Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

iPod til mannen og poden, hvilken type?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-09, 14:15   #1
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

iPod til mannen og poden, hvilken type?

Vurderer iPod til gubben i julegave, han bruker den hovedsakelig til trening, men av og til under reise. Kommer sikkert til å kjøpe en sånn dockingstasjon etterhvert også, hvor vi kan spille av musikk på høytalere.

Vurderer også mp3 spiller til 6 åringen, han stjeler MP3 spilleren min hele tiden. Er iPod for avansert eller?

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 14:20   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPod til mannen og poden, hvilken type??

iPod Touch til mannen, og Nano til poden. Det er ikke for avansert med en iPod til en seksåring.

Poden på fire år har Shuffle, og han skulle nok heller hatt en Nano.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 14:28   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.016
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPod til mannen og poden, hvilken type??

Snuppa får iPod nano av oss til jul. Vi tror ikke at det blir for avansert. Hun kan riktignok ikke lese, men kjenner igjen ordbilder, så hun vil kunne skjønne hvem det er som spiller hvis det er en av de mest populære artistene hennes.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 23:02   #4
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPod til mannen og poden, hvilken type??

Minsten begynte med iPod Touch når han var 2 og et halvt, lærte fort. Nå er han snart 3 og har stålkontroll.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 23:04   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.914
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPod til mannen og poden, hvilken type??

Jeg ville kjøpt itouch til begge LilleVenn fikk da hun var 5,5 år og hun behersker den helt fint

Om mannen skal bruke den til trening, ville jeg kjøpt en Nano.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 23:06   #6
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPod til mannen og poden, hvilken type??

Jeg bruker iPhonen til trening, skulle hatt noe å ha den i men ellers fungerer det veldig greit.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 23:09   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.914
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPod til mannen og poden, hvilken type??

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg bruker iPhonen til trening, skulle hatt noe å ha den i men ellers fungerer det veldig greit.

Jeg bruker også min når jeg er på mølle o.l., men liker bedre Nano'en når jeg løper ute

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 23:17   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPod til mannen og poden, hvilken type??

Touchen er nesten lettere å manøvrere for en liten tass enn nano. Jeg kommer til å gi itouch til både seks- og sjuåringen til jul.

Til trening er det nesten greiere å ha en liten shuffle i tillegg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 19:53   #9
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: iPod til mannen og poden, hvilken type??

Hva er egentlig forskjellen/ulemper/fordeler med Nano vs. Touch. *åplys meg*

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 20:44   #10
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: iPod til mannen og poden, hvilken type??

Opprinnelig lagt inn av Maki, her.

Hva er egentlig forskjellen/ulemper/fordeler med Nano vs. Touch. *åplys meg*

ja enig med du!

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 20:52   #11
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPod til mannen og poden, hvilken type??

Opprinnelig lagt inn av Maki, her.

Hva er egentlig forskjellen/ulemper/fordeler med Nano vs. Touch. *åplys meg*

Det er to helt forskjellige dingser. Begge kan spille musikk. Nano kan spille inn video i dårlig kvalitet, touch har ikke kamera. Touch er i tillegg til en musikkdings en liten datamaskin som du kan ha en mengde programmer og spill på. Touch har stor skjerm, god til å se video. Nano har pitte liten skjerm. Touch har touch-skjerm, og bevegelsessensor (Som er genial til spill).

Touch: http://www.apple.com/no/ipodtouch/
Nano: http://www.apple.com/no/ipodnano/

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 17:22   #12
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.891
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPod til mannen og poden, hvilken type??

Hvilken bør man velge når man kun skal bruke den til å høre musikk hjemme og borte da? Jeg ser for meg en løsning med dockingstasjon og høyttalere hjemme. Det er jenta på 8 som skal bruke den. Er Nano da et greit valg?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 09:51   #13
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: iPod til mannen og poden, hvilken type?

De to eldste på 10 og 13 år har Nano, forrige versjon uten kamera, med dockingstasjon i musikkanlegget sitt. Det fungerer utmerket. Jeg synes størrelsen på Nano var så kjekk, den tar jo ingen plass i lomma på tur.

Men altså, burde vi heller vurdere Touchen neste gang, evt til meg selv om mannen?

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no