Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-09, 09:41   #21
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Brave new world (Aldous Huxley), fikk den av faren min da jeg var 15. Det er ikke mange bøker som har gjort så inntrykk på meg hverken før eller siden. Lord of the Rings leste jeg også på den tiden og den kommer også høyt opp på min liste.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 10:24   #22
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Frodig sommer av Barbara Kingsolver. Har lånt den så mange ganger på biblioteket at eldste syns det begynner å vippe over til pinligt.

Men en får jo ikke kjøpt den, så da så!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 10:27   #23
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Fryktelig vanskelig spørsmål men de to bøkene som har gjort størst inntrykk på meg er begge skrevet av Coetzee. "Disgrace" og "The lives and times of Michael K".

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 10:54   #24
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Arvesynd.

Er ikke det er serie på ca 20 bøker?

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:04   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Opprinnelig lagt inn av Kunne det være Scarlett?

Noe som ligner på dette: Vindens skygge var jo bare søt og vakker

Jeg fikk bare lyst til å drepe meg selv med en av de sløve kjøkenknivene da jeg leste den boken. Slikt malende "pent" språk blir alt for mye for meg. jeg er klar til å stange hodet i veggen etter side 4 eller noe slikt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:08   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Wuthering Heights

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:13   #27
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg fikk bare lyst til å drepe meg selv med en av de sløve kjøkenknivene da jeg leste den boken. Slikt malende "pent" språk blir alt for mye for meg. jeg er klar til å stange hodet i veggen etter side 4 eller noe slikt.


Jeg har aldri helt klart å komme i gang med den boka, men trodde det kom av at hjernen min var full av bomull etter noen år som hjemmeværende. Fra nå av skal jeg bruke Bærets begrunnelse.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:16   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.


Jeg har aldri helt klart å komme i gang med den boka, men trodde det kom av at hjernen min var full av bomull etter noen år som hjemmeværende. Fra nå av skal jeg bruke Bærets begrunnelse.

Feel free!

Og jeg leste hele boken altså. En kamerat ringte meg og sa. "Kirsebær! Kirsebær! Jeg vil ikke prate med deg mer før du har lest Vindens skygge!" Også slengte han på. Og da må man jo bare lese boken da....
Jeg skulle heller latt vær å prate med ham mer, tenker jeg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:21   #29
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg fikk bare lyst til å drepe meg selv med en av de sløve kjøkenknivene da jeg leste den boken. Slikt malende "pent" språk blir alt for mye for meg. jeg er klar til å stange hodet i veggen etter side 4 eller noe slikt.

Sånn hadde jeg det etter å ha lest "Drageløperen" og "Drømmehjerte".

  Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:24   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Sånn hadde jeg det etter å ha lest "Drageløperen" og "Drømmehjerte".


Å! Ja, Drageløperen også.
(Har ikke lest Drømmehjertet)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:25   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Jeg droppet Drømmehjerte, men ja, Drageløperen var sånn. Ikke Vindens skygge. Fnutt.

Jeg synes som vanlig det er mye enklere å si hva som er på brennelisten min. Saman er ein mindre åleine, Alkymisten, Secret life of bees - alle gode runner ups.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:26   #32
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Lasso rundt fru Luna - Agnar Mykle

Ja!

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Det blir nok Roy Jacobsen: Seierherrene som topper lista, tett etterfulgt av Dag Solstad: Forsøk på å beskrive det ugjennomtrengelige


Ja! Endelig flere som liker Forsøk på å beskrive det ugjennomtrengelige! Den første delen er helt, helt ubetalelig, men dessverre synes jeg den taper seg litt etter hvert.

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Sånn hadde jeg det etter å ha lest "Drageløperen" og "Drømmehjerte".

Tenkte jeg ikke at det var riktig av meg å styre unna disse!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:27   #33
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Jeg føler en brenne-spin-off er i emning.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:33   #34
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Jeg må si at Mo Hayder sine bøker troner høyt, kanskje fordi jeg ikke hadde hørt mye om henne som forfatter, og hadde få forventninger?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:36   #35
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Å! Ja, Drageløperen også.
(Har ikke lest Drømmehjertet)

Drømmehjertet er en fin fin bok da.
Tusen strålende soler var forøvrig bedre en Drageløperen synes jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 12:46   #36
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

  Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 12:53   #37
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Hvordan kunne jeg glemme Ut og stjæle hester?!

Nevner Boktyven i samme slengen.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 12:56   #38
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Å! Ja, Drageløperen også.
(Har ikke lest Drømmehjertet)

Det er ikke noe vits å lese begge, de er jo nesten helt like!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 13:15   #39
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

kabalmysteriet av Jostein Gaarder

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 13:23   #40
Ullsokk
Aktiv
 
Ullsokk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 260
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: Hva er den beste boken du noensinne har lest?

Definitivt Ringenes Herre .

Jeg likte forøvrig Drageløperen, Tusen strålende soler og nå leser jeg Drømmehjertet . Men det er en del bøker som jeg synes var bedre, bare for å ha sagt det.
Vindens skygge synes jeg ikke var så bra.

__________________
2005 - 2008
Ullsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no