne må møte en halv times tid før avgang + venting på bagasje + litt mere venting så går det jo nesten opp i opp ja.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 17:37   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

3–3,5 time tar det fra jeg reiser hjemmefra til jeg er i Oslo. Kunne jeg tilbragt den tiden i ro og mak på toget, fremfor å stresse fra sted til sted og gjennom sikkerhetskontrollen på Værnes/Gardermoen, hadde jeg glatt tatt toget. Det hadde ikke trengt å ta kortere tid; det hadde vært helt greit om det tok like lang tid, og jeg hadde også tålt en halvtime ekstratid.

Prisen kunne godt ha vært den samme som for å fly.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 17:40   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

Jeg hadde glatt valgt toget framfor å fly hvis vi fikk et høyhastighetstilbud, ja.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 17:51   #9
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

Jeg håper det lar seg gjennomføre. Kort ned to timer på reisetiden mellom Oslo og Bergen, og det hadde gjort susen for min del.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 18:01   #10
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

Joda. Jeg vil jo gjerne ha høyhastighetstog; hightechtog er jo kjempekult, men det haster da ganske mye mer å få skikk på lokaltog og kortdistansetog på østlandet. Det er sikkert mye mindre kult for en politiker å kutte noen minutter av reisetiden mellom Tønsberg og Oslo og å sørge for at togene alltid er i rute her enn å bygge supertog over fjellet, men jeg er ganske sikker på at miljøgevinsten vil være vesentlig større i forhold til kostnaden om det blir gjort riktig. Problemet mitt med tog Oslo-Trondheim og Oslo-Bergen er forøvrig ikke først og fremst reisetiden, men prisen og servicen. Jeg tar gjerne nattoget til Bergen hvis jobben betaler.

Ben "yes, we probably have to choose" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 18:08   #11
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

3–3,5 time tar det fra jeg reiser hjemmefra til jeg er i Oslo. Kunne jeg tilbragt den tiden i ro og mak på toget, fremfor å stresse fra sted til sted og gjennom sikkerhetskontrollen på Værnes/Gardermoen, hadde jeg glatt tatt toget. Det hadde ikke trengt å ta kortere tid; det hadde vært helt greit om det tok like lang tid, og jeg hadde også tålt en halvtime ekstratid.

Prisen kunne godt ha vært den samme som for å fly.

Jepp, der er jeg også, jeg reiser mye i jobben og jeg kunne godt tatt tog selv om det kostet like mye, og tok opptil en halv time lenger. Men ikke mye lenger enn det, det har noe med at man må rekke møter på morgenen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 18:25   #12
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

For en negativ sau. Ja til dette! Håper bare man har lært og nå satser på å bygge ting ordentlig første gangen, letteste måten er gjerne ikke den mest økonomiske i lengden (jmfr. Vestfold-tunnelene).

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 18:28   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

JAAAA til høyhastighetstog, gjerne helt til Tromsø - in my dreams. Null innsjekking, null ut av sentrum, tre reiseetapper byttet ut med en, god plass, kan røre på meg, toaletter som er større enn et frimerke. Hmmm, er det noe som helst negativt med tog?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 18:43   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

Da burde de gå på pendlerstrekningene inn til Oslo også. :drømme:

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 18:44   #15
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

Ja til høyhastighetstog over Haukeli, og resten av landet.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 19:01   #16
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hmmm, er det noe som helst negativt med tog?

Jeg er i det negative hjørnet i dag, så jeg skal nok klare å rote frem noe.

Det flyr ikke.

Det er ikke kabinpersonale som rydder etter deg.

Det bråker og rister mer.

Ungene kan finne det for godt å gå av på neste stasjon.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 19:08   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

Hællandussen, den der Sandberg.

Høyhastighetstog finnes flere steder som kan sammenlignes med Norge, når det gjelder terreng, fjell og avstander.

Forskjellen ligger vel mye a) vi er for få mennesker og b) politikerne er ikke villige til å legge pengene på bordet.

I et (veldig trangsynt) samfunnsøkonomisk perspektiv vil nemlig slike investeringer ikke lønne seg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 19:22   #18
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er i det negative hjørnet i dag, så jeg skal nok klare å rote frem noe. .... Ungene kan finne det for godt å gå av på neste stasjon.

Er det negativt da? Akkurat nå har jeg minst en unge som godt kan gå av på feil stasjon uten å bli savnet (Uffda, det var en avsporing)

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 19:23   #19
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

Nei, akkurat den siste der var kanskje litt oppløftende - kanskje det er greit med tog likevel, da.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 19:29   #20
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyhastighetstog i Norge

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg håper det lar seg gjennomføre. Kort ned to timer på reisetiden mellom Oslo og Bergen, og det hadde gjort susen for min del.

Ikke bare susen, sushi også. Jeg kunne gått fra jobb, hoppet på Oslo-toget, spist sushi med FP-gjengen og vært hjemme til kveldsnytt.

Jeg kommer fra et sted der man glatt kjørte 15 mil på fest, så et par timer på tog er luxury.

Bare sikkerhetskontrollstyret er mer enn nok til å ønske seg tog.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no