Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Elbillader for dummies

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-24, 15:17   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Elbillader for dummies

Jeg må få somlet meg til å installere elbillader hjemme. Men jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe. Jeg har en liten Peugeot 208 som jeg lader hver 2-3 dag og bryr meg null om smarte løsninger og apper som har ørten muligheter for styring. Jeg vil bare ha strøm på bilen.

Har nå sjekket ut Futurehome sin lader som kommer på under 10 000kr med installering. Og Zaptec Go som får veldig bra score på tester, men som koster 5000kr mer.

Er det noe jeg burde vite for å ta et klokt veloverveid valg? Eller er det bare å gå for den billigste?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-24, 15:35   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbillader for dummies

Vi må også få somlet oss til å få på plass en lader hjemme, til vår vesle Ida/Ella (id3)

Men jeg vil ha en som kan være litt smart jeg da, og passe på at vi ikke går over et ekstra sånn terskel på nettleie, så derved vil jeg nok ha en sammen med en eller annen watt-måler-sak, wattmeter/pulse/noe sånn. Lastballansering, samtidig som lade når prisen er lav skal den ikke lade med mer enn det som er ledig av kapasitet opp til angitt effektledd.

Vi har bare utsatt hele problemet, mannen har ordnet ladeavtale på jobb og lader bilen der noen ganger i uka. Det funker jo egentlig finfint og han kan ha den avtalen i veldig mange mnd før vi kommer opp i prisen på en lader inkl installasjon og det hele (og trolig bytte av strømleverandør er enda en ting for folk med beslutningsvegring)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-04-24, 17:13   #3
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.415
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbillader for dummies

Veldig ofte så kan man styre via en app i bilen når bilen skal lade, feks om natten når strømmen er billige og man uansett bruker lite strøm. Med en liten bil så er også behovet for rask lading mindre. Hvis du planlegger å kjøpe en bil med større rekkevidde så ville jeg ga vurdert en lader som kan lade med større effekt. Ellers er sikkert futurehome eller tilsvarende godt nok.

Vi har to elbiler og zaptec hjemme og Easee på fjellet.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-24, 20:11   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbillader for dummies

Jeg har easee og er fornøyd med den, men den kan vel brenne ned hele nabolaget eller noe så jeg anbefaler det ikke. Min virker fint da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-24, 21:15   #5
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.255
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Elbillader for dummies

Vi har future home smart hub, og den er ikke særlig smart i det hele tatt. Styring av forbruk virker dårlig, evt er så vanskelig å stille inn at vi ikke har klart det. Ietterkant var det masse skrevet om det på nettet så anbefaler deg å sjekke hva som skrives om laderen deres før du kjøper.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no